• دوشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۸
  • دسته‌بندی: خانواده
  • کد خبر: 98111409850
  • منبع : سازمان تامین اجتماعی

عملکرد تامین اجتماعی در چهل و یک سالگی انقلاب اسلامی

افزایش کارایی و دسترسی عادلانه به خدمات درمانی تامین اجتماعی

افزایش کارایی و دسترسی عادلانه به خدمات درمانی تامین اجتماعی

سازمان تامین اجتماعی در دهه فجر گزارشی از عملکردش در حوزه درمان منتشر کرد.

به گزارش ایسنا، در این گزارش آمده است: حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی به عنوان اولین خریدار و دومین تولیدکننده درمان در کشور یکی از حوزه‌های مهم این سازمان به شمار می رود که طرح‌ها و اقدامات مهمی را برای ارتقای خدمات درمانی، بهبود مستمر کیفیت خدمات، افزایش کارایی و تسهیل دسترسی عادلانه به خدمات، برای جمعیت تحت پوشش خود اجرا کرده است.

راهبردهای بخش درمان در افق برنامه استراتژیک سازمان عبارتند از: "بهینه سازی ساختارهای تأمین خدمات درمانی مبتنی بر نیازهای واقعی افراد تحت پوشش بیمه درمان"، "مدیریت کارآمد و موثر عرضه و تقاضا در بازار خدمات درمانی" و "همراه نمودن نهادهای مدنی و حاکمیتی جهت اجرای موثر مأموریت و برنامه های بخش درمان سازمان".


بخش درمان سازمان تامین اجتماعی با بیش از ۴۶ هزار و ۵۰۰ نفر نیروی انسانی، از طریق ۳۸۵ مرکز درمانی ملکی و عقد قرارداد خرید خدمت با حدود ۴۸ هزار و ۲۰۰ مرکز تشخیصی و درمانی، خدمات درمانی مورد نیاز جمعیت تحت پوشش خود را (بیش از ۴۲ میلیون نفر) تامین می کند و خدماتی با حجم بیش از ۴۶۴ میلیون مراجعه بستری و سرپایی را تدارک و تامین کرده است.


اهم اقدامات انجام شده از سوی بخش درمان سازمان تامین اجتماعی طی سالهای ۹۲ تاکنون به شرح زیر است:

گسترش استفاده از ظرفیت های فناوری اطلاعات در ارائه خدمات بخش درمان سازمان (حذف دفترچه های درمانی ایجاد و استقرار برنامه نسخه الکترونیک در مراکز ملکی، ایجاد و استقرار برنامه نسخه الکترونیک در مراکز طرف قرارداد، استقرار سامانه استحقاق سنجی و رفع هم پوشانی، ثبت کد رهگیری و اخذ اصالت دارو،  استقرار سیستم HIS در کلیه بیمارستانهای ملکی، ایجاد داشبورد مدیریتی BI در درمان غیرمستقیم، کاردکس الکترونیک پرستاری، نوبت دهی غیرحضوری، استقرار سیستم PACS، استقرار سیستم مدیریت و نگهداشت تجهیزات پزشکی (CMMS) به صورت واحد در کلیه مراکز درمانی ملکی، ثبت و تأیید اینترنتی (نسخ دارویی، جلسات فیزیوتراپی، خدمات تصویر برداری، خدمات آزمایشگاهی، جلسات دیالیز)، استقرار برنامه نظام ارجاع داخلی و تشکیل پرونده مزمن، ارتقای نظارت در درمان غیرمستقیم و ...) از اهم اقدامات انجام شده در راستای ارتقای دسترسی عادلانه به خدمات با کیفیت و کنترل هزینه این سازمان است.


همچنین اجرای مراحل برنامه ارتقای خدمات هتلینگ در بیمارستانهای ملکی، تدوین راهنماهای بالینی و خرید راهبردی شامل؛ تدوین و ابلاغ  پروتکل های بستری بخش های ویژه(ICU&NICU)، اندیکاسیون آنژیوگرافی عروق کرونر و تعویض مفصل زانو و اجرای آن در بیمارستانهای ملکی، تدوین و اجرای دستورالعمل های تجویز داروهای منتخب (هورمون رشد، Alteplase در بیماران سکته مغزی، داروهای مصرفی در هپاتیت سی، سیتوکسی ماب (سروگردن‏- کولورکتال)، ریتوکسی ماب در بیماران پیوندی، تراستوزوماب در سرطان سینه، لیراگلوتاید در دیابت، بواسی زوماب در پنج سرطان (سینه، ریه، سرویکس گردن، کلورکتال، مغز)، همکاری در تدوین استاندارد و دستورالعمل های خرید خدمات (استاندارد و دستورالعمل های تجویز سونوگرافی های بارداری، کارگذاری کاتتر دائم به فضای پلور، تست متاکولین، برونکوسکوپی، پاپ اسمیر و HPV، اسپیرومتری) و برنامه ریزی و اجرای خرید راهبردی تجهیزات پزشکی مصرفی (اقلام پرمصرف) از دیگر اقدامات حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی در این مدت بوده است.


انتشار کتب و گزارش‌های مختلف در حوزه‌های سیاستگذاری، مدیریتی و اجرایی بخش درمان سازمان تامین اجتماعی نیز جزو مهمترین اقدامات این حوزه به شمار می رود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.