• دوشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۳:۵۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98111409960
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان اعلام کرد

محدودیت تامین گاز نیروگاه شهید منتظری اصفهان

محدودیت تامین گاز نیروگاه شهید منتظری اصفهان

ایسنا/اصفهان مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه شب گذشته مصرف گاز بخش های مختلف استان از مرز ۷۰ میلیون مترمکعب گذشت که عمده آن در بخش خانگی با ۴۹ میلیون مترمکعب بود، گفت: به دلیل کاهش دمای هوا، با محدودیت مصرف گاز در برخی صنایع و نیروگاه شهید منتظری مواجه هستیم.

مصطفی علوی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص افزایش مصرف گاز استان با توجه به کاهش دمای هوا، اظهار کرد: شب گذشته (یکشنبه ۱۳ بهمن) مصرف گاز بخش های مختلف استان بیش از ۷۰ میلیون مترمکعب بود که عمده آن در بخش خانگی با ۴۹ میلیون مترمکعب بود.

وی با اشاره به مصرف گاز در بخش های صنعت و تجاری، تاکید کرد: به دلیل کاهش دمای هوا، با محدودیت مصرف گاز در برخی صنایع و نیروگاه شهید منتظری مواجه هستیم، البته در تلاشیم با تثبیت شرایط جوی و با توجه به اینکه تامین گاز بخش خانگی در اولویت است، با بالارفتن فشار خطوط انتقال گاز، مصرف این صنایع و نیروگاه ها به شرایط عادی بازگردد.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با بیان اینکه به دلیل رعایت الگوی مصرف در بخش خانگی با وجود کاهش دمای هوا، نسبت به ۱۵ روز گذشته افزایش مصرف نداشته ایم، تصریح کرد: با این وجود مصرف گاز بخش خانگی نسبت به سال گذشته ۱۰ تا ۱۲ درصدی افزایش داشته است.

وی در خصوص محدودیت برخی صنایع و نیروگاه شهید منتظری در مصرف گاز، توضیح داد: با هماهنگی برخی صنایع استان که تعداد آنها از انگشتان دست تجاوز نمی کند گازرسانی به آنها با محدودیت مواجه شده و امیدواریم با پایداری وضعیت هوا و تامین گاز خطوط بتوانیم گاز صنایع را به طور کامل تامین کنیم.

علوی افزود: در حال حاضر میزان نیاز نیروگاه شهید منتظری به گاز حدود ۷ میلیون مترمکعب است که اکنون به حدود ۲ میلیون مترمکعب کاهش یافته است.

وی تاکید کرد: با وجود محدودیت تامین گاز صنایع و برخی نیروگاه های استان، هیچ یک از آنها سوخت مازوت استفاده نکرده اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان در پاسخ به این سوال که با کاهش گاز نیروگاه ها، احتمال قطعی برق وجود دارد، اظهار کرد: در این خصوص هماهنگی های ستادی بین شرکت ملی گاز و برق انجام شده تا محدودیت گازرسانی به نیروگاه ها منجر به قطعی جریان برق نشود، اما به مردم اصفهان توصیه می کنیم با رعایت الگوی مصرف و صرفه جویی در مصرف گاز منجر به قطعی برق نشوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha