• دوشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۵:۲۹
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98111410112
  • خبرنگار : 71605

عرب در جشن فناوری اعلام کرد

دانشگاه علوم بهزیستی حداقل رویالتی را دریافت می‌کند/همکاری دانشگاه با کانون پتنت ایران

دانشگاه علوم بهزیستی حداقل رویالتی را دریافت می‌کند/همکاری دانشگاه با کانون پتنت ایران
عکس دریافتی است

رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با بیان این‌که از ایده‌های فناورانه در حوزه‌های توانبخشی، سلامت اجتماعی و سلامت روان حمایت می‌کنیم، گفت: کانون پتنت برای ثبت جهانی اختراع ۱۴۵ میلیون تومان به فناور اعطا می‌کند و ما هم پنج میلیون تومان باقی‌مانده را تامین می‌کنیم؛ ضمن آنکه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تصمیم گرفته است که حداقل رویالتی را دریافت کند.

به گزارش ایسنا، دکتر امیرمسعود عرب در جشن فناوری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی که امروز با حضور فناوران این دانشگاه و برخی مسئولان وزارت بهداشت برگزار شد، با اشاره به این‌که امروز ۱۸ ماه و ۱۴ روز است که مسئولیت این دانشگاه را برعهده دارد و تمام تلاش خود را کرده تا برنامه‌های دانشگاه را در سه حوزه توانبخشی، سلامت اجتماعی و سلامت روان پیش ببرد، اظهار کرد: تلاش کردیم که در این سه حوزه، چه در عرصه پژوهش و چه درمان یا ستادی و اجرایی بر اساس مدل‌هایی که در دنیا ارائه می‌شود، حرکت کنیم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های ما این بوده که سه جزء فوق را با تشکیل سه ضلع مشخص به‌هم وصل کنیم تا خدمات اجرایی‌تری را در جامعه مشاهده کنیم، چرا که رسالت دانشگاه ما نیز این است که رفاه را به جامعه بیاوریم و در این راستا بایستی خدمات اجتماعی را با توانبخشی و خدمات توانبخشی را با سلامت روان ممزوج کنیم تا بتوانیم خدمات جامعه‌محور روانی به جامعه ارائه دهیم.

رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی خاطر نشان کرد: امروز اگر سرفصل توانبخشی در وزارت بهداشت تعریف شده، حاصل تلاش دوستان ماست و امروز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این حوزه مدعی آن است که باید "بیمه توانبخشی" تعریف شود.

عرب با اشاره به اهمیت حوزه فناوری‌های توانبخشی تاکید کرد: اگر امروز در این حوزه با کمبودی مواجه هستیم، نشانه غفلت سال‌های گذشته است و به طور کلی هرچه دیرتر در حوزه فناوری اقدام کنیم، دچار خسران خواهیم شد؛ بنابراین باید از پراکنده‌کاری بپرهیزیم.

وی ادامه داد: در فناوری و پروتکلی که تعریف کردیم، نمی‌توانیم در حوزه فناوری گام برداریم، اما با دانشگاه‌های صنعتی ارتباطی نداشته باشیم؛ در همین راستا حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان نیز باید از قالب شعار خارج شده و تبدیل به عمل شود.

رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به همکاری این دانشگاه با کانون پتنت ایران، اظهار کرد: کانون پتنت برای هر ثبت جهانی ۱۴۵ میلیون تومان در اختیار فناور می‌گذارد و ما نیز پنج میلیون تومان به فناوران می‌دهیم و هزینه ۱۵۰ میلیونی ثبت جهانی به این شکل تامین می‌شود. در حال حاضر دو یو.اس‌پتنت دانشگاه در حال داوری است.

عرب با تاکید بر آنکه اداره کل تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت و دانشگاه‌ها باید به هم نزدیک شوند تا محصولات تولید شده اجازه ورود به بازار را پیدا کنند، ادامه داد: در فرآیند تولید یک محصول فناورانه بحث رویالتی مطرح است که دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تصمیم گرفته حداقل رویالتی (حقوق مادی اختراع) را دریافت کند.

رییس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اشاره به این‌که دانشگاه از یکسال پیش در حوزه تولید یک ویلچر ارگونومی و عصا فعالیت می‌کند و تاکنون نیمی از راه را پیموده است، گفت: همچنین طرحی در رابطه با توانبخشی از راه دور برای بیماران پارکینسون با همکاری مرکز تحقیقات موفقیان دانشگاه صنعتی شریف در حال انجام است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: ۱۰ درصد جامعه (هشت میلیون نفر) سالمند هستند و درصد قابل توجهی از آنها تنها زندگی می‌کنند؛ در همین راستا پروژه فار دتکتورها را راه‌اندازی کردیم که زمین خوردن سالمند را از طریق سنسور به فرد آشنای او اطلاع می‌دهد و بخش زیادی از این پروژه انجام شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha