• دوشنبه / ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۶:۳۹
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98111410192
  • خبرنگار : 30054

تکنیک‌های انتخاب عکس مناسب برای فروشگاه آنلاین

تکنیک‌های انتخاب عکس مناسب برای فروشگاه آنلاین

شاید بارها و بارها پیش‌آمده که هنگامی‌ که وارد یک وب‌سایت فروشگاه اینترنتی می‌شویم این وب‌سایت خیلی ما را جذب می‌کند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فراپیام،  در مطالب قبلی اشاره کردیم که Ui,Ux برای راه‌اندازی یک وب‌سایت فروشگاهی خیلی مهم است.

ولی فقط یک ui/ux خوب‌ سایت ما را از نظر بصری ایده‌آل نمی‌کند بلکه سایت ما نیاز به‌عکس دارد عکس‌هایی که مکرراً باید در نقاط مختلف سایت و به‌خصوص برای محصولات قرار داده خواهند شد.

در واقع در فروشگاه های اینترنتی عکس محصولات بسیار به جذب مشتریان کمک خواهد کرد. حتما برای شما نیز پیش‌آمده که وقتی عکس محصول را با کیفیت و از زوایای مختلف در وب‌سایت فروشگاه مشاهده می‌کنید با اعتماد بیشتری محصول را خریداری می‌کنید. برای همین در ادامه نکاتی برای انتخاب تصاویری خواهید دید که با اجرای آن حرفه‌ای‌تر عکس‌های سایتتان را انتخاب خواهید کرد.

کیفیت عکس‌ها:

 عکس‌های بی‌کیفیت و وضوح پائین در وب‌سایت می‌توانند قاتل یک خرید اینترنتی باشند. فقط تصاویر با کیفیت بالا را انتخاب کنید، علاوه بر کیفیت به حجم عکس هم توجه کنید که صفحات به‌کندی لود نشوند.
عکس‌های واقعی موثر ترند:
برای انتخاب اصل بودن یک تصویر تلاش کنید. مصرف‌کنندگان وقتی یک عکس را می‌بینند، عکس اصلی را می‌شناسند. این بدان معنا نیست که عکس‌های کپی در وب‌سایت شما قابل‌ استفاده نیستند، فقط این‌که باید اعتماد برانگیز باشند مثلاً یک مشتری با لبخند که محصولی را در یک جعبه خریداری کرده، زیاد جالب و موردپسند نیست و هیچ تأثیر عاطفی برای بیننده ندارد. پیدا کردن درست عکس (یا غیرمنتظره) احتمالاً کمی بیشتر هزینه خواهد داشت، اما همیشه مؤثرتر است. بنابراین بهتر است یک عکاس حرفه‌ای را استخدام کنید و از تصاویر یکنواخت و کاملاً متناسب با محصول یا خدمات خود تولید کنید، مثلاً اگر در حوزه فروش ساعت و زیورآلات فعالیت می‌کنید بهتر است تصاویر محصولات واقعی باشد مثلاً، ساعت روی مچ دست عکس‌برداری شود و یا زیورآلات روی بدن در حال استفاده‌ شده عکس‌برداری شده باشد، تا مشتریان بتوانند محصول را در حال استفاده ببینند.

 

عکس‌هایی را انتخاب کنید که حس خوب را به مشتری انتقال دهد:

احساسات اغلب در روند خرید نقش دارد. تصاویری که بینندگان را با حس مثبت همراه می‌کند و آن‌ها را به تصمیم‌گیری برای خرید تحریک می‌کند. عکس‌هایی که نشان بدهد کالای شما می‌تواند کالای به‌دردبخور و مؤثری باشد. این باعث تقویت حس اعتماد مشتری نسبت به انتخاب خود می‌شود.

چقدر خوب است در کنار محصولات خود تیم خود را نیز معرفی کنید:

تصاویر صادقانه از تیم خود ارائه دهید. هرچه بازدیدکنندگان سایت شما احساس کنند کسب‌ و کار شما را «می‌شناسند»، تمایل بیشتری به خرید محصول یا خدمات شما خواهند داشت. یکی از راه‌های متمایز کردن تجارت خود از رقبا، ارائه عکس‌های حرفه‌ای از کارمندان در شرکتتان در رویدادها و یا مجتمع انسان دوستانه است. همچنین، به یاد داشته باشید که در صفحه «درباره ما»، حرف‌های دوستانه مدیران ارشد خود را درج می‌کنید و در صورت امکان عکس‌های آن‌ها را نیز منتشر نمایید.


برند خود را در عکس‌ها به نحوی نمایش دهید:

تصاویری را انتخاب کنید که برند شما را تقویت کند و عموماً لوگوی خود را به نحوی در تصاویر درج کنید. هر کسب‌ و کار از نگاه و احساسات منحصربه‌فرد خود برخوردار است. تصاویر انتخاب‌ شده برای وب‌سایت باید مطابق با آن برند باشد.

یکپارچگی را در تصاویر خود فراموش نکنید:

در کل تمام تصاویر موجود در وب‌سایت شما باید داستانی را بیان کنند. رنگ، جنس، نحوه ساخت، سبک و جهت‌گیری باید همه موردتوجه قرار گیرد. داشتن سبک ثابت عکس هم به ساخت برند شما کمک می‌کند هم به یکپارچه‌ی بصری. فراموش نکنید که رنگ عکس‌ها باید با قالب شما همخوانی داشته باشد.


 همیشه عکس‌ها کمی ادیت لازم دارند:

تصاویر را برای تأثیر بیشتر برش دهید. بسیاری از عکس‌های «عالی» با یک برش دقیق می‌توانند بسیار بهتردیده شوند. در اطراف لبه‌های عکس اغلب فضای تلف‌شده زیادی وجود دارد. خلاص شدن از فضای خالی کمک می‌کند تا چشم بازدیدکننده دقیقاً به همان‌جایی که می‌خواهید بروید.

مواظب باشید سایتان را شلوغ نکنید:

بیش‌ازحد سایتتان را پر از عکس نکنید. مردم نمی‌خواهند هنگام مراجعه به سایت، توسط عکس‌ها بمباران شوند. تجربه گیج‌کنندگی واکنش منفی را به همراه دارد. همواره در جستجوی تعادل سالم مطالب و تصاویر باشید.

این نکات و مواردی ازاین‌دست به‌مرور فروشگاه شما را به سمت و سویی که مدنظر شماست خواهد برد بنابراین صبور باشید و کار خود را باکیفیت انجام دهید اینکه وب‌سایت شما قابل‌اعتماد و دوست‌داشتنی شود به‌مرور اتفاق خواهد افتاد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.