• سه‌شنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 98111510811
  • خبرنگار : 50167

آمادگی بیمارستان‌ها و کادر درمانی استان در صورت شیوع کرونا ویروس

آمادگی بیمارستان‌ها و کادر درمانی استان در صورت شیوع کرونا ویروس

ایسنا/زنجان رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان گفت: افراد ساکن در روستاها و شهرها از هرگونه مراجعه غیرضروری به مراکز بهداشت و بیمارستان‌ها باید بپرهیزند.

پرویز قزلباش در گفت‌وگو با ایسنا، در رابطه با آمادگی بیمارستان‌های استان در صورت مواجهه با کرونا ویروس، اظهار کرد: همه بیمارستان‌های استان آمادگی پذیرش بیماران را دارند ولی فعلا بیمارستان معین انتخاب نشده است و در صورت وجود شرایط خاص، چگونگی عملکرد بیمارستان‌ها تعیین خواهد شد.

وی در رابطه با پروژه ۴۰۰ تختخوابی حضرت ولیعصر (عج) و در پاسخ به این سئوال که آیا در صورت وجود شرایط بحرانی و شیوع کرونا ویروس، این پروژه به اتمام می‌رسد، افزود: تکمیل پروژه ۴۰۰ تختخوابی حضرت ولیعصر (عج) زمان‌بر بوده و حداقل زمان لازم برای تکمیل آن دو سال است.

این مسئول در رابطه با علائم و نشانه‌های کرونا ویروس، تصریح کرد: علائم این ویروس همانند علائم آنفلوانزا شامل تب، سرفه و اصلی‌ترین نشانه آن تنگی نفس است و این امکان را در بیمار به وجود می‌آورد که به سمت بدتر شدن پیش برود. افراد در صورت داشتن هر یک از علائم آنفلوانزا و به‌ویژه تنگی نفس باید به پزشک مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با تاکید بر اینکه افراد ساکن در روستاها باید به مرکز بهداشت مراجعه کنند، ادامه‌ داد: افراد ساکن در شهرها باید به بیمارستان‌ها و افراد ساکن در روستاها باید به مراکز بهداشت مراجعه کرده و از هرگونه مراجعه غیرضروری به مراکز و بیمارستان‌های دیگر پرهیز کنند، زیرا پزشکان مراکز بهداشت آموزش‌های لازم را دیده‌اند و در صورت نیاز، افراد را به بیمارستان‌ها ارجاع خواهند داد.

قزلباش با اشاره به اینکه کرونا ویروس از طریق قطرات حین عطسه و سرفه به دیگران انتقال می‌یابد، اظهار کرد: همه افراد باید اصول بهداشت فردی را رعایت کرده و از دست دادن و روبوسی کردن بپرهیزند، در حین سرفه و عطسه از دستمال استفاده کنند. بدیهی است که استفاده از ماسک برای بیماران موثر بوده و از پخش شدن قطرات حین عطسه و سرفه جلوگیری خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه اصول استفاده از ماسک نیز باید رعایت شود، افزود: ماسک را باید تنها ۲ الی ۳ ساعت استفاده کرد و پس از استفاده آن را در داخل نایلون گذاشته، گره زده و داخل سطل آشغال در بسته بگذارید، زیرا رها کردن آن سبب شیوع بیماری و آلوده شدن سطوح دیگر خواهد شد.

این مسئول با اشاره به اینکه استان در صورت شیوع کرونا ویروس آمادگی لازم را دارد، خاطرنشان کرد: آموزش‌های لازم به همه کادر درمانی استان داده شده و همچنان ادامه دارد، علاوه بر آن آموزش‌هایی نیز باید به مردم داده شود و تجهیزات مورد نیاز آماده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha