• سه‌شنبه / ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۷
  • دسته‌بندی: جهاد دانشگاهی
  • کد خبر: 98111510849
  • خبرنگار : 71567

دکتر طیبی در مراسم امضای تفاهم‌نامه سه جانبه در جهاد دانشگاهی مطرح کرد

وجود تعارض منافع در برخی از حوزه‌های اجرایی کشور

وجود تعارض منافع در برخی از حوزه‌های اجرایی کشور

رییس جهاد دانشگاهی با تاکید بر این‌که امروزه در بحث تعارض منافع با برخی از مشکلات در کشور مواجه هستیم، گفت: در برخی از حوزه‌های اجرایی مدیران ما معتقدند اگر منافعی در اموری نظیر واردات یا تولید ملی داخلی وجود دارد یا آنها استفاده کنند یا بستگانشان و اگر قرار است تولید ملی صورت بگیرد یا باید من باشم یا بستگانم.

به گزارش ایسنا، دکتر حمیدرضا طیبی در مراسم امضای تفاهم‌نامه بررسی ابعاد تعارض منافع و تاثیر آن بر رفاه اجتماعی که امروز(سه شنبه، ۱۵ بهمن) در ساختمان مرکزی جهاد دانشگاهی برگزار شد، به مشکلات ناشی از تعارض منافع در کشور اشاره کرد و گفت: این موضوع باعث ایجاد مشکلات زیادی در جامعه ما شده است.

وی تصریح کرد: وجود اینگونه عقاید در بین برخی از مدیران اجرایی کشور از بحث تعارض منافع نشأت می‌گیرد، بنابراین پرداختن به این موضوع امروزه امر بسیار مهمی است و بسیار خوشحال هستم که مجلس شورای اسلامی به این موضوع توجه دارد و دولت نیز به آن پرداخته است. امروز نیز تفاهم‌نامه‌ای اجرا می‌شود، به هرحال جهاد دانشگاهی تحت عنوان یک مجموعه علمی، پژوهشی و فناورانه نیز در بررسی پژوهشی این تفاهم‌نامه نقش موثری را ایفا می‌کند و از اعتمادی که به جهاد دانشگاهی شده است قدردانی می‌کنم.

رییس جهاد دانشگاهی در ادامه تاکید کرد: یقینا جهاد دانشگاهی با استفاده از همه توانمندی‌های خود اعم از پژوهشی، فناوری و علمی که در سراسر کشور در اختیار دارد همچنین با کمک تجاربی که در اختیار دارد در کنار استفاده از توانمندی‌های خبری و رسانه‌ای در اجرای این تفاهم‌نامه تلاش خواهد کرد . در واقع جهاد دانشگاهی در سه مجموعه رسانه‌ای که دو خبرگزاری و یک روزنامه و همچنین پتانسیل بالای فضای اجتماعی را در اختیار دارد می‌تواند در اجرای تفاهم‌نامه نقش موثری ایفا کند.

طیبی تاکید کرد: تعارض منافع یکی از ریشه‌های فساد و تضعیف شاخص‌های رفاهی به شمار می‌آید که پیامدهای عمیقی بر ابعاد زندگی اقتصادی و اجتماعی به جای می‌گذارد به همین جهت این تفاهم‌نامه برای مقابله با تعارض منافع به امضاء می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha