• چهارشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 98111611489
  • خبرنگار : 71583

جزییاتی از نمایش فیلم های فجر در استانها به روایت موسوی

جزییاتی از نمایش فیلم های فجر در استانها به روایت موسوی

غلامرضا موسوی از نحوه نمایش آثار حاضر در جشنواره فیلم فجر و شرایط اکران آنها در استان‌های کشور سخن گفت و تاکید کرد، هیچ فیلمی بدون مجوز تهیه کننده‌اش در استانها نمایش داده نمی‌شود و اگر فیلمی در جدول قرار گرفت مرکز استان نمی‌تواند آن را نمایش ندهد یا جابه‌جا کند.

این عضو هیات رییسه شورای‌عالی تهیه کنندگان که امسال در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر مسئولیت نمایش فیلم‌ها در استان‌های کشور را از طرف این شورا برعهده دارد، در گفت‌وگو با ایسنا درباره نحوه برنامه‌ریزی‌های انجام شده بیان کرد: آثار سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در ۷۰ سینما تمامی مراکز استانی کشور از ۱۵ تا ۲۱ بهمن‌ روی پرده  خواهند رفت.

او ادامه داد: چند سالی است که اکران‌ فیلم‌های حاضر در جشنواره توسط جشنواره فیلم فجر و با همکاری شورای عالی تهیه کنندگان در کلیه استان‌ها برگزار می‌شود و منتخب فیلم‌های جشنواره به نمایش در می‌آیند. نمایش فیلم‌های جشنواره توسط جشنواره فیلم فجر و شورای عالی تهیه کنندگان در تمام مراکز استان ها برگزار می‌شود و هدف این است که تمام مردم کشور همزمان با برگزاری جشنواره بتوانند به تماشای فیلم‌های برگزیده جشنواره بنشینند. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته سازمان سینمایی بخشی از هزینه آن را متقبل شده و در مرکز هر استان حداقل ۵۰ درصد فیلم‌های جشنواره به نمایش در می‌آید.

موسوی افزود: مراکز استانی که علاقمند هستند تمام فیلم‌ها را نمایش دهند با پرداخت هزینه‌ی آن به شورای عالی تهیه‌کنندگان می‌توانند تعداد فیلم‌های بیشتری که مورد نیازشان است را دریافت کنند. در این زمینه سه استان خراسان رضوی، شیراز و اصفهان شهرهایی هستند که با توجه به شرایطی که دارند کلیه فیلم‌ها را نمایش می‌دهند. دیگر مراکز استانی هم فیلم‌های مختلفی را درخواست می‌کند.

عضو شورای عالی تهیه کنندگان در ادامه بیان کرد: معمولا بین ۱۲ تا ۱۴ فیلم سینمایی در بخش مسابقه و نگاه نو توسط مراکز استانی انتخاب می‌شود. نمایش فیلم‌های استانی از پانزدهم بهمن شروع شده و تا بیست و یکم بهمن ادامه دارد. شهرستان ها بسته به تعداد سالن و سینمایی که در اختیار دارند در یک یا دو سالن و در شهرهایی مثل شیراز، اصفهان و مشهد در تعداد سالن بیشتری نمایش فیلم دارند.

وی تاکید کرد: هیچ فیلمی بدون مجوز تهیه کننده‌اش در استانها نمایش داده نمی‌شود. در واقع تهیه‌کنندگان مجوز رسمی به شورای عالی تهیه‌کنندگان داده‌اند که علاقمند به نمایش فیلم در استان‌ها هستند یا نه. اگر به هر دلیلی علاقه‌مند نباشند فیلم شان در برنامه و جدول نمایش استانی گذشته نمی‌شود. به طور معمول به جز شهرهای بزرگ که از آنها نام برده شد، فیلم‌ها نمی‌توانند بیشتر از سه سانس نمایش داشته باشند.

غلامرضا موسوی در پایان با اشاره به انتقادات برخی صاحبان آثار گفت: اگر مراکز استان‌ها هزینه اکران فیلم‌ها را بپردازند می‌توانند تعداد بیشتری فیلم نمایش دهند. بنابر این اگر فیلمی از طریق دفتر جشنواره برایشان عنوان شده و در جدول آمده باشد نمی‌تواند آن را نمایش ندهد یا جابجا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha