• چهارشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۹
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 98111611524
  • خبرنگار : 71605

عضو هیئت مدیره انجمن شیمی مطرح کرد

همکاری انجمن شیمی ایران با صنایع/انتشار ۶ مجله بین‌المللی و یک مجله فارسی از سوی انجمن

همکاری انجمن شیمی ایران با صنایع/انتشار ۶ مجله بین‌المللی و یک مجله فارسی از سوی انجمن
عکس تزیینی است

عضو هیئت مدیره انجمن شیمی ایران با اشاره به اینکه در سال جهانی شیمی (۲۰۱۱) مسئولیت همه کارها از جمله معرفی این علم با ما بود، اما خوشبختانه در سال جدول تناوبی موزه علوم با ما همکاری داشتند، گفت: انجمن شیمی ایران ۶ مجله بین‌المللی و یک مجله فارسی منتشر کرده و در شرایط مختلف با صنایع ارتباط برقرار می‌کند. 

به گزارش ایسنا، یدالله یمینی در مراسم افتتاحیه رویداد جدولیم که امروز در موزه ملی علوم و فناوری ایران برگزار شد، با اشاره به فعالیت ۱۵ کمیته در انجمن شیمی و پنل‌های این انجمن برای معرفی جدول تناوبی، گفت: جلسات ما در رابطه با سال جهانی جدول تناوبی اسفند ماه ۹۷ کلید خورد و از همان زمان با همه دانشگاه‌ها ارتباط برقرار کردیم تا بتوانیم سخنرانی‌هایی را با کمک خود آن‌ها، به خصوص با کمک انجمن‌های علمی، در دانشگاه‌ها ترتیب دهیم.

وی ادامه داد: همچنین در سال ۲۰۱۱ که سال جهانی شیمی معرفی شده بود، مسئولیت کارها با ما بود تا علم شیمی و ارتباط آن با زندگی و رفاه مردم را به همه معرفی کنیم. خوشبختانه در سال ۲۰۱۹ که سال جدول تناوبی بود، موزه علوم هم برنامه‌هایی در این راستا برگزار کرد. 

عضو هیأت مدیره انجمن شیمی ایران و استاد دانشگاه تربیت مدرس با اشاره به فعالیتهای "مندلیف"، دانشمند روسی، گفت: به خاطر تلاش‌های این دانشمند و این موضوع که جای برخی عناصر در جدول خالی گذاشته شد، ظرف ۵۰ سال اکثر عناصر ناشناخته پیدا شدند. از طرفی جدول تناوبی باعث شده خواص عناصر را بهتر بشناسیم و آن را راحت‌تر آموزش دهیم. 

یمینی با بیان اینکه علم شیمی یک علم پیشرو است و ما به آینده این علم امید داریم، گفت: در کنار بحث تولید علم، موضوع فناوری و نیز تجارت و وارد کردن فناوری‌ها به تجارت مطرح است. تحقیقات علمی ما از حدود سال ۱۹۷۰ شروع شده و الان حدود ۱۰ سال است که وارد بحث فناوری شدیم و در چند سال آینده نتایج این رشد را در زندگی مردم خواهیم دید. 

وی سپس به تاریخچه انجمن شیمی اشاره کرد و گفت: این انجمن پیش از انقلاب در سال ۵۴ شکل گرفت و قبل از انقلاب توانستیم ۳ کنگره در سطح کشور برگزار کنیم و به شکل رسمی از سال ۱۳۶۴ شروع به فعالیت کردیم. در حال حاضر ۹ هزار نفر عضو گروه تلگرامی انجمن هستند. در شرایط مختلف سعی می‌کنیم با صنایع و مسائل آنها ارتباط برقرار کرده و به آن‌ها کمک کنیم. 

عضو هیئت مدیره انجمن شیمی ایران در پایان خاطرنشان کرد: انجمن شیمی دارای ۶ مجله بین‌المللی است که همگی جزو مجلات آی اس آی هستند و همچنین مجله فارسی آموزش شیمی را منتشر می‌کند. یکی از مجلات بین‌المللی انجمن شیمی که انتشارات اشپیگل منتشر می‌کند، Journal of the Iranian Chemical society است که ۲۰ درصد عواید آن به انجمن شیمی برمی‌گردد و این مقدار سال گذشته ۱۵ هزار یورو بوده است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha