• چهارشنبه / ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۵:۱۳
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98111611998
  • خبرنگار : 71381

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در ۱۶ بهمن

پربازدیدترین اخبار سیاسی ایسنا در ۱۶ بهمن

دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم با حضرت آیت الله خامنه‌ای/ صحبتهای رییس جمهور در جمع هیات وزیران/ اظهارات لاریجانی درباره بیانیه گام دوم انقلاب و... در صدر اخبار مورد توجه و پر بازدید مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود که می‌توانید در این گزارش مرور کنید.

هر کس به ایران و امنیت آن علاقه‌مند است باید در انتخابات شرکت کند

به گزارش ایسنا، بیانات حضرت آیت الله خامنه ای در دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم در صدر اخبار پربازید امروز بود.

ایشان در این دیدار با دعوت همگانی از مردم برای شرکت در انتخابات افزودند: ممکن است کسی از بنده خوشش نیاید اما اگر ایران را دوست دارد، باید به پای صندوق رأی بیاید، بنابراین هرکس به ایران علاقه‌مند است و امنیت کشور، حل شدن مشکلات و گردش صحیح نخبگانی را دوست دارد، در انتخابات شرکت کند.

دیدار هزاران نفر از اقشار مختلف مردم با رهبر انقلاب

در همین رابطه پیش خبر دیدار هزاران نفر از قشرهای مختلف مردم با رهبر انقلاب همزمان با فرا رسیدن ایام‌الله دهه‌ فجر و چهل و یکمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، از خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

***

هیچ کس بالاتر از قانون و مردم نیست

خبر بعدی صحبتهای حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی در جلسه هیات دولت بود.

رئیس جمهور در بخشی از صحبتهایش در این جلسه گفت: هیچ کس بالاتر از قانون و مردم نیست فکر نکنیم یک جمع کوچکی هستیم و ما افکار مردم را هدایت می کنیم اگر ما نباشیم مردم گمراه می شوند، نه مردم خوب می فهمند، خوب انتخاب می کنند. اساس اسلام هم بر اساس انتخاب مردم است مردم باید برگزینند و انتخاب کنند.

***

 بیانیه گام دوم انقلاب کلان‌ترین جهت‌گیری کشور را مد نظر قرار داده است

اظهارات رئیس مجلس شورای اسلامی درباره بیانیه گام دوم انقلاب هم از اخبار پربازدید امروز بود.

علی لاریجانی در همایش بین المللی گام دوم انقلاب، الگوی نظام انقلابی تمدن‌ساز با بیان این که بیانیه گام دوم انقلاب کلان‌ترین جهت گیری کشور را مد نظر قرار داده، یادآور شد: این بیانیه همچنین بسیار خیرخواهانه است و منظومه حکمت انقلاب اسلامی در آن دیده شده است و کار را برای حکمرانان و مردم سخت کرده است. خطاب این بیانیه هم حاکمیت و هم مردم هستند ولی محور آن جوانان هستند. در جلساتی که با مقام معظم رهبری درباره‌ی گام دوم صحبت کردم، ایشان نقطه ثقل گام دوم را جوانان می‌دانند. در واقع آن کسی که نگارنده حکمت است توجه اصلی‌اش به تحولی است که جوانان باید ایجاد کنند، گام دوم قرار است نفس و جان جدیدی به انقلاب بدهد و محور آن هم جوانان هستند که انگیزه کافی برای تحول دارند.

***

همیشه آماده گفت‌وگو با عربستان بوده‌ایم

سیدکمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی در دیدار با سرکیس نعوم و ناصر قندیل، از روزنامه‌نگاران و تحلیلگران برجسته جهان عرب گفت: برای حل مشکلات منطقه به روش‌های نامتقارن، چه در عرصه‌های سیاسی و چه در عرصه‌های نظامی نیاز است؛ زیرا دیپلماسی رایج که از طریق سازمان‌های بین‌المللی یا گفت‌وگو با قدرت‌های جهانی پیگیری می‌شود، کارساز نیست.

این خبر هم مورد توجه مخاطبان سرویس سیاسی ایسنا بود.

***

در مبارزه با کرونا پیروز می‌شویم/سیاست‌مان برای خرید نفت ایران تغییر نمی‌کند

اظهارات چانگ هوا، سفیر چین در تهران در نشستی خبری درباره کروناویروس هم پربازدید شد.

وی اخبار مربوط به انتشار کروناویروس را عادلانه و منطقی دانست و گفت: امیدوارم این رویکرد رسانه‌های ایرانی ادامه یابد.

سفیر چین تاکید کرد: چین اطمینان و توانایی دارد در مبارزه با شیوع کرونا ویروس پیروز شود.

***

مکانیزم ماشه عملیاتی نمی‌شود

رییس دفتر رییس جمهور به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اعلام کرد که آنچه قبلاً درباره مکانیزم ماشه مطرح می کردند عملیاتی نمی شود.

این خبر هم از دیگر پربازدید های امروز بود.

***

گفت‌وگوی پمپئو و گروسی درباره ایران

خبر بعدی گفت و گوی وزیر امور خارجه آمریکا در دیدار با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره نظارت آژانس در ایران بود.

به نقل از مجله اوت لوک ایندیا، وزرات امور خارجه آمریکا اعلام کرد که مایک پمپئو، وزیر امور خارجه این کشور با رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و درباره ایران گفت‌وگو کرده‌اند.

***

یکی بودن ناظر و داور؛ نقص قانون انتخابات؟

گزارش ایسنا با عنوان "یکی بودن ناظر و داور؛ نقص قانون انتخابات؟" هم از دیگر خبرهای مورد توجه مخاطبان بود.

مهدی در کامنتی برای این خبر نوشت: من دانشجو هستم وقتی نمره ها میاد دوباره باید برای اعتراض به استاد و دانشگاه مراجعه کنم. این کجاش دور باطل است.اصلاح طلبان محترم تو این همه ادوار مجلس که رای میاوردن مشکلی نبود حالا یهویی یادشون افتاد که مجلس داره از دستشون میره.

شهاب هم ضمن تشکر از ایسنا برای این گزارش نوشت: ولی خیلی از این نقصها داریم ولی انگار کسی گوش شنوایی ندارد. آیا قانون تجمعات قانونی به جایی رسید؟

جواد امام:شاهد حضور سلایق مختلف در انتخابات نیستیم

خبر بعدی گفت و گوی جواد امام، عضو شورای سیاستگذاری اصلاح‌طلبان درباره وضعیت اصلاح طلبان در انتخابات پیش رو بود که گفت: نامزدهای اکثر احزاب اصلاح‌طلب ردصلاحیت شده و فقط تعداد معدودی از احزاب دارای نامزد در انتخابات هستند که البته افراد شاخصی نیستند.

دیگر اخبار مرتبط با انتخابات را نیز میتوانید در لینک های زیر بخوانید.

نفع برخی جریانات در پایین‌بودن مشارکت مردم در انتخابات است

مردم به‌دنبال فردی کارآمد برای حل مشکلاتشان هستند

مردم به سلامت انتخابات اعتماد دارند

جزئیات جلسه هیئت انتخاب شورای ائتلاف برای لیست تهران

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha