• پنجشنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۳:۰۸
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98111712562
  • منبع : نمایندگی سمنان

استاندار سمنان:

استان سمنان مستعد توسعه انرژی‌های پاک

استان سمنان مستعد توسعه انرژی‌های پاک

ایسنا/سمنان استاندار سمنان از استان سمنان به عنوان یکی از مستعدترین استان‌ها برای توسعه نیروگاه‌های خورشیدی نام برد و گفت: وجود ۳۲۰ روز آفتابی در طول سال، زمینه‌ای مساعد برای توسعه‌ی تولید انرژی‌های پاک و سبز در استان سمنان فراهم کرده است.

علیرضا آشناگر در حاشیه بازدید از طرح ساخت نیروگاه ده مگاواتی پاسارگاد دامغان در ششمین روز از دهه فجر اظهار کرد: استان سمنان در حوزه تولید انرژی‌های پاک و سبز و خصوصا انرژی خورشیدی و بادی از ظرفیت بالقوه بسیار بالایی برخوردار است.

وی با اشاره به ساخت نیروگاه 10 مگاواتی پاسارگاد دامغان در حوزه روستایی ورکیان، توسعه انرژی‌های پاک را از اولویت‌های این استان خواند و افزود: شهرستان دامغان هم از نظر انرژی خورشیدی و هم انرژی بادی از توان و ظرفیت بالایی برخوردار است.

آشناگر به تعیین چند اولویت در این استان اشاره کرد و گفت: توسعه کشت‌های گلخانه ای و تولید انرژی پاک و سبز جزء اولویت‌های هشتگانه توسعه‌ی استان سمنان است.‌

آشناگر با اشاره به آغاز اجرای چندین طرح احداث نیروگاه خورشیدی خاطرنشان کرد: با اقدامات اخیر انجام شده به‌زودی شاهد به ثمررسیدن تلاش‌ها و تولید انرژی از این طرح‌ها خواهیم بود.

استاندار سمنان با قدردانی از تلاش مهندسان و کارشناسان ایجاد نیروگاه خورشیدی دامغان اظهار امیدواری کرد که اقدامات انجام شده موجب رشد و شکوفایی بیش از پیش شهرستان دامغان شود.

وی به غنای بالای معدنی در استان پرداخت و تصریح کرد: استان سمنان دارای ظرفیت‌های بسیار فراوان از جمله معادن بسیار غنی است که برای توسعه و پیشرفت این استان بسیار بارزش و موثر است.

استاندار سمنان، خام فروشی معادن را معضلی بزرگ در استان ارزیابی و خاطرنشان کرد: فرآوری معادن موجب اشتغال‌زایی و ثروت‌آفرینی فراوان می‌شود و لازم است صاحبان صنعت و معدن کاران استان به این سمت و سو حرکت کنند.

وی گفت‌: از بدو فعالیت دولت تدبیر و امید تلاش‌های خوبی هم در بخش صنعت و هم در بخش کشاورزی و...در استان سمنان به انجام رسیده است که نشان از اهتمام مجموعه ی دولت به رشد و توسعه در این منطقه از کشور عزیزمان دارد .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha