• پنجشنبه / ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۵:۲۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98111712693
  • خبرنگار : 71477

چاووش‌اوغلو: پوتین و اردوغان احتمالا درباره ادلب دیدار کنند

چاووش‌اوغلو: پوتین و اردوغان احتمالا درباره ادلب دیدار کنند

وزیر امور خارجه ترکیه امروز (پنج‌شنبه) اعلام کرد، روسای جمهوری روسیه و ترکیه احتمالا برای گفت‌وگو حول محور کاهش تنش‌ها در استان ادلب سوریه با یکدیگر دیدار کنند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه در جریان سفر به باکو گفت: ما دائما با روسیه در ارتباط هستیم. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و ولادیمیر پوتین، همتای روسش اخیرا با یکدیگر گفت‌وگو کرده و تصمیم گرفتند تا همکاری‌ها حول محور ادلب را ادامه دهند.

وی خاطرنشان کرد: هیئتی از روسیه به زودی به ترکیه سفر می‌کند تا درباره تحولات در شمال غرب سوریه که آخرین پایگاه مخالفان سوری‌است، گفت‌وگو کند. بعد از آن اگر لازم شود روسای جمهوری ما دیدار دو جانبه‌ و رو در رویی با یکدیگر خواهند داشت. هدف ما توقف حملات دولت دمشق است.

رئیس دستگاه دیپلماسی ترکیه افزود: ترکیه با نیروهای دولت دمشق مشکل دارد نه با روسیه. چرا ما باید با روسیه درگیر شویم؟ چه کسی این حملات را سازماندهی می‌کند؟ دولت سوریه. چه کسی ایست‌های مرزی ما را هدف قرار می‌دهد؟ دولت دمشق. صبر ما هم حدی دارد. ما واکنش نشان می‌دهیم و اگر این حملات متوقف نشوند واکنش ما بسیار کوبنده‌تر و شدیدتر خواهد بود.

وزیر امور خارجه ترکیه تصریح کرد: آنکارا توقع دارد مسکو به دمشق برای توقف عملیات نظامی‌اش در استان ادلب فشار بیاورد.

چاوش‌اوغلو افزود: ترکیه و روسیه درباره راه‌های حل این وضعیت گفت‌وگو خواهند کرد و نهایتا یک آتش‌بس پایدار را تضمین می‌کنند.

وی مدعی شد:‌ «حملات رژیم اسد در ادلب باعث ایجاد نگرانی در سراسر جهان شده است. صدها هزار نفر در این منطقه آواره و حدود ۲۰۰۰ غیرنظامی توسط رژیم سوریه کشته شده‌اند.»

چاووش‌اوغلو گفت: برای صلح پایدار در سوریه همراه با روسیه و ایران به‌ عنوان کشورهای ضامن آتش‌بس در سوریه تلاش بسیاری می‌کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha