• شنبه / ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 98111913572

شهردار یزد:

گردشگری فرصتی مناسب برای ارتقاء کیفیت زندگی شهری است

گردشگری فرصتی مناسب برای ارتقاء کیفیت زندگی شهری است

ایسنا/یزد شهردار یزد با بیان این که تشکیل مثلث گردشگری بین شهرهای یزد، اصفهان و شیراز به منظور انحصار طلبی در توسعه گردشگری نیست، گفت: صنعت گردشگری از جمله فرصت‌های مناسب برای ارتقاء کیفیت زندگی شهری و رفع نیازهای مختلف محسوب می‌شود.

«جمال الدین عزیزی» صبح امروز نوزدهم بهمن ماه در نشست سه جانبه مدیران شهری و فعالان گرشگری شهرهای یزد، اصفهان و شیراز که به میزبانی شهر میراث جهانی یزد در حال برگزاری است، اظهار کرد: اگر سیر تحول شهرداری‌ها بنگریم متوجه می شویم که شهرداری‌ها همواره به دنبال رفع نیاز مردم برای ارتقای کیفیتی زندگی شهری هستند.

وی افزود: رفع نیاز مردم مهمترین رسالت تشکیل شهرداری‌ها در جوامع شهری بوده و امروز با توجه به تغییرات سبک زندگی و افزایش نیاز عمومی برای پیشرفت، توجه به مباحث فرا کالبدی نظیر مسائل فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در دستور کار شهرداری‌های کشور قرار گرفته است.

شهردار یزد در ادامه با بیان این‌که امروزه شهرها میزبان گردشگران و مسافران داخلی و خارجی بسیاری هستند،گفت: صنعت گردشگری از جمله فرصت‌های مناسب برای ارتقاء کیفیت زندگی شهری و رفع نیازهای مختلف محسوب می‌شود.

عزیزی سه شهر یزد، اصفهان و شیراز را محور اصلی گردشگری ایران اسلامی دانست و بیان کرد: امیدوارم با انعقاد تفاهم نامه مثلث طلایی بین این سه همسایه فرهنگی و جغرافیایی زمینه لازم برای توسعه بیش از پیش صنعت گردشگری در کشور ایجاد شود.

این مسئول، نقش‌آفرینی بیش از پیش شهرداری‌ها را از جمله ویژگی‌ها و دستاوردهای تفاهم‌نامه مثلث طلایی عنوان کرد و ادامه داد: تشکیل مثلث گردشگری بین شهرهای یزد، اصفهان و شیراز به منظور انحصار طلبی در توسعه گردشگری نیست.

 وی با بیان این‌که نگاه اعضای این مثلث طلایی به ظرفیت‌های بیرونی است، تصریح کرد: توسعه صنعت گردشگری ایران مستلزم هم افزایی تمام نهادهای اجرایی، نظارتی و مدیریتی است.

شهردار یزد استفاده از تجارت حوزه گردشگری شهرهای مختلف، تقویت سرمایه‌گذاری، حضور مشترک در نمایشگاه‌های خارجی و تشکیل مثلث طلایی گردشگری را از جمله اهداف طلایه‌داران گردشگری ایران است.

عزیزی در پایان با بیان این‌که حرکت به سمت توسعه و ایجاد زیرساخت‌های گردشگری در شهرداری‌های کشور آغاز شده است، خاطرنشان کرد: نیاز داریم یک سری قوانین و مقررات لازم برای ایجاد درآمدزایی پایدار شهرداری‌ها از حوزه گردشگری در شهرداری‌ها به تصویب برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha