• یکشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۲:۰۰
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 98111914131
  • خبرنگار : 71518

دایی: انتخاب اسکوچیچ بی‌احترامی به مربیان ایرانی بود/ صلاحیتم رد شد!

دایی: انتخاب اسکوچیچ بی‌احترامی به مربیان ایرانی بود/ صلاحیتم رد شد!

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران درباره سپردن سکان هدایت این تیم به دراگان اسکوچیچ، عنوان کرد که این مربی کروات، خارج از فدراسیون فوتبال انتخاب شده است.

علی دایی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره انتخاب دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، اظهار کرد: برای تیم ملی آرزوی موفقیت می‌کنم. مطمئنا آروزی همه ما است که تیم ملی دوباره به جام‌جهانی صعود کند اما متأسفانه انتصاب‌ها بر اساس مسائل غیرفوتبالی صورت می‌گیرد و مسائل فنی، مقبول و اینگونه موضوعات نقشی در انتخاب‌ها ندارد.

آقازاده‌ها در انتصاب‌ها نقش دارند

وی افزود: متاسفانه در برخی از انتصاب‌ها، بعضی از آقازاده‌ها دخیل هستند. درباره ویلموتس هم یک نفر باید ورود کند که مشخص شود ویلموتسی که آخرین قراردادش ٧۵٠ یا ٨۵٠ هزار یورو بوده است، چطور به یکباره قرارداد ٢میلیون و ٧۵٠هزار یورویی  برای یک سال منعقد می‌کند؟ این مربی با دستیارانش ٣میلیون یورو در این وضعیت اقتصادی، خرج روی دست فوتبال ایران گذاشت. ٣میلیون یورو حدود ۴۵ تا ۵٠ میلیارد تومان می‌شود. او به تازگی مبلغ ۶ میلیون یورو هم غرامت خواسته که اگر یک حساب ساده انجام بدهید متوجه می‌شوید برای ویلموتس فدراسیون فوتبال باید ١۴٠میلیارد تومان بپردازد. با این شرایط هیچکس هم پاسخگو نیست!

اگر تیم ملی نتیجه نگرفت، چه کسی پاسخگو است؟


دایی در ادامه به انتخاب ویلموتس و دراگان اسکوچیچ به عنوان سرمربی تیم ملی اشاره کرد و اضافه کرد: این انتخاب‌ها را چه کسی انجام داده است؟ اگر تیم ملی نتیجه نگرفت چه کسی پاسخگو است؟ مردم باید بدانند چه فردی این انتخاب را انجام داده است. ما که می‌دانیم، مردم هم باید بدانند.

اسکوچیچ خارج از فدراسیون فوتبال انتخاب شده

وی در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید انتخاب اسکوچیچ، خارج از فدراسیون فوتبال انجام شده است، یا خیر، گفت: مطمئنا این انتخاب خارج از فدراسیون فوتبال انجام شده است. تا چند روز قبل قرار بود مربی ایرانی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب شود، اما به یکباره آقای اسکوچیچ، بعد از یک روز مذاکره انتخاب می‌شوند. اگر از تمام اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال بپرسید متوجه خواهید شد که نظر هیچ یک از این عزیزان، روی اسکوچیچ نبوده است. شما بروید و ببینید اسکوچیچ بعد از انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی، چه بازی‌ای را در لیگ، از نزدیک تماشا کرده است، بعد میفهمید چه کسانی او را به تیم ملی آوردند. آیا در تیم سایپا و پارس جنوبی، بازیکن ملی‌پوش داریم؟ باید دقت کنید ببینید این مسائل از کجا نشأت می‌گیرد.

انتخاب اسکوچیچ، بی‌احترامی به مربیان ایرانی بود

دایی در ادامه با بیان اینکه امیر قلعه‌نویی پرافتخارترین مربی ایرانی است، گفت: ما به غیر از آقای قلعه‌نویی، مربیان بسیار خوب زیادی در ایران داریم. برای من سوال است، اسکوچیچ با چه سابقه کاری و کارنامه‌ای به عنوان سرمربی تیم ملی ایران انتخاب شده است؟ واقعا برایم جای سوال است که چه کسی به این نتیجه رسیده که اسکوچیچ را انتخاب کند؟ این بی‌احترامی بزرگی بود که به تمام مربیان ایرانی شد.

چرا مردم را از خوشحالی محروم می‌کنید؟

سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال، در ادامه گفت: الان که تمام دلخوشی مردم ما فوتبال است و این مقوله می‌تواند به جامعه نشاط بدهد، چرا مردم را از خوشحالی محروم می‌کنید؟ اسکوچیچ در فوتبال ایران مربیگری کرده و نتایجش کاملا مشخص است. از نظر فنی، مربیان خیلی بهتری از او داریم. بروید کارنامه اسکوچیچ را با کارنامه مربیان ایرانی مقایسه کنید. انتخاب اسکوچیچ به هیچ عنوان فوتبالی نبوده است. چنین مسائلی در ورزش ما زیاد است.

دوره فریب دادن گذشته است

دایی درباره اینکه گفته می‌شود معیار مثبت اسکوچیچ، شناخت از فوتبال ایران است، گفت: مربی ایرانی که بیشتر از اسکوچیچ فوتبال ایران را می‌شناسند. او آیا تا به حال بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران را تماشا کرده است؟ مربی‌ای که با آب و خاک این مملکت بزرگ شده، از اسکوچیچ کمتر فوتبال ایران را می‌شناسد؟ متاسفانه چند کارشناس را می‌آوردند و هرچه دوست دارند می‌گویند تا این مسائل را به خورد مردم بدهند اما مردم ما همه چیز را می‌دانند و می‌فهمند. دوره آن زمان گذشته که مردم را با چنین اصطلاحاتی (شناخت از فوتبال ایران) فریب بدهیم.

وی تاکید کرد: بروید و از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال و سرپرست این فدراسیون برسید و ببینید آیا اسکوچیچ را به آنها تحمیل کرده‌اند یا خیر؟. خیلی از ما، پستی که داریم را بیشتر از هر چیز دیگر دوست داریم و می‌خواهیم به هر نحوی شده بمانیم.

صلاحیت من را رد کردند

دایی با بیان این که صلاحیتش برای حضور در رأس کادر فنی تیم ملی را وزارت ورزش رد کرده است، گفت: وقتی صلاحیت فردی مثل من را حراست  رد می‌کند و نمی‌خواهند من در تیم ملی باشم، دیگر نمی‌دانم چه بگویم. البته دلایل این رد صلاحیت را خودم می‌دانم.

او در پاسخ به این سوال که آیا برای هدایت تیم ملی با فدراسیون فوتبال به توافق رسیده بود یا خیر، گفت: چند نفر از اعضای هیات رییسه فدراسیون فوتبال، با من صحبت کرده بودند اما توافقی نکردیم. البته مخالف اصلی حضور من در تیم ملی، وزارت ورزش بود. نهادهایی که باید صلاحیت من را تایید کنند، نهادهای اطلاعاتی رسمی کشور هستند که از فدراسیون فوتبال می‌خواهم از این نهادها صلاحیت من را بگیرند. این مسائل دخیل نیست بلکه مسائل پشت پرده وجود دارد.

آقایانی که خوردند و بردند، صلاحیت دارند اما من نه!

وی همچنین به عملکرد ویلموتس در تیم ملی فوتبال ایران اشاره کرد و گفت: ما دو بازی برابر هنک کنگ و کامبوج را با پیروزی پشت سر گذاشتیم که هر مربی ایرانی روی نیمکت بود، آن دو بازی را با پیروزی به پایان می‌رساند. ما برای دو بازی برابر بحرین و عراق که با شکست هم روبه‌رو شد، ٣ میلیون یورو به ویلموتس دادیم. چه کسی جوابگو است؟ الان هم که اسکوچیچ آمده، چه کسی پاسخگوی نتایج او است؟  وقتی نتایج خوبی کسب نشود، هر یک از اعضای هیات رییسه می‌خواهند بگویند که اسکوچیچ را آنها انتخاب نکردند. متاسفانه فدراسیون فوتبال آزادی عمل ندارد و نمی‌تواند خودش مربی تیم ملی را انتخاب کند. البته مسائل دیگر هم در انتخاب‌ها دخیل است که واقعا «واویلا» است. آقایانی که خوردند و بردند، صلاحیت دارند اما، صلاحیت من را تایید نکردند. این موضوع است که آدم را ناراحت می‌کند. شاید اگر با فدراسیون فوتبال هم صحبت‌های نهایی را هم انجام می‌دادم، به توافق نمی‌رسیدیم اما این که می‌گویند صلاحیتت تایید نشد، فشار به آدم می‌آورد.

دایی با تاکید بر اینکه مربیان ایرانی زیادی توانایی نشستن روی نیمکت تیم ملی را داشتند، گفت: مربیان جوان و بزرگی داریم که خوب کار می‌کنند. وقتی اسکوچیچ به عنوان اولین بازی، دیدار سایپا و پارس جنوبی را تماشا می‌کند باید بفهمیم چه کسانی در انتخاب او نقش داشتند. در آینده خیلی مسائل اتفاق می‌افتد و گذشت زمان همه مسائل را روشن می‌کند. زمانی من را از تیم ملی کنار گذاشتند و از روز اول گفتم رئیس جمهور من را از تیم ملی کنار گذاشت. چون که او در بازی با عربستان می‌خواست به رختکن تیم ملی بیایید اما من اجازه ندادم. رییس جمهور چرا باید به رختکن تیم ملی بیایید. بعد از این اتفاق من را برکنار کردند. بعدها هم دوستان فدراسیون گفتند رئیس جمهور وقت، علی دایی را برکنار کرد. الان هم مشخص است چه اتفاقی رخ خواهد داد و زمان همه چیز را مشخص می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۰ ۰۶:۵۹

متاسفانه هنوز مرغ همسایه برای بعضیا غاز.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۰ ۰۷:۳۳

تورو خدا دیگه ازین گزارشا نذارید. همه جا رو فساد و چپاول گرفته؛ از مدارس ابتدایی بگیر تا بالا . میخورن و میبرن ماهم هرچی کمتر خبر داشته باشیم راحت‌تر زندگی می‌کنیم

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۰ ۰۷:۴۴

خیلی مردی علی آقا

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۰ ۰۷:۵۰

معلوم نیست چه خبره که اسطوره فوتبال کشور که در تاریخ همانندی نداشته باید رد صلاحیت بشه بعد یک خارجی که اسمش رو هم کسی نشنیده رو میارن میذارن مربی!! خاک بر سرشون که این‌گونه بیت المال رو هدر می‌دهند. ما که راضی نیستیم و مردم هم راضی نیستن.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۰ ۰۸:۰۶

زنده باد شهریار فوتبال ایران. مرحبا به غیرت و همت بالایت آقای دایی. همیشه افتخار آذری‌ها و کل ایران هستی (روی دریا خس نشیند. قعر دریا گوهری) زنده و پاینده باشی که باشجاعت پشت پرده و پلیدی‌های فوتبال ایران را به گوش مردم می‌رسانی.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۰ ۰۸:۲۷

دردو به شرف علی دایی جوانمرد کاش امثال این بزرگ مرد در ایران امروز زیادتر شود تا فرق مرد از نامرد روشن شود. درود به شرف جناب دایی.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۰ ۰۸:۵۹

علی دایی شایسته ترین مربی ایرانی برای هدایت تیم ملی بود! این که چه کسانی مخالف به دست گرفتن سکان هدایت تیم ملی توسط علی دایی شدند را همه می‌ دانن.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۰ ۰۹:۲۲

اخلاق خوب که سفارش بزرگان ما هست خوبه که همه ما داشته باشیم در کنار توانایی‌های فنی.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۰ ۰۹:۳۷

پول می دادی تا صلاحیتت تایید شود!

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۰ ۰۹:۵۴

دقیقا" حرفهای علی دایی درست است. الان آقای تاج که با قرارداد بو دار ویلموتس آن همه گند بالا آورد کجاست که جواب بده؟؟؟؟؟ الان ایشان به بهانه مریضی خودش رو نجات داد و در AFC مالزی جزو هیات مدیره در حال خوش گذرانی است و به ریش همه می خنده. بنظر من فدراسیون سریعا" بایستی بدلیل بی‌کفایتی و فساد تاج از AFC بخواد ایشان را از آنجا اخراج و شخص دیگری را جایگزین کنند.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۰ ۰۹:۵۶

بله که شما صلاحیت نداری. امثال شماها مملکت رو به گند کشیدید آقای دایی

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۰ ۱۲:۲۲

معلومه شماها گند میزنید بعد به این و اون می‌پرید

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۰ ۱۲:۲۲

وجود علی دایی و امثال علی مایه خیرو برکت برای ایرانه و کارای خیری که علی دایی دور از دید همگان انجام میده شما ضد وطن‌ها نمی‌تونین، این حرف شما رو نمی‌دونم از حسادته یا کلا عقده‌ای تشریف دارین...

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۰ ۱۴:۲۰

تا شما و امثال شما هستند این بدبختی سزاوار ماست

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۰ ۱۴:۴۴

اتفاقا وجود امثال تو مردم نادان کشور رو به گند کشیدن

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۰ ۱۰:۱۹

آقای دایی عزیز چون شما ایران را دوست دارید.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۰ ۱۰:۴۱

سلطان شما در قلب مردم ایران جا داری و صلاحیت که سهله شما آبرو و اعتبار ایران هستی. همیشه سلامت باشی

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۰ ۱۱:۱۲

جناب دایی شما محبوب هستید ، مستقل هستید ، فاسد نیستید ، لذا خطرناک و بی‌صلاحیت هستید از نگاه کوته بینان نالایق ..

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۰ ۱۱:۲۷

شهریار خان، خودت می‌دانی می‌دونی فوتبال ایران امسال جهانی نمیشه، و خوب تقصیر رو هیچ مربی ایرانی گردن نمی‌گیره به خاطر همین، یک چیچ پیدا کردن که بد از عدم راهبایی به جام جهانی سرش و ببرن با لگد بندازنش بیرون، شما که میدونی چه خبره چرا اعتراض میکنی برادر!!!

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۰ ۱۲:۰۳

خانه از پاي بست ويران است. علي دايي هم كه خيلي دوستش دارم قرباني اين سيستم هست. هزار افسوس

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۰ ۱۲:۰۹

جناب دایی عزیز وبزرگوار این خیانت‌ها صورت میگیره ولی ما هنوز اندر خم یه کوچه ایم. کو گوش شنوا چرا مسولین قضایی ورود نمی‌کنند مخصوصا جناب اژه ای ولی قابل توجه مسوولین این طور مساله‌ها مردم را ناراضی می‌کند.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۰ ۱۲:۱۱

بی احترامی نمیشناسه مافیا

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۰ ۱۲:۳۰

اگر همین مسوولان علی دایی رو انتخاب می کردن و ایشون با قراردادی یک میلیارد تومانی برادرش رو دستیار تیم ملی انتخاب می کرد( تا فرصت کنه در تمرینا تیم ملی روزنامه بخونه!) حتما از نگاه ایشون سلامت بودند! دایی یادش رفته سال 87 همین آقازاده ها آوردنش تیم ملی و برای دوم شدن ایران در جمع چهار تیم! بهش پاداش 750 میلیونی دادن و البته هزار تا امتیاز دیگه هم دادن به مربی.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۰ ۱۲:۳۰

آقای دایی دست مریزاد به شما. دعای خیر مردم ایران از کرد و ترک و بلوچ و ترکمن و بختیاری و همه اقوام کشور بزرگ ایران پشت سر شماست. تا شما و معدود آدم های مستقل و شریفی مثل شما در کشور هستند این مملکت باز هم سرپا خواهد ماند.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۰ ۱۲:۳۹

واقعا که باید به این وضعیت تاسف خورد.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۰ ۱۴:۰۲

علی دایی جون حرص نخور پسته بخور این هم می گذرد.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۰ ۱۴:۴۵

درود بر علی دایی مرد با شرف. شهریار نباشم غصه بخوری.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۰ ۱۴:۵۰

وقتی سال‌هاست قرارداد بستن با مربیان خارجی را یاد نگرفته‌ایم اگر چند سال فوتبال نداشته باشیم چه اتفاقی رخ می‌دهد؟

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۰ ۱۷:۰۹

علی آقای عزیز خودت را از این خیل دور نگهدار تو بزرگ‌تر از آنی که با کلمات وصف شوی

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۰ ۱۸:۱۴

علی دایی چه ازش خوشم بیاید یا خوشم نیاید دو صفت دارد که تحسینش می‌کنم. یکی صریح الهجه و رک گویی او است دوم اهل تملق و چاپلوسی و پاچه خواری نیست. صفتی که در مردان واقعی وجود دارد. همین کافی است. حالا سرمربی بشود یا نشود مهم نیست.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۰ ۲۱:۰۵

دایی مرد باشرف باسواد حق‌گو با عرضه دلسوز ایران.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۳ ۰۸:۴۲

آقای دایی شما خودت رو مربی ایرانی میدونی ولی به خاطر پول حاضر شدی از کشورت شکایت کنی و خفت‌بار ترین باخت رو در ورزشگاه آزادی به عربستان رقم زدی. اگه علی کریمی رو خط نزده بودی نمی‌باختیم.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۷ ۱۷:۱۱

موافقم . راستشو بخوای آقای دایی مربی ایرانی کسی نیست که بهترین بازیکن آسیا و شاید جهان رو بی دلیل از تیم ملی خط بزنه و اون باخت تاریخی رو رقم بزنه

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۸ ۰۸:۱۰

آقای دایی شما در تیم ملی امتحان پس دادی لطفا حاشیه سازی نکن

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۳۰ ۱۶:۳۶

واقعا دایی حرف مردم میزنه که برای مسوولان خوب نیست و علی دایی هم بخاطر اون شفاف سازی کرد تحریم کردن