• یکشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۹:۳۸
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98112014274
  • خبرنگار : 50147

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر:

امکان پوشش بیمه‌ای برای همه افراد فراهم شده است

امکان پوشش بیمه‌ای برای همه افراد فراهم شده است

ایسنا/بوشهر مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر گفت: در حال حاضر حدود ۸۵ درصد جمعیت کشور به صورت رایگان بیمه شده اند.

پرویز رمضانی صبح امروز در نشست با خبرنگاران عنوان کرد: خوشبختانه در حال حاضر امکان پوشش بیمه ای برای همه افراد فراهم شده است؛ اقشار مختلف جامعه به طور خاص و عام و حتی اتباع خارجه نیز در قالب طرح هایی دارای بیمه هستند.

وی افزود: بخش عمده بیمه شدگان ما مربوط به صندوق بیمه روستایی است که این تعداد بیش از ۳۴۰ هزار نفر هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: حدود ۳ هزار نفر از اتباع خارجه در قالب تفاهم نامه تحت پوشش قرار گرفته اند و نکته حائز اهمیت اینکه افراد فاقد توانایی مالی نیز می توانند با استفاده از یارانه سلامت تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۸۵ درصد جمعیت به صورت رایگان بیمه شده اند، گفت: از ابتدای امسال و بر اساس قانون برنامه و بودجه و مصوبه هیئت وزیران مقرر شد افراد بر حسب وسع و توانایی مالی تحت پوشش بیمه قرار بگیرند.

وی عنوان کرد: از آبان ماه سال جاری برنامه ارزیابی وسع را آغاز کردیم و تمام مراجعان در صورت اعلام اینکه متقاضی دریافت یارانه بیمه دولتی هستند در سامانه ارزیابی وسع ثبت نام کرده و وزارت کار موظف است ظرف یک ماه نتیجه را اعلام کند.

رمضانی توضیح داد: از آبان ماه تاکنون حدود ۴ هزار و ۵۰۰ نفر متقاضی یارانه سلامت بوده اند که تا امروز وضعیت دهک درآمدی حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر مشخص شده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان بوشهر با اشاره به اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیک یادآور شد: این طرح از سال گذشته و با هدف کاهش هزینه ها و اتلاف منابع آغاز شده است؛ از همه مهم تر اینکه امکان گزارش گیری الکترونیک آنلاین نیز فراهم شده و اصول و ضوابط بیمه ای و تجویز دارو نیز به طور هوشمند اعمال می شود. 

این مسئول اظهار کرد: هر ۱۰ بیمارستان دولتی طرف قراداد بیمه سلامت توانسته اند اسناد بستری آذر ماه را در بستر الکترونیک به ما ارسال نمایند که این بحث بسیار مهمی است. این روند قطعا تداوم پیدا خواهد کرد و از این پس اسناد بیمارستان های دولتی را به شکل الکترونیک دریافت خواهیم کرد که این به صرفه جویی در مصرف کاغذ و گزارش گیری صحیح و در دسترس بودن اطلاعات کمک می کند.

وی در خصوص برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع افزود: در حال حاضر برای بیمه شدگان روستایی برنامه نظام ارجاع و ارائه سطح بندی شده خدمات اجرا می شود و تمام مراجعات به صورت الکترونیک در پرونده افراد ثبت خواهد شد.

مدیرکل بیمه سلامت بوشهر بیان کرد: امسال به رغم محدودیت های اعتباری، تا این مقطع وضعیت مناسبی در پرداخت ها داریم، تمام اسناد بیمارستانی و بستری در شش ماهه اول امسال به شکل کامل رسیدگی و پرداخت شده است.

رمضانی تاکید کرد: با توجه به تحت پوشش بودن ۹۰۰ بیمار خاص، سال گذشته در مجموع حدود ۱۲ میلیارد تومان صرف هزینه های مرتبط با بیماران خاص شده است.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به اینکه هزینه این بیماران بالا است سطح تعهدات بیمه سلامت را از ۷۰ درصد به ۱۰۰ رسانده ایم، همچنین برای بیمارانی که نیاز به شیمی درمانی دارند نیز این کار انجام شده است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha