• یکشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 98112014332
  • منبع : نمایندگی اردبیل

یک مبارز انقلابی

ضرورت تبیین تاریخ شفاهی دوران انقلاب اسلامی

ضرورت تبیین تاریخ شفاهی دوران انقلاب اسلامی

ایسنا/اردبیل یک مبارز انقلابی گفت: تبیین خاطرات دوره‌های مختلف به ویژه انقلاب اسلامی برای بهره‌مندی از تجربیات و زنده نگه داشتن آن دوران لازم است.

 امروز 20 بهمن همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و به همت معاونت فرهنگی جهاددانشگاهی استان اردبیل، نشست خاطره‌گویی از دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد .در این نشست حجت‌الاسلام سلیمان حیدری، مبارز دوران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه تبیین خاطرات دوره‌های مختلف به ویژه انقلاب برای بهره‌مندی از تجربیات و زنده نگه داشتن آن دوران لازم است، افزود: قرآن از تاریخ به عنوان احسن القصص یاد می‌کند و تاریخ زمانی با ارزش است که آن را نصب‌العین قرار دهیم.

وی تملق را از تهدیدات جدی هر انقلاب و نظام و عامل لطمه خوردن آن عنوان کرد و افزود: مسئولان امر با پرهیز از مقایسه وضعیت کنونی کشور با دوران طاغوت باید در خدمت‌رسانی به مردم، سیره و رفتار امام علی (ع) را سر لوحه کار خود قرار دهند و آن را احیا کنند.

این مبارز انقلابی با بیان اینکه ریشه‌های انقلاب باید حفظ و صیانت شوند، یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران یک حماسه با عظمت بود و به یقین کسانی که ظلم حاکمیت در دوران طاغوت را به صورت ملموس دیده‌‌‌اند بهتر می‌توانند زیبایی‌های انقلاب را درک کنند.

حیدری با اشاره به اینکه دشمنان به دنبال ضربه زدن و از بین بردن بنیان و اساس انقلاب و نظام اسلامی هستند، ادامه داد: در هر عمل باید آسیب‌های احتمالی مشخص و مورد مطالعه قرار گیرد تا از بروز برخی مشکلات و عواقب آن جلوگیری شود.

وی خاطرنشان کرد: قرآن کریم و روایات اهل بیت(ع)، اندوخته‌های با ارزش فکری اسلام هستند که می‌توان با بهره‌گیری از آن‌ها و آزاداندیشی، در مسیر پیشرفت و سعادت گام برداشت و با تعقل، تفکر در علوم، به درک واقعی رسید.

این مبارز دوران انقلاب اسلامی تصریح کرد:  اگر فرهنگ اسلام و سیره ائمه اطهار(ع) در سرلوحه زندگی ما قرار گیرد شاهد یک جامعه خوب با تمام شاخص‌های مطلوب خواهیم بود.

حیدری با اشاره به این‌که در تمام طول عمر چهل و یک ساله انقلاب اسلامی، استکبار جهانی به دنبال تضعیف نظام بوده است، خاطرنشان کرد: دشمن را نباید هیچ وقت دست‌کم گرفت و ضعیف دانست زیرا این بی‌توجهی موجب بر هم خوردن نظم و برنامه‌ریزی‌ها می‌شود به همین خاطر باید با تدبیر عمل کرد و از خطرات غافل نبود.

وی اظهار کرد: یکی از پدیده‌هایی که دشمن در کشور به دنبال رواج آن می‌باشد، ایجاد فرقه‌های گوناگون  است که با پوشش عرفان و معنویت سعی در جذب گروه‌های مختلف جامعه به ویژه جوانان دارد تا آنها را دچار انحراف کنند.

مبارز دوران انقلاب اسلامی با بیان اینکه برای آبادی کشور و صدور انقلاب اسلامی شعار کافی نیست بلکه عمل لازم است و این امر زمانی محقق می‌شود که افراد عملگرا شده و عامل نارضایتی‌ها را پیدا و اصلاح کنند.

حیدری ادامه داد: امیدوارم بتوانیم حافظ خون شهدا باشیم و آن گونه که شایسته مردم است کشور را اداره و به سمت پیشرفت و ترقی سوق دهیم.

به گزارش ایسنا، در پایان این نشست با اهدای لوح تقدیر و جوایزی از منتخبان مسابقات ورزشی جهاددانشگاهی استان اردبیل به مناسبت دهه مبارک فجر تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha