• یکشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۳۲
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98112014350
  • خبرنگار : 30054

تفاوت هتل‌های CIP و VIP در چیست؟

تفاوت هتل‌های CIP و VIP در چیست؟

برای بسیاری از کسانی که به هر دلیلی از خانه و کاشانه‌شان دور می‌شوند و به شهر یا کشور دیگری سفر می‌کنند، اقامت در یک هتل، یک امر ضروری و لاینفک به‌حساب می‌آید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام الی گشت، اقامت با نام انسان عجین شده و این نزدیکی میان انسان و مفهوم سکونت تا جایی به هم پیچیده شده که اگر حتی بخواهد به نقطه‌ای نامشخص سفر کند، باز هم به دنبال جایی برای ماندن در انتهای سفر خود می‌شود. هتل یکی از همین نقطه‌های آسایش در انتهای هر سفری است؛ اما مسأله اینجا است که تعدادی اصطلاح برای اقامت در این مکان وجود دارد که هرکسی که قصد رزرو آنلاین هتل و اقامت در آن را دارد، باید با آن‌ها آشنا شود. امروز سعی داریم تا دو اصطلاح VIP و CIP را با هم مرور کنیم.

معنای CIP و کارکرد آن در هتل

CIP مخفف عبارت Commercially Important Person در زبان انگلیسی است. اصطلاح CIP زمانی استفاده می‌شود که فروشنده یا به عبارتی همان مدیریت هتل، خدماتی ویژه را برای مسافران خود در فهرست انتخاب آن‌ها به هنگام رزرو هتل قرار می‌دهد تا در صورت تمایل با پرداخت مبلغ اضافی از خدمات آن استفاده کنند. CIP در واقع یک نوع خدمات محسوب می‌شود. این خدمات بیش‌تر به درد کسانی می‌خورد که قصد دارند سفر راحت‌تری را از زمانی که به شهر مقصد چه با هواپیما، چه با قطار و یا وسایل نقلیه دیگر می‌رسند داشته باشند. خوب، با این حساب هر کسی می‌تواند جز این دسته از مسافران باشد؛ چرا که همه می‌خواهند سفر راحت و آرامی داشته باشند و از زمان خود به خوبی استفاده کنند و تا آنجا که می‌شود از اتلاف وقت جلوگیری کنند. تصور کنید به مقصد رسیده‌اید و در حالی که بسیار خسته سفر هستید، روی صندلی انتظار نشسته‌اید و منتظر خانواده‌تان و یا تاکسی‌های معمول در اطراف ایستگاه هستید. در آن لحظه چه حسی دارید؟ حتماً دلتان می‌خواهد تا خدماتی داشته باشید که شما را به هتل ببرد و تک‌تک کارهایی که برای اقامت لازم دارید را برایتان انجام دهد.

در واقع، کار خدمات CIP روی همین موارد متمرکز است؛ حمل‌ونقل چمدان‌های شما و وسایل همراهتان، یکی از موارد مورد استفاده در CIP است؛ اگر جز دسته افرادی هستید که خدمات CIP را به بسته رزرو هتل خود اضافه کرده‌اید، پس دیگر نباید نگران کارهای خرده‌ریزی مانند جابه‌جایی وسایلتان باشید؛ چرا که خدمه هتل، مسئولیت جابه‌جایی وسایل شما را بر عهده می‌گیرند و وسایلتان را تا دم درب اتاقتان حمل می‌کنند. البته همان‌طور که CIP شامل حال خدماتی مانند حمل وسایل شما می‌شود، شامل ارائه خدمات به خود شخص هم می‌شود؛ یعنی اگر بعد از یک پرواز طولانی، حالا به مقصد رسیده‌اید و خسته‌وکوفته روی صندلی‌های فرودگاه و سالن انتظار نشسته‌اید، می‌بایست منتظر تاکسی هتل باشید که شما را با بالاترین کیفیت و راحتی به هتل رزرو شده‌تان می‌رساند.

البته خدمات دیگری هم در CIP وجود دارد که شامل سالن‌های پذیرایی مجلل، کافی‌شاپ‌های شیک، راهنمایی مسافران از بدو ورودشان به فرودگاه و هتل، استفاده رایگان از کافی‌نت، ارائه خدمات بانکی، سالن کنفرانس، اقامت در بهترین سوئیت‌های هتل تا لحظه تحویل اتاق رزرو شده می‌شود.

خدمات VIP و کارکرد آن در هتل

 VIP مخفف کلمه (Very Important Person) در زبان انگلیسی است که درگذشته بیش‌تر شامل حال چهره‌های سیاسی بوده اما با پیشرفت و بالا گرفتن سطح رقابت در میان هتل‌ها، این خدمات می‌تواند به جز چهره‌های سیاسی، به سرمایه‌دارانی که از جایگاه حساس‌تری در جامعه برخوردار هستند نیز تعلق بگیرد. بسیاری از مواقع پیش می‌آید که شخصی مهم از لحاظ اقتصادی و یا سیاسی، قصد سفر به مقصدی را دارد و مجبور است از طرف سازمان و یا به صورت انفرادی، تعدادی محافظ را همراه خود و در طول اقامت و سفر به همراه داشته باشد. در این موارد شخص نیاز دارد تا از خدمات VIP استفاده کند و برای افرادی که با او همراه هستند نیز خدماتی در نظر گرفته شود.

جدا از پوشش خدمات VIP برای شخص و همراهانش، هتل با در نظر گرفتن خدماتی ویژه، سعی می‌کند تا اقامتی دلچسب‌تر را برای او فراهم کند؛ هنگام پیاده شدن شخص از هواپیما، از طرف هتل، افرادی برای استقبال به فرودگاه می‌روند و با اعطای دسته گل و حمل‌ونقل ویژه، بدون هدر دادن وقت، شخص موردنظر و همراهانش را به هتل منتقل می‌کند. در هتل نیز، باز طی مراسم خاصی، از شخص و همراهانش پذیرایی می‌شود و در بسیاری از مواقع، مدیریت هتل برای خوش آمدگویی به استقبال او می رود. در زمان صرف نهار و شام نیز، خدمات VIP، به طوری متفاوت ارائه می‌شود. اگر شخص، یک چهره سیاسی باشد که به لحاظ امنیتی، پوشش امنیتی نیاز داشته باشد، ارائه خدمات هتل در زمان صرف غذا نیز با پوششی مطمئن تر و در فضایی اختصاصی برای شخص انجام می‌شود. در واقع، مسئولیت هتل در ایجاد امنیت و آرامش برای شخص مورد نظر در خدمات VIP تا لحظه‌ای ادامه دارد که او و همراهانش به پای پله‌های هواپیما برسند.

اطلاعات تماس الی گشت:

تلفن: ۰۲۱۸۵۴۰

ایمیل: info@eligasht.com

آدرس: تهران، خیابان بهشتی، خیابان خالد اسلامبولی، کوچه ۲۳، پلاک ۷

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha