• یکشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۵۷
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 98112014397
  • خبرنگار : 50187

رییس کل دادگستری استان کرمان:

قیمت گذاشتن و معامله کردن رای مردم، جفا به خون شهداست

قیمت گذاشتن و معامله کردن رای مردم، جفا به خون شهداست

ایسنا/کرمان رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره اینکه قیمت گذاشتن و معامله کردن رای مردم جفا به خون شهداء، آرمان های امام و تخطی از اوامر ولایت است افزود: انتخابات رقابت منصفانه و عادلانه است و باید هر کس در صدد اثبات شایستگی ها و توانایی های خود بربیاید و باید نقد منصفانه داشته باشد.

"یدالله موحد" پیش از ظهر امروز یکشنبه ۲۰ بهمن ماه در همایش تبیینی انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در کرمان اظهار کرد: بدون تردید یکی از دستاوردهای ارزشمند انقلاب و نظام اسلامی این است که اداره امور کشور به اتکاء آراء عمومی است.

وی با بیان اینکه نماد و مظهر اراده عمومی برای اداره کشور انتخابات است اظهار کرد: این امر در نظام جمهوری اسلامی بسیار مهم است و از ابتدای پیروزی انقلاب تا امروز انتخابات پرشماری برگزار و هر دوره پرچم افتخاری برای نظام اسلامی برافراشته شده است.

موحد تصریح کرد: همه انتخابات ها بر پایه چهار اصل مشارکت حداکثری مردم، انتخابات امن، سالم و با رقابت منصفانه شکل گرفته و انشاءالله که با برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس نیز پرچم دیگری بر افتخارات افزوده بشود.

این مقام قضائی با بیان اینکه قانونگذار قوانین و مقررات مختلفی برای برگزاری انتخابات وضع کرده و بایدها و نبایدهایی تعریف شده است افزود: هیئت های نظارت و اجرایی نباید طرفداری از کاندیدایی داشته و باید جوانب را رعایت نماید و در قوانین هر رفتاری که موجب اختلال در امر انتخابات بشود و هر رفتاری که به سلامت انتخابات ضربه بزند، جرم است.

موحد با بیان اینکه خرید و فروش رای جرم است، عنوان کرد: رای مردم سرنوشت کشور را تعیین می کند و براساس آن قوه مقننه شکل می گیرد و این به موجب نص صریح قانون حق الناس برای مشارکت در سرنوشت خودشان در نظر گرفته است.

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره اینکه قیمت گذاشتن و معامله کردن رای مردم جفا به خون شهداء، آرمان های امام و تخطی از اوامر ولایت است افزود: انتخابات رقابت منصفانه و عادلانه است و باید هر کس در صدد اثبات شایستگی ها و توانایی های خود بربیاید و باید نقد منصفانه داشته باشد.

موحد بیان کرد: انتظار دستگاه قضائی از هیئت های اجرایی و نظارت این است که قانون مند باشید و باید به این وفاق برسیم که همه مبتنی بر قانون و محور اخلاق عمل کنیم.

این مقام قضائی احترام به ارزش های اساسی در نظام جمهوری اسلامی را از دیگر انتظارات عنوان کرد و با تاکید بر اینکه نگرش هیئت های نظات و اجرایی باید وظیفه گرایانه باشد، خطاب به نامزدهای انتخابات بیان کرد: مصالح عمومی و ملی را بر منافع شخصی و گروهی ترجیح بدهید و در مواجهه با رقباء سعه صدر داشته و از فریب کاری پرهیز کنید.

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: نامزدها به نهادهای اجرایی و نظارتی احترام بگذارند و با آنها همکاری داشته، از زیاده روی و اسراف در تبلیغات پرهیز نموده و تلاش کنید وامدار صاحبان قدرت و ثروت نشوید.

 وی افزود: روز سکوت تبلیغاتی باید از سوی کاندیداهای انتخابات جدی گرفته شود و در این روز هر نوع تبلیغاتی ممنوع است و باید به این ممنوعیت احترام گذاشته بشود.

موحد خطاب به کاندیداها تصریح کرد: مسئولیت افراد ستاد و کسانی که مسئول توزیع اقلام تبلیغاتی هستند، با نامزدهاست که حتما بایدها و نبایدها را به او گوشزد و از دعوت شخصیت های ملی و محلی تنش زا خودداری کنید.

وی بیان کرد: استفاده از اموال و اماکن عمومی برای انتخابات و استفاده شخصی ممنوع است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha