• یکشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۱۸
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 98112014523
  • خبرنگار : 50147

مدیرکل بازرسی وزارت بهداشت:

استان بوشهر در خصوص پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در آمادگی کامل است

استان بوشهر در خصوص پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در آمادگی کامل است

ایسنا/بوشهر مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: استان بوشهر در خصوص پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در آمادگی کامل است. 

محمدحسین حیدری در نشست با رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: ارتقای سلامت عمومی جامعه و افزایش کیفیت زندگی مردم نیازمند آموزش، اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی صحیح است که تقویت دانش و مهارت‌های لازم برای پیشگیری از عوامل خطرزا و تشویق رفتارهای سلامت می‌تواند به معنی توسعه و کیفیت بهتر زندگی قلمداد شود که این خود بخشی از حقوق انسانی به شمار می‌رود.

وی تصریح کرد: دسترسی عادلانه مردم به خدمات مناسب سلامت از دغدغه‌های اصلی دست‌اندرکاران حوزه سلامت است، وزارت بهداشت و زیرمجموعه آن در سراسر کشور با این رویکرد که سلامتی حق تمام مردم است، سعی در برقراری عدالت در بهره‌گیری از خدمات سلامت داشته و دارند.

این مسئول بیان کرد: آموزش در حوزه سلامت امری زمان‌بر است و نتیجه آن سال‌ها طول می‌کشد ولی نقش به سزایی در ارتقای شاخص‌های سلامت و توسعه پایدار ایفا می‌کند.

حیدری بر لزوم آموزش مسائل بهداشتی در همه سنین تأکید کرد و افزود: در خصوص آموزش مسائل بهداشتی باید از سنین پایین شروع شود که در این راستا وزارت بهداشت تعامل خوبی با آموزش و پرورش دارد.

وی تصریح کرد: کارشناسان بهداشت در تمام مرزها برای پیشگیری از ورود ویروس کرونا به کشور به صورت شبانه‌روزی در حال تلاش هستند و مرزهای ورودی برای پیشگیری از ورود کرونا به کشور کنترل دقیق می‌شوند.

همه مرزهای دریایی و هوایی رصد می‌شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان بوشهر نیز گفت: همه مرزهای دریایی و هوایی با حضور تیم‌های بهداشتی و درمانی تحت کنترل قرار دارند و افراد در تردد این مرزها در خصوص ویروس کرونا رصد می‌شوند.

سعید کشمیری بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با همکاری سایر سازمان‌های مرتبط تمامی پرسنل کشتی‌ها، مسافرین و خدمه لنج های ورودی به استان بوشهر را در بنادر توسط کارشناسان بهداشتی مورد پایش و بررسی قرار می‌دهند.

وی اظهار کرد: به منظور اطمینان از آمادگی فرودگاه بین‌المللی عسلویه برای پایش و کنترل مسافران خارجی از پایانه پروازهای خارجی این فرودگاه بازدید به عمل آمد. استان بوشهر دارای پایانه‌های مرزی دریایی و هوایی است و پس از شیوع ویروس جدید کرونا، پایگاه‌های قرنطینه مرزی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با حساسیت بیشتری نسبت به تب سنجی و پایش افراد اقدام می‌نمایند.

کشمیری با اشاره به ضرورت آموزش همگانی برای پیشگیری از ابتلا به کرونا افزود: تاکنون مورد مثبت و یا مشکوکی از ابتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر مشاهده نشده است.

وی ادامه داد: تأمین و حفظ شاخص‌های سلامت در جامعه تنها بر عهده دانشگاه علوم پزشکی نیست و در این راه همکاری همه‌جانبه مردم و سازمان‌ها ضرورت دارد.

کشمیری تصریح کرد: سلامت مردم خط قرمز دانشگاه علوم پزشکی است و درباره ویروس کرونا با مردم و رسانه‌ها به شکل شفاف اطلاع‌رسانی خواهیم کرد.

حضور مستمر در پایگاه مراقبت مرزی دریایی در بنادر جهت پیگیری

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز با تأکید بر اینکه همه مرزهای دریایی و هوایی با حضور تیم‌های بهداشتی و درمانی تحت کنترل قرار دارند و افراد در تردد این مرزها در خصوص ویروس کرونا رصد می‌شوند، گفت: جهت جلوگیری از اخلال در روند پهلوگیری کشتی‌ها و لنج ها، همه خدمه و مسافرین توسط پرسنل پایگاه‌های مراقبت مرزی و دریایی، مستقر در بنادر در رابطه با بیماری کرونا مورد بررسی قرار می‌گیرند.

عبدالمحمد خواجه‌ئیان اظهار کرد: این اطمینان را به همشهریان عزیز می‌دهیم که با حساسیت لازم و در طول شبانه‌روز با حضور مستمر در پایگاه مراقبت مرزی دریایی در بنادر، این مورد را پیگیری و در تأمین سلامت مردم کوشا باشیم.

با توجه به وضعیت شیوع بیماری ویروس کرونا در برخی کشورها و اعلام هشدار از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور در راستای کنترل بیشتر مبادی ورودی، مدیرکل بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت از پایگاه مراقبت‌های بهداشتی مرزی دریایی بندر بوشهر بازدید کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha