• یکشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۳۴
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 98112014545
  • خبرنگار : 71595

درودگر: دلیل انتخاب نشدن دایی را نمی‌دانم/ دخالتی در قرارداد اسکوچیچ نداشتم

درودگر: دلیل انتخاب نشدن دایی را نمی‌دانم/ دخالتی در قرارداد اسکوچیچ نداشتم

صادق درودگر می‌گوید برای هیات رییسه فدراسیون فوتبال نامزد شده است.

به گزارش ایسنا، صادق درودگر در حاشیه آخرین روز ثبت نام ریاست فدراسیون فوتبال و در پاسخ به این سوال که آیا به عنوان نماینده محمدحسین قریب در فدراسیون فوتبال حاضر شده تا برای ریاست فدراسیون فوتبال ثبت نام کند یا خیر اظهار کرد: خیر من نماینده خودم هستم و شخصیت مستقلی هستم. برای انتخابات هم نه رای دارم و نه عضو مجمع هستم. فقط برای هیات رییسه کاندید شدم.

او درباره روند انتخابات فدراسیون فوتبال هم، گفت: نمی‌خواهم دروغ بگویم و همیشه می‌خواهم واقعیت را بیان کنم. طبیعتا همه افراد مسئول نقطه نظراتی دارند. ممکن است هر کسی بر اساس نقطه نظراتی که دارد به سمت یک کاندیدا دخالت داشته باشد اما نباید فراموش کرد انتخابات پیش رو انتخابات متفاوتی است و همگامی همه اعضای مجمع کمتر است و فکر می‌کنم به سمتی برویم که استقلال و نظر مجمع به سمت منافع ملی باشد. این فرصت خوبی است که همه اعضای مجمع به سوابق و رزومه و دانش افراد توجه کنند و بر اساس آن رای بدهند.

درودگر در ادامه با بیان اینکه شرایط فوتبال اصلا خوب نیست بیان کرد: فوتبال ما بدهکار است. یک زمانی ۲ میلیارد تومان در حساب فدراسیون پول موجود بود و ۶ میلیارد تومان هم از فیفا طلبکار بود اما امروزه فوتبال بدهکاری داریم. نزدیک به ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان بدهی داریم. در این برهه از زمان هم مسئولین فدراسیون فوتبال پیگیر شکایت ویلموتس هستند و در واقع هر کسی بیاید از آغاز کار از منفی ۴۰ یا ۵۰ میلیارد باید شروع کند. ویلموتس سه ماه کار کرده و ۲ میلیون یورو دریافت کرده است. بر اساس این سه ماه کارکرد که نمی‌تواند ۶ میلیون یورو بگیرد. قطعا فیفا هم نمی‌پذیرد چون خودش قراردادش را فسخ کرده است. تمام آرزوی من این است که استقلال مجمع حفظ شود. البته دلم می‌خواست آدم‌های بزرگ این فوتبال در این انتخابات ثبت نام می‌کردند اما نمی‌دانم چرا نیامدند.

او اضافه کرد: اگر یک نفر مدیر باشد باید در بحران مدیریت کند. زمانی که آقای صفایی فراهانی آمدند همین شرایط در فدراسیون حاکم بود. آقای نوآموز هم با همین شرایط کار کردند.

درودگر در پاسخ به این سوال که آیا برای حضور افراد بازنشسته منعی وجود دارد یا خیر، توضیح داد: بازنشستگان به دو دسته تقسیم می‌شوند. یکی گروه بازنشستگان کشوری و لشگری هستند اما بازنشستگان تامین اجتماعی اگر ۶۵ سالشان پر نشده باشد می‌توانند در جای دیگری مشغول فعالیت شوند.

او در پاسخ به این پرسش که آیا در مقطع کنونی بهتر نبود سرمربی تیم ملی انتخاب نمی‌شد تا رییس جدید معرفی شود، گفت: باید بپذیریم در شرایط کنونی وقتی تیم ملی در فروردین ماه بازی دارد باید سرمربی‌اش مشخص شود چون بازی دوستانه هم باید انجام شود. از قبل باید همه برنامه‌های تیم ملی برای فروردین ماه مشخص شود. وقتی سرمربی تیم ملی مشخص نباشد نمی‌رود برنامه‌ریزی انجام داد. اگر تا ۲۵ اسفند صبر می‌کردیم شاید تیم ملی بدون مربی بازی‌های خود را انجام می‌داد. یعنی شاید مجبور می‌شدیم از آقای خراطی به عنوان سرمربی استفاده کنیم.

درودگر درباره انتقاداتی که به انتخاب اسکوچیچ می‌شود و همینطور اعتراض سردار آزمون هم بیان کرد: بازیکنان باید در خدمت فوتبال باشند. ما در فرصتی قرار داشتیم که گزینه‌های زیادی در اختیارمان نبود. ما در شرایط خاصی باید انتخاب می‌کردیم. یک مربی مثل ویلموتس که توانایی زیادی داشته آمده اما نتیجه دلخواه را کسب نکرده است و بدهی سنگینی روی دست فدراسیون گذاشته است. ویلموتس مربی بزرگی بوده اما به خاطر شرایط تحریم الان دست ما زیاد باز نیست به همین دلیل طبیعتا باید با توجه به شرایط انتخاب‌ها را انجام دهیم. فدراسیون قدم خوبی برداشت. ابتدا سراغ آقای برانکو رفت که قهرمانی‌های زیادی به دست آورده است. به دلیل اینکه شرایط او با بدهی باشگاه پرسپولیس گره خورده است روند مذاکرات به مشکل خورد. در ادامه با آقای قلعه‌نویی مذاکره شد که پرافتخارترین مربی ایران است و در نهایت با وجود اینکه هم چیز نهایی شده بود اما باشگاه سپاهان با انتقال او مخالفت کرد. مردم اصفهان هم تقاضا داشتند با توجه به اینکه تیمشان در کورس قهرمانی است آقای قلعه‌نویی در سپاهان بماند. علی دایی هم مربی خیلی بزرگی است اما دلیل انتخاب نشدنش را نمی‌دانم. گل‌محمدی هم از گزینه‌های ما بود که در نهایت به پرسپولیس رفت. درباره جواد نکونام و حسین فرکی هم بحث‌هایی مطرح شد و در نهایت فدراسیون اسکوچیچ را انتخاب کرد.

او اضافه کرد: وقتی مربی می‌آوریم باید ببینیم چه انتظاراتی از او داریم. اسکوچیچ در شش سالی که در کرواسی مربیگری کرده است پنج قهرمانی به دست آورده است. شاید برخی بگویند این قهرمانی‌ها شانسی بوده اما یکی از این‌ها شاید شانسی بوده و بقیه آن‌ها با تلاش به دست آمده است. او بعد از آن به کویت رفت و به ایران آمد. در ملوان هم با وجود همه مشکلات نتایج خوبی گرفت و در نهایت هم به مقام هفتم لیگ برتر رسید. او در ادامه به فولاد رفت و مشکلات کارت پایان خدمت بازیکنان درست شد. بعد از آن به باشگاه خونه به خونه رفت که در واقع قهرمان شد. یعنی آن تیم در دو هفته آخر عملا قهرمان شده بود و با مشکلاتی که پیش آمد در نهایت به لیگ برتر صعود نکرد. شما عملکرد اسکوچیچ را در صنعت نفت آبادان هم ببنید که تیمش را در لیگ برتر چهارم کرد.

درودگر در پاسخ به این سوال که آیا اسکوچیچ پیشنهاد خودش بوده است هم توضیح داد: اصلا پیشنهاد من نبوده است. تنها زمانی که اسکوچیچ را دیدم مقطعی بود که آقای بهاروند از من خواست مذاکرات اقتصادی را با اوانجام بدهم چون پیشنهادش خیلی بالا بود و من سعی کردم مبلغ دستمزدش را پایین بیاورم. تقریبا با نصف پیشنهاد اولیه با او قرارداد بستیم. بعد هم در کمیته فنی حاضر شدم و درباره روند قرارداد اسکوچیچ توضیح دادم. انتقال اسکوچیچ هیچ ارتباطی به من ندارد. من از نظر کاراکتر و شخصیت به شدت اسکوچیچ را حمایت می‌کنم اما هیچ دخالتی در قراردادش نداشتم.

او در پاسخ به این پرسش که آیا پیراهن تیم ملی رونمایی می‌شود یا خیر، گفت: برای این موضوع برنامه داریم و منتظر هستیم شرکت آل‌اشپورت طرح‌های خود را ارائه کند تا تصمیم نهایی اتخاذ شود. کیفیت لباسی که قرار است به ما بدهند الان در اختیار آقای ساکت است و لباس‌های جدید بر اساس کیفیت مطلوب به ما می‌رسد. اما درباره اسکوچیچ باید تاکید کنم که بعد از یکی، دو جلسه تمرین بازیکنان با او رفیق می‌شوند. مثلا چند وقت قبل با سردار آزمون دیداری داشتم و او به جد امیدوار بود تا به تیم ملی کمک کند تا ان‌شاءالله تیم ملی به جام جهانی صعود کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha