• یکشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98112014578
  • خبرنگار : 71567

معاون فرهنگی وزیر علوم اعلام کرد

پیش‌بینی حضور ۸۰ هزار دانشجو در راهیان نور/اولویت اعزام با اولین‌ها

پیش‌بینی حضور ۸۰ هزار دانشجو در راهیان نور/اولویت اعزام با  اولین‌ها

معاون فرهنگی وزیر علوم با بیان این که امسال پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۸۰ هزار دانشجو برای راهیان نور شرکت کنند، گفت: اولویت اعزام دانشجویان در اردوهای راهیان نور با افرادی است که برای اولین بار در این برنامه شرکت می‌کنند.

به گزارش ایسنا، دکتر غلامرضا غفاری در نشست خبری اردوهای راهیان نور که امروز در ساختمان مرکزی این وزارتخانه برگزار شد، با اشاره به استقبال دانشگاه‌ها و دانشجویان برای برگزاری این برنامه، اظهار کرد: خوشبختانه برنامه راهیان نور در دانشگاه‌ها به یک برنامه فراگیر در مجموعه‌های وزارت علوم، بهداشت و دانشگاه‌ آزاد تبدیل شده است و استقبال خوبی از سوی دانشجویان برای حضور در این برنامه انجام می‌گیرد، به‌طوری‌که سال گذشته بیش از ۷۵ هزار نفر در برنامه راهیان نور شرکت کردند. 

وی در ادامه تصریح کرد: همه واحدهای دانشگاه‌ها با کم و کیف متفاوت در برنامه راهیان نور مشارکت می‌کنند و بخش لجستیک این برنامه با ارتباط و همکاری سازمان بسیج دانشجویی، مجموعه‌های دفاعی و غیره اجرایی می‌شود. در واقع راهیان نور بستری را فراهم می‌کند که ما هویت دینی و انقلابی و آشنایی با فرهنگ شهادت و ایثار و آنچه که باید در زندگی دانشجویان ما باشد، فراهم کنیم.

معاون فرهنگی وزیر علوم، به میزان سرانه تعیین شده برای هزینه در بخش راهیان نور دانشجویان اشاره کرد و گفت: آنچه که در دانشگاه‌ها برای این اردوها تخصیص پیدا می‌کند، ذیل بودجه فرهنگی است؛ اما بطور حدودی برای هر دانشجویی که در برنامه راهیان نور حضور دارند، مبلغی بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان هزینه می‌شود.

وی افزود: اردوهای راهیان نور به عنوان فرصتی تلقی شده، به همین دلیل دانشگاه‌ها نهایت اهتمام خود را در برگزاری این اردوها دارند. این اردو در بین فعالیت‌های فرهنگی جریان معین و خاصی را نمی‌شناسد و همه مجموعه‌های مختلف دانشگاه‌ها نسبت به برگزاری آن اهتمام ویژه دارند. البته فراگیری جمعیتی که در این اردوها داریم، به تشکل خاصی مربوط نیست و سلایق‌های مختلف سعی دارند که مشارکت داشته باشند. سعی ستاد هم این است که این اردوها وجه مردمی و فراگیر داشته باشد و مجموعه‌های مختلف دانشجویی بتوانند برای رونق این اردوها ورود پیدا کنند.

معاون فرهنگی وزیر علوم اضافه کرد: اولویت اعزام دانشجویان در اردوهای راهیان نور با افرادی است که برای اولین بار در این برنامه شرکت می‌کنند. امسال پیش‌بینی می‌کنیم حدود ۸۰ هزار دانشجو برای راهیان نور شرکت کنند.

غفاری گفت: بخش اجرایی این اردوها به عهده بسیج دانشجویی است که نیازمند توان بالایی است. این حرکت نیازمند این است که مجموعه‌های مختلف هم‌افزایی داشته باشند. قول مساعد دادیم که در این خصوص به دانشگاه‌ها کمک کنیم که دانشگاه‌ها بتوانند فراگیرتر و با مشارکت بیشتر دانشجویان این اردوها را برگزار کنند، اما آنچه که مهم است، این است که این نسل با آرمان‌های دفاع مقدس آشنا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha