• یکشنبه / ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۷:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 98112014958
  • خبرنگار : 50026

معتمدیان:

خراسان جنوبی در حوزه بازرسی‌ مواد مخدر نیازمند تجهیزات بروز است

خراسان جنوبی در حوزه بازرسی‌ مواد مخدر نیازمند تجهیزات بروز است

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه نیازمند توجه ویژه ملی در بحث مبارزه با مواد مخدر هستیم، گفت: در حوزه بازرسی‌ مواد مخدر نیازمند تجهیزات بروز و تقویت امکانات هستیم.

محمدصادق معتمدیان، امروز یکشنبه ۲۰ بهمن، در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان‌جنوبی اظهار کرد: خراسان جنوبی یک استان تازه تاسیس، پهناور و کم جمعیت است.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: این استان در حال توسعه بوده و در بخش‌های مختلف نیازمند توجه ملی است.

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به توفیقات در بحث مقابله با مواد مخدر، تصریح کرد: مرز خراسان جنوبی در مقابل مهم‌ترین و خطرناک ترین کانون مواد مخدر جهان قرار دارد که باعث ایجاد تهدید در این استان می‌شود.

معتمدیان با اشاره به افزایش ۲۶ درصدی کشفیات، افزود: عمده کشفیات مربوط به محموله‌های کریدورها و ترانزیتی است.

وی با بیان اینکه تعداد مصرف کننده مواد مخدر در داخل استان کم است، افزود: کویری که در خراسان جنوبی وجود دارد، متصل به مرزها است و همچنین قرار گرفتن خراسان جنوبی در بین چند استان شرایط ویژه‌ای را پدید آورده که نیازمند کار فنی و گسترده است.

استاندار خراسان جنوبی بر حمایت از تولیدات صدا و سیما در این زمینه و تشکل‌های غیردولتی و سازمان‌های مردم نهاد این حوزه تاکید کرد.


معتمدیان با اشاره به اینکه ۱۱ تن از کشفیات مواد مخدر از طریق مراکز ایست و بازرسی بوده است، تصریح کرد: در حوزه پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر می‌توان از ظرفیت‌های مردمی و سمن‌های مختلف فعال در استان نیز استفاده کرد.

محمدعلی واقعی، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی نیز گفت: طرح یاری‌گران زندگی از طرح‌های آموزش و پرورش برای کاهش آسیب‌های اجتماعی بود که ۴۸ هزار و ۸۱۳ دانش آموز را تحت پوشش قرار داد.

وی از اجرای طرح نماد در خراسان‌جنوبی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، اظهار کرد: طرح نماد در ۲۶۰ آموزشگاه خراسان‌جنوبی اجرایی شد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی از درمان ۸۹ دانش‌آموز معتاد خبر داد و یادآور شد: متأسفانه ۸.۵ درصد دانش‌آموزان مبتلا به اعتیاد بعد از درمان برگشت داشته‌اند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha