• دوشنبه / ۲۱ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۶:۵۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 98112115837
  • خبرنگار : 71415

رهبر دموکرات‌های سنا بازرسان کل آمریکا را به حمایت از افشاگران فراخواند

رهبر دموکرات‌های سنا بازرسان کل آمریکا را به حمایت از افشاگران فراخواند

رهبر دموکراتهای سنای آمریکا طی نامه‌ای از ۷۴ بازرس کل این کشور خواست تا از مقامهای افشاگر مشغول به کار در دولت محافظت کنند؛ اتفاقی که در پی برکناری چند مقام کلیدی دولت آمریکا از سوی دونالد ترامپ به تلافی مواضع آنها در تحقیقات مربوط به استیضاحش رخ داده است.

به گزارش ایسنا، چاک شومر، رهبر دموکراتهای مجلس سنای آمریکا در نامه‌ای که امروز (دوشنبه) برای بازرس کل وزارت دفاع کشورش نوشت عنوان کرد، "سرهنگ الکساندر ویندمن بعد از آنکه شجاعانه قدم جلو گذاشت تا حقیقت را بگوید هدف حملات شرورانه ترامپ قرار گرفت."

ویندمن که قبلا در دولت ترامپ به عنوان مقام ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید فعالیت کرده، زمانی که در جریان تحقیقات مجلس نمایندگان آمریکا برای استیضاح ترامپ اقدام به ایراد شهادت کرد در اقدامی انتقامجویانه از سمتش برکنار شد.

حتی یوگنی ویندمن، برادر دوقلوی او نیز که به عنوان وکیل کاخ سفید کار می‌کرد هم از سمتش کنار گذاشته شد.

همچنین گوردون ساندلند هم که به عنوان سفیر دولت ترامپ در اتحادیه اروپا منصوب شده بود نیز به سرنوشتی مشابه دچار شد. ساندلند جزو ۱۷ نفری است که در جریان تحقیقات مربوط به استیضاح دونالد ترامپ به صورت علنی یا خصوصی به ایراد شهادت پرداختند.

شومر خاطر نشان کرد، این اخراجها در کنار تلاشهای ترامپ برای مشخص کردن نام افشاگر اولیه اصلی گفتگوی جنجالی ماه ژوئیه گذشته وی با رئیس جمهور اوکراین که منجر به اجرای فرآیند استیضاح شد، نیاز به توجه ویژه دارند.

در عین حال نامه‌هایی مشابه برای کل ۷۴ بازرس کل آمریکا ارسال و از آنها درخواست شده تا با اتخاذ گامهایی فوری درباره "هر مورد از تلافی جویی علیه هر کسی که افشاگری‌های محافظت شده درباره سوءرفتار ریاست جمهوری به کنگره یا بازرسین کل ارائه کرده یا در آینده ارائه خواهد کرد نحقیق شود."

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha