• سه‌شنبه / ۲۲ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۰:۱۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 98112216157
  • منبع : نمایندگی اردبیل

هواشناسی اردبیل اعلام کرد

استمرار بارش برف و کاهش محسوس دما تا آخر وقت امروز در اردبیل

استمرار بارش برف و کاهش محسوس دما تا آخر وقت امروز در اردبیل

ایسنا/اردبیل هواشناسی اردبیل اعلام کرد: تا آخر وقت روز سه‌شنبه 22 بهمن ماه بارش برف و کاهش محسوس دما در اردبیل مشهود خواهد بود.

سامانه بارشی و سردی از روز شنبه وارد استان شده و به دنبال آن کاهش محسوس دما و بارش قابل ملاحظه برف و باران در سطح استان را شاهد بودیم به طوری که طی ۷۲ ساعت گذشته بیشترین بارش برف از ایستگاه باران‌سنجی نیارق شهرستان نمین با ۴۳ سانتیمتر گزارش شده است.
همچنین طبق اطلاعیه سازمان هواشناسی در لنبر شهرستان خلخال ۳۸ سانتیمتر و شورگل شهرستان بیله‌سوار نیز بارش با ۳۳ سانتیمتر به ثبت رسید.
این سامانه تا اواسط روز سه شنبه ۲۲ بهمن ماه به ویژه در نواحی مرکزی و جنوبی استان به  فعالیت خود ادامه خواهد داد و موجب ابرناکی، کاهش محسوس دما، وزش بادهای تند، بارش باران و برف و مه  در این مناطق خواهد شد.
با توجه به شدت بارش‌ها و کاهش محسوس دما یخبندان، لغزندگی و کاهش دید به ویژه در گردنه‌ها و جاده‌های کوهستانی و برفگیر استان، کولاک برف و اختلال در تردد جاده‌ای پیش‌بینی می‌شود. 
اوج بارش‌ها در مناطق مرکزی، جنوبی و شهرستان گرمی طی امروزخواهد بود و در این مدت از شدت ناپایداری در شمال استان اندکی کاسته خواهد شد. 
هواشناسی اردبیل به همشهریان توصیه کرده در طی این مدت در مصرف حامل‌های انرژی به ویژه گاز صرفه‌جویی کرده و از سفرهای غیرضرور اجتناب گردد.
از حوالی ظهر روز سه‌شنبه از شدت ناپایداری و ابرناکی کاسته شده ولی همچنان یخبندان و هوای سرد زمستانی در اغلب ساعات تا روزهای پایانی هفته جاری تداوم خواهد یافت. 
به گزارش ایسنا، همچنین پیش‌بینی می‌شود حداقل دما فردا سه شنبه در مناطق مرکزی به ۱۲تا ۱۴ درجه زیر صفر، درمناطق جنوبی به ۱۴ تا۱۸درجه زیر صفر و در مناطق شمالی به ۳ تا ۵ درجه زیر صفر برسد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha