• چهارشنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۸:۳۲
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 98112316771

برگزاری جشنواره قرآن و عترت در دانشگاه سیستان‌وبلوچستان

برگزاری جشنواره قرآن و عترت در دانشگاه سیستان‌وبلوچستان
آرشیوی

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرکل فرهنگی دانشگاه سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با دهه فجر، ثبت‌نام سی و پنجمین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه سیستان و بلوچستان آغاز شده است.

دکتر وحیدیان در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: این جشنواره ویژه دانشجویان، اعم از دختر و پسر است که در شش بخش آوایی (شفاهی)، معارف (کتبی)، پژوهشی، فناوری، هنری و ادبی برگزار می‌شود.

وی افزود: رشته‌های بخش آوایی شامل قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ ۵ جزء، ۱۰ جزء و حفظ کل، اذان، دعا و مناجات‌خوانی و تواشیح می‌شود. آزمون رشته‌های شفاهی ۲۹ بهمن‌ماه برای بانوان و ۳۰ بهمن‌ماه برای آقایان در سالن سینما تئاتر اداره فوق برنامه دانشگاه برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه سیستان و بلوچستان ادامه داد: رشته‌های بخش معارف نیز شامل آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، آشنایی با مفاهیم قرآن، سیره معصومین(ع)، احکام، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، ترجمه و تفسیر قرآن، حفظ موضوعی قرآن، پرسمان معارفی و سبک زندگی اسلامی- ایرانی می‌شود؛ شرکت‌کنندگان در بخش کتبی، ۵ اسفندماه به رقابت خواهند پرداخت.

وی بیان کرد: رشته‌های بخش پژوهشی شامل مقاله نویسی، تلخیص و نقد کتاب می‌شود؛ در بخش فناوری نیز علاقمندان در رشته‌های تولید نرم افزار و اپلیکیشن و شبکه‌های اجتماعی به رقابت می‌پردازند.

وحیدیان افزود: بخش هنری شامل رشته‌های خوشنویسی، نقاشی، عکس، تذهیب، فیلم کوتاه، معرق و منبت کاری و طراحی پوستر می‌شود؛ همچنین شعر، داستان نویسی، نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی نیز رشته‌های بخش ادبی را تشکیل می‌دهند.

مدیرکل فرهنگی دانشگاه سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این جشنواره در چهار مرحله دانشگاهی، استانی، سراسری و ملی برگزار می‌شود، اظهار کرد: آخرین مهلت ثبت‌نام برای رشته‌های معارف و آوایی، ۲۸ بهمن‌ماه است؛ همچنین مهلت ارسال آثار پژوهشی، فناوری، ادبی و هنری نیز پایان خردادماه سال آینده خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha