• چهارشنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۶:۱۵
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 98112317412
  • خبرنگار : 50233

سمنان مستعد توسعه کشت گیاهان دارویی /سهم ۲۵۰۰ هکتاری گیاهان دارویی از اراضی زراعی استان

سمنان مستعد توسعه کشت گیاهان دارویی /سهم ۲۵۰۰ هکتاری گیاهان دارویی از اراضی زراعی استان

ایسنا/سمنان رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ار این استان به عنوان یکی از استان‌های مستعد در حوزه کشت گیاهان دارویی نام برد و گفت: در حال حاضر ۲۵۰۰ هکتار از سطوح زراعی استان سمنان به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد.

سید حسن میرعماد در نشستی با مدیران این سازمان اظهار کرد: حفظ منابع آب‌وخاک، تأکید بر بهره‌وری، توسعه کشت گلخانه‌ای و توسعه تولید محصولات گیاهان دارویی از رویکردها و اهداف سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان است که در دست اقدام و پیگیری قرار گرفته‌اند.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: در بخش محصولات گیاهان دارویی نیز دو هزار و ۵۰۰ هکتار از سطوح زراعی استان سمنان به کشت گیاهان دارویی اختصاص دارد و در بخش مراتع استان سمنان نیز ظرفیت بسیار خوبی برای تولید گیاهان دارویی وجود دارد که از این ظرفیت به‌خوبی استفاده‌شده است.

عضو کارگروه اقتصاد مقاومتی استان به اقدامات و توفیقات کسب‌شده در بخش‌های مختلف کشاورزی استان سمنان اشاره کرد و افزود: در حوزه تولید محصولات باغی علیرغم وجود شرایط خاص اقلیمی استان و مشکلات اقتصادی اما در این حوزه توفیقات خوبی به‌دست‌آمده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: امسال ۶۵ هزار تن پسته تر و حداقل ۲۵ هزار تن پسته خشک در استان سمنان تولید شده است .

وی ادامه داد: گردش مالی پسته امسال بیش از سه هزار میلیارد تومان بوده است که این امر درآمدزایی بسیار خوبی را برای بهره‌برداران و کشاورزان این محصول در استان به همراه داشت.

میرعماد عنوان کرد: در بخش زراعت نیز به‌ویژه در بخش محصولات استراتژیک همچون چغندرقند اقدامات بسیار خوبی انجام شد.

وی افزود: علیرغم اینکه قیمت تضمینی برخی محصولات مثل گندم و چغندرقند بسیار پایین بود؛ اما کشاورزان و بهره‌برداران این بخش در شرایط اقتصادی کنونی به کمک کشور آمدند و توانستند در سطح استان سمنان امسال ۱۶۵ هزار تن تولید چغندرقند داشته باشند.

میرعماد با اشاره به اینکه در مسائل مربوط به دام نیز توفیقات بسیار خوبی حاصل‌شده است گفت: امسال تولید تخم‌مرغ فقط در سطح استان به میزان ۱۰ هزار تن افزایش‌یافته است؛ هم‌اکنون میزان تولید سالیانه تخم‌مرغ استان به ۳۰ هزار تن است و تولید مرغ نیز از مرز ۶۰ هزار تن گذشته است.

وی با اشاره به بخش نهاده‌های دامی نیز گفت: در بخش نهاده‌های دامی وظیفه بخش دولتی تأمین بذر است که در چند سال اخیر در این زمینه مشکلی وجود نداشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: در سال زراعی جاری بیش از پنج هزار تن بذر اصلاح‌شده و گواهی‌شده در اختیار بهره‌برداران بخش کشاورزی قرار داده‌شده است.

میرعماد افزود: در بخش کود نیز امسال ۲۱ هزار تن میزان مصرف کود مورد نیاز کشاورزان استان بود و در حال حاضر نیز هیچ نگرانی برای تأمین کود موردنیاز کشاورزان استان سمنان وجود ندارد.

وی در ادامه به اقدامات بسیار خوب انجام‌شده در حوزه مسائل زیربنایی اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان سمنان مجهز به سیستم‌های نوین آبیاری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بیان کرد: امسال مجموع اعتباری که در بحث آب‌وخاک استان سمنان هزینه شده است؛ ۶۰ میلیارد تومان بود که امیدواریم این روند ادامه یابد.

میرعماد با اشاره به اهمیت قنوات در تامین آب مناطق روستایی گفت: در بحث قنواتی نیز در یکی، ۲ سال اخیر گام‌های بسیار بلندی برداشته‌شده است.

وی در ادامه به رویکردهای مهم بخش کشاورزی در استان سمنان اشاره کرد و ازجمله مهم‌ترین آنها را موضوع تأمین امنیت غذایی عنوان کرد و گفت: هدف‌گذاری ما بر روی محصولات استراتژیک استان سمنان همچون گندم، جو، کلزا و چغندرقند است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان، افزایش درآمد کشاورزان را از مهم‌ترین اهداف و سیاست‌های این سازمان عنوان کرد و اظهار کرد: به دنبال کشت محصولاتی در استان سمنان هستیم که مصرف آب کمتر و درآمد بیشتر برای کشاورزان داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha