• چهارشنبه / ۲۳ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۷:۴۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98112317499
  • خبرنگار : 30054

"درباره معنی زندگی" شاهکار ویل دورانت

 "درباره معنی زندگی" شاهکار ویل دورانت

اندیشمند و مورخ بزرگ آمریکایی کتابی را تدوین کرده است که حاصل اندیشه بیش از ۱۰۰ نفر در خصوص سوالات مطرح شده از افراد معروف و صاحب نام دوران خود می‌باشند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کتاب وب، آیا تاکنون برای شما پیش آمده که از خودتان بپرسید چه اتفاقی ممکن است بیافتد که انسانی تصمیم به خودکشی بگیرد؟

آیا تا کنون به این  موضوع فکر کرده اید که اگر با کسی مواجه شدید که قصد خودکشی دارد چگونه می‌توانید وی را متقاعد کنید که از این کار دست بکشد؟

آیا تا کنون به این موضوع فکر کرده اید که دلیل اصلی وجود انسان چیست یا به تعبیر بهتر معنای زندگی انسان چیست؟ این پرسش بنیادی‌ترین و تاریخی‌ترین پرسش فلسفی انسان است.

اگر برای پاسخ دادن به پرسش‌های مطرح شده تردید دارید و نمی‌دانید که چه جوابی باید به آن‌ها بدهید با ما همراه باشید تا کتابی بی نظیر را به شما معرفی کنیم که می‌توانید با خواندن آن تقریبا به تمامی سوالات مطرح شده پاسخ دهید.

معرفی کتاب "درباره معنی زندگی" شاهکار ویل دورانت تاریخ نگار معروف.

ویل دورانت اندیشمند و مورخ بزرگ آمریکایی و خالق یکی از بزرگترین کتاب‌های تاریخی عصر حاضر کتابی را تدوین کرد که حاصل اندیشه بیش از ۱۰۰ نفر در خصوص سوالات مطرح شده از افراد معروف و صاحب نام دوران خود می‌باشند. افرادی نظیر گاندی، جواهر لعل نهرو، جرج برنارد شاو، برتراند راسل و ....

اما چه شد که ویل دورانت تصمیم به تدوین کتاب درباره معنی زندگی گرفت؟

 مولف شاهکار (( تاریخ تمدن))، ویل دورانت در اواخر عمر خود در باغچه خانه‌اش مشغول جمع‌آوری برگ ها از روی زمین بود که جوانی موجه  نزد او آمد و از ویل دورانت خواست دلایلی برایش بیاورد که این جوان را از خودکشی منصرف کند. ویل دورانت پاسخش را اینگونه تعبیر می‌کند:

به او پیشنهاد کردم کاری برای خود دست و پا کند، اما او بیکار نبود. گفتم غذای خوبی بخورد اما او گرسنه نبود. معلوم بود که دلیل‌های من تاثیری روی این جوان نگذاشته بود. نمی‌دانم چه بلایی بر سرش آمد. در همان سال چندین نامه اعلام خودکشی دریافت کردم، بعدها متوجه شدم که ۲۸۴.۱۴۲ خودکشی بین سال‌های ۱۹۰۵ تا ۱۹۳۰ در آمریکا رخ داده است.

پس از این موضوع بود که ویل دورانت تحقیقی بر خودکشی در آمریکا انجام داد و با نتایج حیرت آوری رو به رو شد. هر هفده دقیقه یک نفر امیدش را از دست می‌دهد و خودکشی می‌کند. بنا بر تعبیر ویل دورانت اصلا عجیب نیست که پرسش جاودانه فلسفه این باشد که معنی زندگانی چیست؟  چرا این همه رنج می‌کشیم و فایده نفس کشیدنمان چیست؟

ویل دورانت با توجه به اهمیت موضوع و برای  پاسخ به بنیادی‌ترین سوال تمام دوران‌ها، تصمیم به ارسال نامه به ۱۰۰ نفر از افراد سرشناس دوران خود کرد و از آن‌ها خواست به بنیادی‌ترین سوال بشر پاسخ دهند و بیان کنند که چگونه در زندگی معنا، هدف و رضایتمندی یافته‌اند. خود ویل دورانت این چنین می‌گوید:

سرچشمه الهام وانرژی درونی شما چیست؟ هدف یا انگیزه نیروبخش زحمت و تلاش شما چیست؟ از کجا تسلی خاطر و شادمانی می‌یابید. و دست آخر گنجتان کجا نهفته است؟

افرادی که برای پاسخ به این سوالات انتخاب شده بودند همگی افراد سرشناس و موفق از همه گروه‌های جامعه بودند. اهالی ادبیات، هنرمندان، دانشمندان، پزشکان، مدیران،مربیان، مبلغان مذهبی، زنان، شکاکان و حتی شخصیتی در زندان. و در نهایت هم ویل دورانت با پاسخ خود به این سوال فلسفی در انتهای کتاب ارزشی دو صد چندان را به کتاب خلق شده‌اش می‌بخشد.

چرا کتاب درباره معنی زندگی ارزشمند است :

این کتاب حاصل تفکر اندیشمندان بزرگی است که هرکدام در زمینه ای از بهترین‌های زمانه خود و از نوابغ بوده‌اند. دانستن سرچشمه الهامات آنها و سرچشمه انرژی‌های دریافتی آنان می‌تواند چراغ راهی بر عصر بی امید ما باشد . عصری که در امید به فرداهایی بهتر از همه انسان‌ها روی برگردانده است. نثر کتاب بسیار متفاوت از کتب روانشناسی پیش پا افتاده موجود دربازار نشر می‌باشد، این کتاب در خاک فلسفه ریش دوانیده است و مقام منزلت خاصی دارد. این کتاب به تعبیر جان لیتل گردآورنده آن، مشفقانه ولی در عین حال جدی  و واقع بین است. این یک کتاب خوشبین است که ما را با نمونه‌هایی از نگرش هم نوعانمان آشنا می‌کند که توانسته‌اند از محیط امن خود فاصله گرفته و زندگی‌هایی توام با اصالت و دلگرمی برای خود ایجاد کنند. درباره اهمیت کتاب باز هم نکاتی را از جان لیتل مطرح می‌کنیم.

کتاب درباره معنی زندگی، کتابیست که باید دست هر فارغ التحصیل دانشگاه و دانشجویی که بادبان بر می‌افراشد و سفرش را در دریاهای اغلب توفانی و متلاطم زندگی شروع می‌کند، باشد. این کتاب باید  در کتابخانه شخصی خانواده‌ها حضوری دائمی داشته باشد، چون بر موضوع مهمی نور می‌افشاند و امیدی نو ارزانی می‌کند.

مشخصات کتاب درباره معنی زندگی

کتاب درباره معنی زندگی که به قلم ویل دورانت و ویراستاری و گردآوری جان لیتل تهیه شده است، در ایران توسط شهاب‌الدین عباسی به فارسی برگردانده شد و توسط بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه به چاپ رسیده است. این کتاب درقطع رقعی و در ۱۴۶ صفحه چاپ شده است ، چاپ اول کتاب نیز در سال ۱۳۹۵ روانه بازار شد و توانست تا کنون به چاپ ۲۸ ام برسد که این خود دلیلی قاطع و مهم بر این موضوع است که باید این کتاب را خواند.

روش خرید کتاب درباره معنی زندگی

شما همراهان عزیز می‌توانید کتاب درباره معنی زندگی را به شکل آنلاین از سایت کتاب وب تهیه نمایید و کتاب را با هزینه ارسال رایگان در سرتاسر ایران درب منزل تحویل بگیرید.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha