• جمعه / ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۶:۲۰
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 98112518393
  • منبع : نمایندگی اردبیل

امام جمعه اردبیل:

وزن فراکسیون‌ها و پاک دست بودن نمایندگان منجر به جابجایی قدرت می شود

وزن فراکسیون‌ها و پاک دست بودن نمایندگان منجر به جابجایی قدرت می شود

ایسنا/اردبیل امام جمعه اردبیل گفت: اگر وزن فراکسیون‌ها بالا برود و متعهد به پاک بودن باشند، قدرت کشور را جابجا می‌کنند.


 

آیت الله سید حسن عاملی امروز ۲۵ بهمن در خطبه های این هفته شهر اردبیل اظهار کرد: اگر وزن فراکسیون‌ها بالا برود و متعهد به پاک بودن باشند، قدرت کشور را جابجا می‌کنند بطوری‌که در مصوبات نقش اصلی را دارند برای استیضاح وزرا و رییس‌جمهور قدرت دارند و هم می‌توانند موتور محرک برای دولت و هم قدرت بازدارنده باشند.
وی با بیان اینکه مجلس خانه ملت است و به خانه ملت نباید نامحرم یا خائن وارد شود، اضافه کرد: انتخابات مجلس مهمتر از انتخابات ریاست‌جمهوری  است، چرا که مجلس و فراکسیون‌های قوی مجلس دولت و رییس‌جمهوری را مدیریت می‌کند.
به گفته سید حسن عاملی، یکی از شرایط بسیار مهم نماینده آرمانی و اصلح داشتن تخصص برای حل معضلات کشور است، بطوری که اگر موکلین این خصوصیت را لحاظ و رعایت نکنند قطعا به کشور و ملت خیانت کرده‌اند.
خطیب جمعه اردبیل از عدم تسلط و اشراف علمی برخی نمایندگان ادامه داد: بعضی از نمایندگان در چهار سال دوران نمایندگی خود یک سخنرانی علمی تخصصی ندارند، حداقل مشاوران قوی هم استخدام کند تا حساب شده دفاع یا رد کند و از روی تخصص، علم و آگاهی رای بدهد.
آیت‌الله عاملی با اشاره به خرج‌های نامتعارف در انتخابات خاطرنشان کرد: یکی از شرایط مهم اصلح بودن این است که پول در انتخابات نقش بازی نکند والا مجلس را باخته‌ایم.
به گزارش ایسنا، امام جمعه اردبیل اضافه کرد: سیستم انتخاباتی ما و متولیان آنها باید زمینه رقابت سالم را فراهم  کرده و نامزدها از خرج‌های غیرمتعارف جلوگیری کرده و به رقابت سالم بپردازند.

وی در ادامه خواستار امداد رسانی دولت به منطقه خلخال شد و گفت: در بعضی از مناطق خلخال و گیوی ارتفاع برف به چهار متر رسیده است. 56 روستا در محاصره کامل برف بوده  و با اسب و قاطر آرد را به نانواییهای آن مناطق می رساندند. این بارش در 50 سال اخیر در خلخال بی سابقه بوده است و دما به زیر 25 درجه رسیده است.

به گفته وی، چگونه است برای استانی که یک متر برف دارد اعتبارات ویژه داده میشود اما خلخال و کیوی فراموش میشود. اگر به آن استان در سال یک بار برف بیاید، خلخال تمام پاییز و زمستان در برف است و در بعضی از سالها تلفات هم داشته است. در آن استان برف سریعا آب می شود اما در خلخال ماندگاری دارد. از دولت میخواهیم ماشینهای سنگین برف روب نو را در حد کفایت به این شهرستان اختصاص دهد.

انتهای پیام

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha