• شنبه / ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۶:۴۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98112619164
  • خبرنگار : 50204

معاون استاندار مرکزی:

هزینه در حوزه پیشگیری، از هزینه درمان اعتیاد می‌کاهد

هزینه در حوزه پیشگیری، از هزینه درمان اعتیاد می‌کاهد

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی گفت: با توجه به اینکه هزینه در حوزه پیشگیری، از هزینه درمان اعتیاد در جامعه می‌کاهد در نتیجه می‌طلبد که 80 درصد اقدامات در حوزه مواد مخدر معطوف به پیشگیری باشد.

بهروز اکرمی امروز شنبه 26 بهمن ماه در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اظهار کرد: مدیران اجرایی باید با ارائه راهکار مناسب درصدد حل مشکلات و مسائل برآیند و در این راستا لازم است فرمانداران به کمک سایر دستگاه‌ها و اعضای ذیربط برنامه‌ریزی لازم را در راستای رفع مشکلات مربوط به برخی مسائل مناطق حاشیه‌ای استان از جمله شهرستان خمین، انجام دهند.

وی با اشاره به طرح نوروزی پاکسازی معتادان متجاهر افزود: این طرح باید به صورت اثربخش و دارای نتیجه عملی انجام شود، در حال حاضر بهزیستی و دستگاه قضایی پای کار هستند و شهرداری نیز باید به این موضوع ورود کند. لازم است در هفته جاری برنامه‌ریزی مناسب برای اجرای طرحی بهتر و اثربخش‌تر از سال قبل انجام شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی تصریح کرد: امکانات در کشور و استان فراوان است و می‌طلبد که با ارائه راهکار مناسب بهترین استفاده را از این ظرفیت داشت.

اکرمی برنامه‌ریزی برای سال آینده را جزو اولویت‌ها دانست و گفت: باید طبق یک برنامه مشخص برنامه قابل ارزیابی برای سال آینده در یک بازه زمانی مشخص و با توجه به ظرفیت‌های موجود، هدفگذاری شود، چراکه برنامه غیرقابل ارزیابی، برنامه نیست.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به نتیجه اثربخش، فعالیت‌ها باید مستمر و متناسب با جامعه هدف باشد، اضافه کرد: 80 درصد اقدامات در حوزه مواد مخدر باید معطوف به پیشگیری باشد چراکه درمان و ترک معتادان بسیار سخت است پس می‌توان به جای تمرکز ویژه بر درمان به حوزه پیشگیری توجه بیشتری داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برای رفع معضلات موجود، شیوه‌های گذشته پاسخگو نیست و حتما نیازمند یک تجدیدنظرخواهی اساسی و اثربخش در شیوه‌های مقابله با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد هستیم چراکه تنها با سخنرانی و برگزاری کلاس نمی‌توان به این حوزه ورود کرد.

به گزارش ایسنا، رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز در این جلسه با اشاره به شناسایی بیش از 700 نوع مواد مخدر در سطح دنیا  گفت: از ابتدای سال تاکنون قریب به 6 تن انواع مواد مخدر توسط پلیس استان کشف و قریب به 15 هزار و 300 نفر نیز در حوزه‌های مختلف دستگیر شده اند.

چگینی بیان کرد: سهمیه استان مرکزی در راستای پاکسازی نوروزی معتادان متجاهر در سال گذشته 400 نفر و امسال 200 نفر ابلاغ شده است که باید با یک برنامه‌ریزی و تقسیم بندی مناسب شهرستانی به این مهم ورود کرد.

وی اضافه کرد: در حوزه مقابله با مواد مخدر، ممنوعیت ورود مواد مخدر به استان در دستور کار قرار گرفته که در همین راستا در هفته گذشته 5 عملیات موفق در استان‌هایی از جمله کرمان و شیراز انجام شده که عوامل فعال در بحث تهیه و توزیع مواد مخدر زمین‌گیر شده‌اند.

چپنی افزود: درخواست تجهیز پلیس به پهباد و استفاده از پلیس فتا در حوزه مواد مخدر و ایجاد کمپین‌ها در حوزه‌های مختلف از اقداماتی است که توسط پلیس در این حوزه مورد توجه قرار گرفته است.

به گزارش ایسنا، دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی نیز گفت: طرح نوروزی جمع‌آوری معتادان متجاهر در استان مرکزی از ابتدای اسفند سال جاری تا پایان فروردین ماه سال آینده انجام می‌شود که سهیمه ابلاغی استان 200 معتاد است و اعتبار مجزا برای این مهم در نظر گرفته شده است.

احمد ملک‌حسینی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح ساماندهی معتادان متجاهر و جلوگیری از ایجاد مزاحمت برای مسافرین نوروزی است که در اجرای این طرح، بهزیستی، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی با محوریت دبیر شورای هماهنگی دخیل هستند که در سطح 12 شهرستان استان این طرح دنبال خواهد شد.

وی اضافه کرد: هر دستگاه باید برنامه‌های سال آینده را تا پایان اسفندماه ارائه دهند تا برای اجرا در سال 99 دنبال شوند.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی اضافه کرد: سازمان بهزیستی مکلف و موظف است کمپین پیشگیری از مصرف ماده گل را در اسفند ماه سال جاری با محوریت جوانان و نوجوان در سطح استان انجام دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha