• یکشنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۸:۱۹
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98112719359
  • خبرنگار : 50203

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

رویداد کتاب سال در استان مرکزی برگزار می شود

رویداد کتاب سال در استان مرکزی برگزار می شود

ایسنا/مرکزی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از برگزاری رویداد انتخاب کتاب سال استان در اواخر سال جاری و یا اوایل سال آینده خبر داد.

حجت الاسلام عباس دانشی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: جشنواره کتاب سال یکی از رویدادهایی است که در حوزه فرهنگ توسط این اداره کل دنبال می شود. این رویداد در اسفندماه سال جاری یا در فروردین سال آینده برگزار خواهد شد و برگزیدگان این حوزه نیز در همان زمان معرفی خواهند شد.

وی با اشاره به برگزاری نمایشگاه هنر و موسیقی استان مرکزی در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی استان مرکزی و با بیان اینکه برای اولین بار بود که این نمایشگاه در این سبک و قالب در استان برگزار شد، اظهار کرد: این نمایشگاه به همت بخش غیر دولتی و با همکاری موسسه آوای نقشینه هنر برگزار شد و هدف اصلی از برگزاری آن ترویج فرهنگ و هنر در استان و ایجاد فرصتی برای ارائه و عرضه آثاری است که هنرمندان استان در آموزشگاه ها و موسسات هنری می آفرینند.

وی افزود: اکثر برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی در این زمینه ترویجی است و برپایی جشنواره موسیقی فجر در روزهای آینده، اکران فیلم های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، برگزاری جشنواره های فیلم، عکس و هنرهای تجسمی و... از جمله اقدامات این اداره کل هستند که در راستای ترویج فرهنگ و هنر در سطح استان برگزار شده یا خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه با فراهم کردن عرصه ظهور و بروز آثار هنری، فرهنگ و هنر جان می گیرد، خاطرنشان کرد: برگزاری جشنواره ها، نمایشگاه ها، اجراهای سالنی، گالری ها و سایر برنامه های ترکیبی و اختصاصی می توانند در راستای افزایش این فرهنگ در بین عموم جامعه مفید فایده واقع شوند. در حوزه آموزش هم اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی ساماندهی مباحث هنری را بر عهده دارد و در این زمینه هم تشریفات اداری آموزش های هنری را سامان می دهیم و برای علاقمندان این بخش هم بسترهای لازم را فراهم می کنیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی فراهم کردن عرصه های تولید آثار هنری را یکی از راه های حل مشکلات هنرمندان عنوان کرد و افزود: ما باید در کنار تحقق این مهم، انتشار آثار و گاها ارائه تسهیلات و کمک های نقدی را هم به عهده بگیریم که البته در حال حاضر شرایط برای چنینی کارهایی مهیا نیست.

دانشی به برگزاری جشنواره موسیقی فجر در استان مرکزی نیز اشاره کرد و گفت: این جشنواره از ۲۴ بهمن در تالار آیینه اراک آغاز شد و ۶ گروه مختلف هنری استان روزانه به اجرای برنامه های خود خواهند پرداخت که در واقع بخشی از جشنواره موسیقی فجر به حساب می آید. این رویداد با همکاری ستاد جشنواره موسیقی فجر در استان مرکزی برگزار شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha