• یکشنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۹:۴۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98112719441

مسجد جامعی:

نام حضرت زهرا(س)؛ استادان هنر خوشنویسی ایران را گردهم آورده است

نام حضرت زهرا(س)؛ استادان هنر خوشنویسی ایران را گردهم آورده است

ایسنا/خراسان رضوی احمد مسجد جامعی گفت: یکی از ویژگی‌های جایزه بین‌المللی خوشنویسی یاس یاسین، این بود که تمام استادان به‌نام هنر خوشنویسی ایران کنار هم جمع شدند و آن نیرویی که همه این‌ها را کنار هم نشاند، نام مبارک حضرت زهرا(س) بود.

این عضو شورای شهر تهران که در اختتامیه «جایزه بین‌المللی خوشنویسی یاس یاسین» ، سخن می‌گفت، اظهار کرد: نام مبارک حضرت زهرا(س) می‌تواند بسیاری از حوزه‌ها، گروه‌ها،کشورها، نحله‌ها و شاخه‌های مختلف را کنار هم بنشاند و نکته دوم در این مراسم، این بود که داوران پیش‌بینی این مقدار توجه و استقبال از این فعالیت را نداشتند که البته نگاه دیگری است و اگر محوریتی برای زهرای مرضیه قائل شویم، می‌تواند عواطف، احساسات و گروه‌ها و سبک‌های مختلف را کنار هم جمع کند. همچنین نکته دیگری که حق آن باید ادا شود، این است که مسأله داوری خیلی بادقت و بسیار پر راز و رمز بود.

وی با اشاره به این قول رسول گرامی اسلام(ص) که شجره، وجود گرامی آن حضرت است و در نسبت با این درخت، حضرت زهرا(س) وحضرت علی(ع) قرار دارند، تصریح کرد: در تکمیل این جمله باید گفت این شجره رسول‌الله است؛ ولی ما در صلوات خاصه می‌گوییم « اللهم صل علی فاطمه و پدر فاطمه، فاطمه و همسر فاطمه، فاطمه و فرزندان فاطمه». بی‌شک جایگاه و مرتبه رسول‌الله با هیچ کس قابل مقایسه نیست ولی این نقطه و حلقه وصل نبوت و رسالت و امامت است.

مسجدجامعی خاطرنشان کرد: قطعا مرتبه علی(ع) از حضرت زهرا(س) بالاتر است و حضرت برای خاطر امر امیر وارد این عرصه‌ها شدند و این نکته ویژه‌ای است که در وجود ذی‌جود حضرت زهرا(س) است که همه ما را حول این محور جمع می‌کند.

وی بیان کرد: به هر حال ممکن است این مراسم مانند هر مراسم دیگری نقاطی داشته باشد که توجه ویژه را بطلبد و ما امیدواریم که جمعی که این کار را شروع کردند، همچنان شرایط آن برایشان فراهم شود.

مسجد جامعی با ابراز امیدواری از فعالیت شاخه قزوین، اضافه کرد: همچنین یکی از کارهایی که با این جایزه پیوند خورده، تقویم قرآنی است که بیش از 25 تا 30 سالی است که منتشر و رونمایی می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha