• یکشنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ / ۰۹:۵۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98112719450

ابوترابی‌فرد:

امیدوارم یاس یاسین در بازخوانی معارف اهل‌بیت(ع) گام‌های بلندتری بردارد

امیدوارم یاس یاسین در بازخوانی معارف اهل‌بیت(ع) گام‌های بلندتری بردارد

ایسنا/خراسان رضوی حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد گفت: امیدوارم یاس یاسین در معرفی این شجره طیبه و بازخوانی معارف اهل‌بیت(ع) گام‌های بلندتری بردارد.

امام جمعه موقت تهران که در اختتامیه «جایزه بین‌المللی خوشنویسی یاس یاسین» سخن می‌گفت، اظهار کرد: امیدوارم که مؤسسه یاس یاسین در معرفی این شجره طیبه، بازخوانی معارف اهل‌بیت(ع) و خطبه گران‌سنگ و پرمحتوا که در همه حوزه‌های معرفتی، اخلاقی، سیاسی، دارای معارف ناب انسان‌ساز، حیات‌بخش و الهام بخش است، قدم‌های بلندی بردارد و اهل قلم و هنر خطاطی بتوانند در این حوزه به رسالت انسانی و اسلامی خود عمل کنند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اعظم(ص) ادامه داد: شخصیت‌های برجسته و محدثین طراز اول اهل سنت این روایت را از پیامبر اکرم(ص) نقل می‌کنند و در کتب روایی شیعه هم همین مضمون با مختصری تفاوت وارد شده است که « پیامبر(ص) می‌فرمایند؛ انا شجره و فاطمه فرعها، شاخه و فرع این درخت فاطمه زهرا(س) است، علی لقاح این شجره است و در سایه اوست که این شجره میوه می‌دهد و الحسن و الحسین ثمره آن است؛ این دو فرزند برومند عالم اسلام میوه‌های آن درخت هستند و شیعیان و پیروان ما برگ‌های این درخت هستند.

ابوترابی‌فرد افزود: اصل آن رسول گرامی اسلام(ص) و فرع آن فاطمه است و این شجره در سایه این فرع و شاخه‌هاست که در جهان چهره نورانی خودش را ارائه می‌کند و در سایه حضرت علی(ع) بارور می‌شود و میوه‌هایش فرزندان پیامبرند و پیروان رسول مکرم اسلام(ص)، برگ‌های این درخت‌اند و به این درخت ملحق می‌شوند و یک هویت پیدا می‌کنند. لذا پیامبر اسلام(ص) می‌فرمایند به سلمان فارسی، سلمان فارسی نگویید و بگویید سلمان محمدی؛ او برگ این درخت است.

امام جمعه موقت تهران در این خصوص تصریح کرد: عمادالدین طبری دانشمند برجسته جهان اسلام نیز در کتاب «بشارت المصطفی» اشعاری را از ابویعقوب نصرانی نقل می‌کند که این روایت را در اشعار زیبایی سروده است.

وی افزود: ان‌شاءالله دوستان ما در قزوین این افتخار را داشته باشند که بتوانند در پایتخت خوشنویسی ایران گوشه‌ای از این آثار را در معرض دید و نگاه اهل‌ هنر و صاحبان اندیشه و فکر قرار دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha