• یکشنبه / ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۵:۵۳
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 98112720004
  • منبع : نمایندگی قزوین

رئیس مجمع زنان اصلاح‌طلب کشور:

ورود زنان به ورزشگاه‌ مهم‌تر است یا حمایت از زنان سرپرست خانوار؟

ورود زنان به ورزشگاه‌ مهم‌تر است یا حمایت از زنان سرپرست خانوار؟

ایسنا/قزوین رئیس مجمع زنان اصلاح‌طلب کشور گفت: زنان مسئول باید بر اساس برنامه فعالیت کنند و در پیگیری دغدغه‌های خودشان اسیر جو و هیجانات رسانه‌ای نشوند و بین اهم و مهم اولویت‌بندی کنند، ببینند ورود زنان به ورزشگاه‌ها مهم‌تر است یا حمایت از زنان سرپرست خانوار؟

زهرا شجاعی، رئیس مجمع زنان اصلاح‌طلب کشور در همایش مهرواره که امروز ۲۷ بهمن به مناسبت روز زن در دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، با اشاره به فلسفه نام‌گذاری روز زن تصریح کرد: هر جامعه‌ای از زنان و مردان تشکیل‌شده است اما وضعیت جامعه نشان می‌دهد که به لحاظ عدالت اجتماعی در توزیع امکانات، توزیع منابع و فرصت‌ها، ایجاد اشتغال و درآمد بین زنان و مردان فاصله و شرایط زنان با میانگین جامعه تفاوت وجود دارد.

وی افزود: این فاصله را با نصیحت و توصیه نمی‌توان از بین برد بلکه باید در ساختار مدیریتی کشور، اسناد بالادستی و قوانین، این موضوع موردتوجه قرار بگیرد و به فاصله‌ای برسیم که دین وعده داده و عدالت برپا شود، به مدت سه دهه است که در کشور تشکیلات ویژه زنان راه‌اندازی شده که ازجمله آن می‌توان به کمیسیون امور بانوان، معاونت زنان در ریاست جمهوری و ستاد امور بانوان در آموزش‌وپرورش اشاره کرد.

شجاعی تصریح کرد: عدالت مربوط به همه جامعه است اما عدالت در جامعه جهانی نیز محقق نشده و اهمیت این موضوع پذیرفته‌شده است که باید این بی‌عدالتی جبران شود؛ این نهادها و تشکیلات قرار نیست دائمی باشند بلکه مانند نهضت سوادآموزی است تا زمانی که بی‌سوادی وجود داشته باشد نهضت سوادآموزی لازم است بنابراین تا زمانی که تبعیض در جامعه وجود دارد این تشکیلات وجود دارد و زمانی که عدالت برقرار شود به‌صورت تخصصی کار می‌کنیم و تشکیلات از بین می‌روند.

وی تأکید کرد: حضرت فاطمه (س) به‌عنوان یک الگو کامل برای همه ما انسان‌ها محسوب می‌شود و حضور پررنگ او در تمام ظلم‌ها، فشارهای اقتصادی، جنگ و هجرت باعث شد تا روز زن به نام این بانوی بزرگوار در تاریخ ثبت شود.

حضرت زهرا (س) الگوی زنان امروز است

این فعال حوزه زنان اظهار کرد: شخصیت حضرت زهرا (س) آن‌طور که باید به جامعه معرفی نشده است و بیشتر بر روی تصویری از زنی که چادر وصله‌دار سر می‌کند و در محراب نماز می‌خواند تمرکز شده است درحالی‌که اگر شخصیت ایشان با آن قدرت، رأی سیاسی، عشق و علاقه به همسر و خانواده، قدرت مناظره، مشاوره و یک زن تمام‌عیار معرفی شود نمی‌گویند حضرت زهرا (س) الگوی ۱۴۰۰ سال پیش است.

وی یادآور شد: از سال ۱۳۷۰ رسماً روز زن تصویب شد و از آن زمان اتفاقات خوبی رخ‌داده است و زنان دارای برنامه‌وبودجه شدند، رشد مدیریتی و تحصیلی پیدا کردند اما این خواسته نهایی نیست و باید به هدف بالاتری برسیم، در این راستا زنان باید در جهت توانمندسازی خودشان و کسب مهارت‌های مختلف تلاش کنند و با وحدت و همبستگی اجازه ندهند که اندک اختلاف بین آن‌ها مانع توسعه در حوزه زنان قرار گیرد.

شجاعی بیان کرد: زنان مدیر باید شناختی دقیق و جامع از دغدغه‌های این قشر و اولویت‌ها داشته باشند، امروز باید به این نتیجه برسیم که ورود زنان به ورزشگاه‌ها مهم‌تر است یا حمایت از زنان سرپرست خانوار؟ آیا مشکلات طلاق و ازدواج سفید مهم است یا زنانه شدن فقر؟ بین این مسائل باید اولویت‌بندی توسط خانم‌های مسئول صورت بگیرد.

وی عنوان کرد: زنان مسئول باید بر اساس برنامه فعالیت کنند و نباید در پیگیری دغدغه‌های خودشان اسیر جو و هیجانات رسانه‌ای شوند و باید بین اهم و مهم اولویت‌بندی کنند، برخی مطالبات از سوی روزنامه‌نگاران ایجاد می‌شود و افراد جوان نیز پیروی می‌کنند، مدیریت زنان مهم است بنابراین نباید اسیر جو و هیجانات خاص جاری در اجتماع شوند.

رئیس مجمع زنان اصلاح‌طلب کشور اظهار کرد: مدیران کلان کشوری و استانی نیز باید توجه داشته باشند که صحبت از زنان و سرمایه انسانی زنان به خاطر منافع فردی، جناحی و گروهی نیست بلکه منافع ملی را مطرح می‌کنیم، اگر مشارکت را به ۶۷ درصد برسانیم نمی‌توانیم ۵۰ درصد را کنار بگذاریم.

کمترین فسادها و رشوه‌گیری‌ها توسط زنان است

وی تأکید کرد: امروز در جامعه ما زنان تحصیل‌کرده و آگاه‌تر هستند، ازنظر مسائل اقتصادی نیز کمترین فسادها و رشوه‌گیری‌ها توسط زنان است، عقل سلیم می‌گوید باید از این ظرفیت استفاده کرد، سرمایه انسانی بسیار مهم‌تر از سرمایه طبیعی هستند و امروز زنی که آگاه شده را نمی‌توان در خانه نگه داشت، بلکه باید او را وارد حوزه‌های اجتماعی نمود و از ظرفیت او بیشتر استفاده کرد.

شجاعی عنوان کرد: اگر به این ظرفیت توجه نشود باید بودجه و کمیسیونی ویژه مخاطرات اجتماعی ناشی از آن توجه کنیم، در حال حاضر زنان را به‌عنوان کارشناس نگاه می‌کنند و بیکاری زنان بیشتر از مردان است، این درحالی‌که است که زنان بیشتر از مردان تحصیل می‌کنند، به‌کارگیری زنان به‌عنوان معاون و مشاور در دستگاه اداری برای ساکت کردن جامعه زنان نیست، بلکه ما اعتقادداریم وجود این سرمایه‌های انسانی واقعاً اثرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: باید برنامه‌ریزی دقیقی صورت بگیرد، در انتخابات پیش رو نیز باید انتخاب اصلح داشته باشیم و زنانی روی کار بیایند که واقعاً اندیشه زنانه داشته باشند و به عدالت جنسیتی و توانمندی زنان توجه کنند تا بتوانیم مجلسی کارآمد و در تراز قانون اساسی داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم از ۱۸ زن برگزیده در حوزه اقتصاد، فرهنگ، ورزش و جامعه تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha