• دوشنبه / ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 98112820730
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

سپاهان ایران – السد قطر

مصاف تفکرات اسطوره‌های ایرانی و اسپانیایی

مصاف تفکرات اسطوره‌های ایرانی و اسپانیایی

ایسنا/اصفهان تیم‌های سپاهان ایران و السد قطر عصر فردا در چارچوب هفته دوم جام باشگاه‌های آسیا در دوحه قطر به مصاف یکدیگر می‌روند.

تیم فوتبال سپاهان هفته گذشته در یک بازی منطقی و منظم پیروزی بی‌حرف و حدیثی را برابر العین امارات در هفته نخست لیگ قهرمانان آسیا به دست آورد. پیروزی که تنها پیروزی نمایندگان ایرانی در آسیا بود تا آبرودار ایران در این رقابت‌ها باشد.

به گزارش ایسنا، این پیروزی که با چهار گل رقم خورد، در باور هیچ‌کس حتی کادر فنی خود سپاهان جای نداشت. البته این موضوع به‌منزله ضعیف بودن تیم حریف نبود و به اذعان تمام کارشناسان بازی دقیق و منظم سپاهان باعث رقم خوردن این پیروزی با ۴ گل شد.

اما سپاهانی‌ها برای ادامه روند موفق خود در دومین هفته جام باشگاه‌های آسیا برخلاف دیگر نمایندگان ایران به شهر خود بازنگشتند و مستقیم به دوحه قطر رفتند تا با برگزاری اردویی یک‌هفته‌ای شرایط آرمانی خود را با آب‌وهوا و جو این کشور تطبیق دهند.

امیر قلعه‌نویی مربی جاه‌طلب ایرانی پس از عدم موفقیت در نیمه‌نهایی این رقابت‌ها با استقلال، حال به سپاهان آمده تا به خواسته خود یعنی فینال این رقابت‌ها و حتی قهرمانی برسد. اتفاقی که تاکنون توسط تنها یک مربی ایرانی یعنی منصور ابراهیم‌زاده با تیم ذوب‌آهن افتاده است. سپاهان نیز تیمی است که یکبار فضای فینال این رقابت‌ها را چشیده و حتی پایش به جام باشگاه‌های جهان نیز بازشده و حال با خدمت گرفتن ژنرال ایرانی به دنبال رسیدن به قهرمانی این رقابت‌ها است.

اما در آن‌سوی میدان تیم السد قطر که یکی از پرهزینه‌ترین تیم‌های قطر و حتی غرب آسیا است، قرار دارد. تیمی که هدایت آن را ژاوی یکی از سرشناس‌ترین و بهترین بازیکنان در سطح دنیا بر عهده دارد تا بتوان امیدوار به یک دیدار جذاب میان این تیم با نماینده ایران بود.

ژاوی که در سال‌های اخیر و پس از بازنشستگی در بارسلونا به قطر آمد و در ابتدا به‌عنوان بازیکن به تیم السد پیوست، حال برای ادامه انتقال سبک بازی خود و حتی تیم‌های اروپایی به عنوان سرمربی در این تیم جایگزین شد، تا وظیفه‌ای که مسئولان این باشگاه و حتی فوتبال قطر از او خواسته را انجام دهد.

آن‌ها در هفته نخست در یک بازی خارج از خانه برابر تیم النصر عربستان به تساوی ۲ بر ۲ دست پیدا کردند، تا با یک امتیاز پشت سر سپاهان قرار گیرند. آن‌ها به دنبال استفاده از امتیاز خانگی خود برابر سپاهان هستند تا کار را برای جبران در اصفهان نگذارند.

اما حریف ایرانی نیز با توجه به روحیه بالایی که با پیروزی برابر العین به دست آورده، کار را برای این تیم سخت خواهد کرد. حال با این تفاسیر باید نشست و دید تقابل جذاب دو تیم سپاهان ایران و السد قطر و هدایت دو اسطوره ایرانی و اسپانیایی چطور رقم خواهد خورد. آیا امیر قلعه‌نویی با شاگردانش برای رسیدن به هدف‌های بزرگی که در سر دارند این بازی را نیز پیروز خواهند شد یا قافیه را به حریف قدر و متمول خود واگذار خواهند کرد. باید منتظر تقابل این دو تیم تا فردا و از ساعت ۱۹:۰۵ ماند تا به جواب این سؤال رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha