• سه‌شنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 98112921376
  • خبرنگار : 50204

رشد 30 درصدی ثبت نام ازدواج دانشجویی در استان مرکزی

رشد 30 درصدی ثبت نام ازدواج دانشجویی در استان مرکزی

ایسنا/مرکزی دبیر ستاد ازدواج دانشجویی استان مرکزی گفت: سال گذشته 355 ازدواج دانشجویی و امسال 449 ازدواج در استان ثبت نام شده که نشان دهنده رشد 30 درصدی در این حوزه است.

حجت‌الاسلام مهدی مهدوی اطهر امروز بیست و نهم بهمن ماه در نشست خبری که به مناسبت برگزاری بیست و سومین جشن ازدواج دانشجویی در استان برگزار شد، اظهار کرد: جشن ازدواج دانشجویی در اراک روز چهارشنبه 30 بهمن ماه به طور همزمان با حضور 80 زوج از دانشگاه‌های اراک، علوم پزشکی، صنعتی و پیام نور در دانشگاه اراک برگزار می‌شود.

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی استان مرکزی تصریح کرد: همچنین جشن ازدواج دانشجویی دانشگاه آزاد با 68 زوج، یکم اسفندماه و مراسم دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه تفرش ششم اسفندماه برگزار خواهد شد.

مهدوی بیان کرد: یک ویژه برنامه سفر به مشهد مقدس به صورت کاروانی و انفرادی برای این زوج‌ها در نظر گرفته شده که سفر انفرادی از دی ماه آغاز شده و تا پایان اسفند نیز ادامه دارد.

وی ادامه داد: همچنین 128 زوج روز یکم اسفندماه در قالب یک کارناوال دانشجویی از طریق قطار به مشهد سفر می‌کنند که در این سفر سه روزه کلاس‌ها و مشاوره‌های رایگان در راستای پایداری خانواده‌ها به زوجین ارائه می‌شود.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه اراک اضافه کرد: در راستای تحقق ازدواج آسان، آگاهانه و بهنگام و پایدار، سفره عقد رایگان، تخفیف 90 درصدی آزمایش ازدواج، پکیج مشاوره‌ای و استفاده رایگان از مراکز مشاوره‌ای شبکه بهداشت برای زوجین درنظر گرفته شده، همچنین در حال تنظیم تفاهم‌نامه‌ای با بانک‌ها هستیم تا بتوان خدماتی از قبیل تسهیلات برای خدمات کالا را به زوجین ارائه داد.

مهدوی اضافه کرد: این زوجین برای سفر به مشهد مقدس از دیماه امسال تا اردیبهشت سال آینده به جز دوره پیک نوروزی، از تخفیف 25 درصدی برای سفر با قطار بهره‌مند می‌شوند.

وی ادامه داد: با توجه به تحقیقات به عمل آمده در 5 سال اخیر، تنها 5 درصد از ازدواج‌های دانشجویی به طلاق کشیده شده این در حالی است که اوج طلاق‌ها در 5 سال نخست زندگی رخ می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha