• سه‌شنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۱:۵۶
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 98112921435
  • خبرنگار : 71589

پرواز در کنار هواپیماها با جت بالدار!+فیلم

پرواز در کنار هواپیماها با جت بالدار!+فیلم

یک تیم موسوم به "جتمن" از توانایی جدید جت بالدار خود رونمایی کردند و نشان دادند که وسیله نقلیه پروازی آنها چگونه می‌تواند با سرعت بسیار بالا در ارتفاعی بی‌نظیر قرار بگیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، نمایش جدید تیم "جتمن"(Jetman) و "وینس رفت"(Vince Reffet) به عنوان خلبان، نقطه عطف دیگری در برخاستن از زمین، سپس کمک گرفتن از چهار موتور توربینی تعبیه شده روی بال‌های کربنی و پرواز در آسمان را نشان می‌دهد.

تیم "جتمن" پس از نشان دادن قابلیت‌های وسیله نقلیه پرنده خود در دسامبر گذشته، اکنون نشان می‌دهد که این وسیله چگونه می‌تواند از یک شناور الکترونیکی معلق در هوا به یک پرواز کننده فوق سریع تبدیل شود.

قابلیت پرواز این جت بالدار، تیم جتمن را از سایر دستگاه‌های پرواز شخصی مانند تخته‌های جت(jet boards)، جت پک‌ها(jetpacks) و لباس‌های جت(jet suits) جدا می‌کند، زیرا امکان پروازی کارآمدتر را با سرعت بسیار بالا تا سرعت ۴۰۰ کیلومتر در ساعت به همراه امکان انجام حرکات آکروباتیک بسیار جذاب حین پرواز فراهم می‌کند.

تیم جتمن تنها گروهی است که تاکنون توانسته دستگاه خود را به ارتفاعات بالا ببرد و در پروازهای خود در کنار هواپیماها پرواز کند.

در این ویدیوی جدید، "رفت" قبل از برخاستن، دریچه گاز و چهار توربین جت خود را امتحان می‌کند و سپس برمی‌خیزد و به ارتفاع ۱۸۰۰ متری بر فراز شهر دبی می‌رود. وی در نهایت با اتمام پرواز و حرکات نمایشی خود، چتر نجات خود را باز می‌کند تا فرودی آرام را تجربه کند.

البته استفاده از چتر برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت صورت می‌گیرد، نه اینکه این جت توانایی فرود آوردن خلبان را نداشته باشد.

کل این پرواز سه دقیقه به طول انجامید و نشان داد که این جت چقدر سریع می‌تواند خود را به آسمان برساند.

انتقال از زمین به ارتفاع در این پرواز بسیار بی دردسر به نظر می‌رسد و وسیله با سرعت حیرت انگیزی شتاب می‌گیرد تا به سمت بالا حرکت کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha