• سه‌شنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: کشتی، رزمی
  • کد خبر: 98112921521
  • خبرنگار : 71506

اقدام مشکوک کشتی‌گیر ایران در قهرمانی آسیا+ فیلم

اقدام مشکوک کشتی‌گیر ایران در قهرمانی آسیا+ فیلم
عکس تزئینی است.

نماینده وزن ۸۷ کیلوگرم کشتی فرنگی ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا در حالیکه تنها ۶ ثانیه تا رسیدن به فینال و کسب حداقل مدال نقره فاصله داشت، به داور اعلام کرد بدلیل مصدومیت نمی‌تواند به مبارزه ادامه بدهد و حتی به تیم پزشکی اجازه مداوای پایش را نداد!

به گزارش ایسنا، رقابتهای ۵ وزن نخست کشتی فرنگی قهرمانی آسیا ۲۰۲۰ در دهلی پایتخت هند در حال برگزاری است. در پایان دور مقدماتی مسابقات روز نخست،  پویا ناصرپور در ۵۵، پژمان پشتام در ۷۷ و امین میرزازاده در ۱۳۰ کیلوگرم با برتری مقابل رقبایشان راهی دیدار فینال شدند اما میثم دلخانی در ۶۳ و بهروز هدایت در ۸۷ کیلوگرم با شکست در دیدار نیمه نهایی از رسیدن به فینال بازماندند.

اما اتفاق عجیب در این مسابقات، نحوه شکست بهروز هدایت در دیدار نیمه نهایی مقابل آزات سالیندینوف از قرقیزستان بود، مبارزه‌ای که هدایت تا ۶ ثانیه مانده به پایان با نتیجه قاطع ۷ بر صفر از حریف پیش بود و در حالیکه براحتی در حال مدیریت کشتی بود، به یکباره با نشستن بر روی تشک به داور اعلام کرد بدلیل مصدومیت و احساس درد از ناحیه زانوی پای راست نمی‌تواند به مبارزه ادامه بدهد!

پس از این اتفاق تیم پزشکی مسابقات به روی تشک آمد تا اقدامات لازم برای تسکین درد زانوی این کشتی گیر را انجام دهد اما در کمال تعجب با ممانعت بهروز هدایت مواجه شدند و وی با اصرار به داور اعلام کرد توان ادامه مبارزه را ندارد. داود اخباری مربی تیم ملی نیز هیچ گونه واکنش خاصی به این اتفاق نداشت و این اقدام هدایت با اعتراض و یا ممانعت او روبرو نشد!

هدایت بعد از اینکه دست حریفش بالا رفت بدون داشتن نشانه‌هایی از درد شدید یا ناراحتی در چهره‌اش، براحتی روی تشک قدم زد و به سمت مربی حریف رفت و در ادامه با حالت رقص پا از پله های  سکو پائین رفت. در حالی که اگر این شش ثانیه پایانی را هم همینطور قدم برمی‌داشت یا مصلحتی در خاک حریف می نشست، فینالیست می‌شد و حداقل بدون انجام دیدار پایانی به مدال نقره آسیا می‌رسید اما حالا قاعدتا در مسابقه رده بندی نیز حاضر نمی شود و کلا هیچ مدالی بدست نخواهد آورد.

این اتفاق تا حدی عجیب و دور از انتظار بود که داور وسط نیز در پایان رو به رییس تشک از این اقدام کشتی‌گیر ایران اظهار تعجب کرد.

اینکه چرا نماینده ایران در فاصله ۶ ثانیه به پایان مبارزه آن هم در شرایطی که می‌توانست به هر شکل ممکن حتی با نشستن در خاک حریف مبارزه را با پیروزی پشت سر بگذارد، دست به چنین اقدامی زد جای تعجب دارد و باید دید دلیل اصلی این اتفاق چه بوده است.

این در حالی بود که همزمان، پویا ناصر پور در تشک کناری در حالی که هفت بر یک از حریف هندی عقب بود، با نتیجه ۸ بر ۷ به برتری رسید و راهی فینال شد. وی در حالی به این پیروزی رسید که حتی در پایان مبارزه به علت تحمل فشار بسیار زیاد نای ایستادن بر روی تشک را نداشت و پزشکان به روی تشک آمدند. او برای حفظ برتری‌اش در پایان مسابقه دو سه بار از حال رفت، اما تا ثانیه آخر مبارزه کرد تا دستش به نشانه پیروزی بالا برود. او با کمک مربیان و پزشکان از روی تشک پائین آمد و پس از دقایقی توانست روی پایش بایستد و به رختکن برود.

در جریان این اتفاقات، محمد بنا پشت سر کوچ ناصرپور بود و احتمالا در جریان اتفاقات مسابقه هدایت قرار نگرفته است.

فیلم لحظات پایانی مسابقه هدایت را در ادامه مشاهده می‌کنید:

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۹ ۱۳:۰۹

مرسی از خبرنگار ایسنا که اینقدر توضیحات رو کامل نوشتن و ما رو در جریان این اقدام واقعا تعجب برانگیز و تاسف بار قرار دادند. منتظر پیگیری‌های خوب ایسنا در مورد این موضوع هستیم.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۹ ۱۳:۱۲

محرومیت مادام العمر هم برای ایشون کمه، خواست مدال نگیره که مجبور نشه آزمایش دوپینگ بده، اظهر من الشمس بود. وگرنه با یک پای قطع شده هم میشه 6 ثانیه مقاومت کرد ! ضمن این که آخرش هم عین بنز بلند شد از تشک رفت بیرون ! حتی هنرپیشه خوبی هم نبود.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۹ ۱۶:۲۰

آخه اگه نمی‌خواست مدال بگیره اصلا چرا دوپینگ کنه؟!

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۹ ۱۶:۳۸

رابطه ایران و قرقیزستان قدری شکراب شده این شکست باعث شد که یک مدال حداقل نقره به قرقیزها برسد.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۹ ۱۳:۲۵

دو حالت داره: یک دوپینگ کرده و نمی‌خواد مدال بگیره و دوپینگش دربیاد ...... حالت دیگر اینکه خواستن ازبکستان که رقیب اصلی در تیمی هست رو حذف کنه و برنز بگیره. اعلام شده در رده بندی ممکنه کشتی بگیره.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۹ ۱۳:۲۶

داود اخباری کیه؟؟ حبیب الله اخلاقی

پاسخ سایت: سلام. ممنون که اخبار ورزشی را از ایسنا پیگیری می‌کند. آقایان حبیب الله اخلاقی و داود اخباری هر دو مربی تیم ملی هستند اما در این کشتی آقای داود اخباری در کنار تشک ملی‌پوش ایرانی را کوچ می‌کرد.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۹ ۱۴:۱۷

اگه کناره‌گیریش به خاطر دوپینگ بود، قبل بازی انصراف می‌داد، یا نمی‌گذاشت وقتی 7 بر صفر جلو است و 6 ثانیه مونده خودش و به مصدومیت بزنه! مشخصِ که بحث شرط‌بندی وسطه!

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۹ ۱۴:۲۵

باید پاسخ بدهند آیا با آن‌ها ساخت و پاخت کردند. باید روشن شود ما نمی‌گذریم.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۹ ۱۴:۲۸

سرمایه مملکت برای چه کسانی حرج میشه این شخص که جیف حتی اسمش روببریم بعد کشتی نشون داد 6 ثانیه که هیچ 600 ثانیه دیگه هم می‌تونست کشتی بگیرد.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۹ ۱۵:۱۸

دوپینگ

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۹ ۱۷:۳۱

حریف فینالش کی بوده؟

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۹ ۱۷:۴۰

حال می فهمید چقدر سخته که یک کشتی گیر به خاطر امیال نفسانی چند سیاستمدار از ادامه کشتی به دلایل سیاسی باید منصرف شود درود بر این کشتی گیر .

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۹ ۱۷:۴۲

فقط بلدند هیکل بزرگ کنند. جوانمردی... دیگه مال قدیم ندیماس...!!! حیف نون!

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۹ ۲۰:۳۲

باید منتظر موند تا خودش دلیل کارش رو توضیح بده - حتما دلیل قانع کننده‌ای باید باشه وگرنه یک ورزشکار که کلی زحمت میکشه تا به این مسابقات برسه آینده حرفه‌ای خودش رو بدون دلیل به خطر نمی‌اندازه

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۹ ۲۱:۰۵

وای خدایا.... چه بلایی سر غیرت آمده... تختی کجاست، پوریا ولی.... ای خدااااااا.... حس حب وطن مرده، چکار کردند باهاتون...

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۹ ۲۲:۲۴

بابا خیلی خنده داره یک سری شدند کاسه داغتر از آش. اون که این همه تمرین می‌کنه تا برسه اون‌جا میگه درد دارم حالا به هر دلیلی نخواسته که هیچ کاری هم نمی‌شود کرد پس این بحث‌ها چیه ؟؟

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۳۰ ۱۰:۵۳

اجازه هست بخندم بلند

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۹ ۲۲:۵۵

چه‌آسوده قضاوت می‌کنیم.

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۲۹ ۲۲:۵۷

بنظرم با مربیش لج کرده و سکوت مربیش هم شاهدی بر این مدعاست

avatar
۱۳۹۸-۱۱-۳۰ ۱۴:۴۲

براساس گفتگو انجام شده در شبکه خبر این کشتی گیر مشکوک به دوپینگ بوده و برای نرسیدن به سکو و انجام ندادن تست دوپینگ و محرومیت نشدن تصمیم به باخت و کنار رفتن از مسابقات گرفته است