• سه‌شنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98112921703
  • خبرنگار : 71415

حمله کره‌شمالی به کره‌جنوبی به سبب "گدایی کردن" کسب تایید از آمریکا

حمله کره‌شمالی به کره‌جنوبی به سبب "گدایی کردن" کسب تایید از آمریکا

یک رسانه کره شمالی شدیدا از کره جنوبی به خاطر آنچه "گدایی کردن" این کشور از آمریکا به منظور کسب "تایید" از آن در خصوص مسائل پیرامون گردشگری بین دو کره خواند، انتقاد کرده و در همین راستا به مذاکرات اخیر کارگروه‌های واشنگتن و سئول و سفر اخیر یک مقام ریاست جمهوری کره جنوبی به آمریکا اشاره کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه ان‌کی نیوز، این رسانه به نام DPRK Today در واکنش به تلاش‌های اخیر دولت مون جائه این، رئیس جمهوری کره جنوبی در راستای "گردشگری مستقل" طی سال جاری میلادی، سئول را به خاطر آنچه "التماس کردن به این قدرت خارجی" در ضمن ضرورت حل مشکلات دو کره خواند، سرزنش کرد.

در این مقاله عنوان شد: این کره‌ای‌ها هستند که بیشترین نفع و قابلیت را در حل مشکلات موجود در روابط بین دو کره دارند.

این رسانه کره شمالی مستقیما به سفر یک مقام ارشد کاخ ریاست جمهوری کره جنوبی در تاریخ پنجم فوریه به واشنگتن و همینطور به سفر آلکس وونگ، مقام وزارت امور خارجه آمریکا به سئول در تاریخ ۱۰ فوریه برای شرکت در نشست یک کارگروه با وزارت امور خارجه کره جنوبی اشاره کرد.

در این مطلب عنوان شد: مسائل میان دو کره قرار نیست با سفر مقام‌های کره جنوبی به آمریکایی که "در مشکلات میان مردم کره مداخله و در آنها اخلال ایجاد می‌کند، حل‌وفصل شوند".

در حالی که یو سانکی، سخنگوی وزارت اتحاد مجدد دو کره در دولت سئول اخیرا اظهار کرد، نشست اخیر کارگروه‌های آمریکا و کره جنوبی به هدف "توضیح موضع دولت ما در قبال گردشگری و همکاری‌ها در این حوزه با طرف آمریکایی برگزار شد اما رسانه DPRK Today  در مطلب خود تاکید کرد که این اقدام در راستای "اتکا به قدرت‌های خارجی" صورت گرفته است.

یو سانکی در یک نشست مطبوعاتی در وزارت اتحاد مجدد در دولت کره جنوبی تاکید کرد، موضع دولت کره جنوبی در قبال گردشگری مستقل منجسم باقی مانده است.

او تصریح کرد، وزارتخانه وی اظهار نظری در خصوص مطلب منتشر شده از سوی رسانه DPRK Today ندارد.

این در حالی است که یک رسانه دیگر کره شمالی به نام Uriminzokkiri هم از تصمیم اخیر وزارت دفاع کره جنوبی برای شرکت در یک سری مانورهای نظامی مشترک برگزار شده تحت رهبری آمریکا انتقاد کرد.

روابط بین دو کره در یک سال گذشته در میانه بن‌بست در مذاکرات هسته‌ای واشنگتن و پیونگ یانگ تیره شده و اخیرا کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی دستور برچیدن تاسیسات کره جنوبی در تاسیسات مشترک دو کره در تفرجگاه Mount Kumgang را داد.

با این حال کره شمالی اخیرا به بهانه تهدید شیوع ویروس کُرونا درخواست کرد روند تخریب این مکان متوقف شود و دفتر ارتباطی مشترک دو کره در شهر کائسونگ نیز موقتا تا زمان حل مشکل گسترش این ویروس در جهان تعطیل شده است.

سخنگوی وزارت اتحاد مجدد کره جنوبی عنوان کرد، خط تلفن ارتباطی میان سئول و پیونگ یانگ به رغم تعطیلی این دفتر همچنان "روزی دو بار" امتحان می‌شود.

به گفته این وزارتخانه، پیونگ یانگ هنوز به نامه تجار کره جنوبی برای درخواست از این کشور به منظور بررسی بازگشایی مجتمع صنعتی مشترک کائسونگ پاسخ نداده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha