• سه‌شنبه / ۲۹ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۶:۰۸
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98112921795
  • خبرنگار : 30054

چگونه یک پرینتر چاپ کارت PVC متناسب با کارمان انتخاب کنیم؟

چگونه یک پرینتر چاپ کارت PVC متناسب با کارمان انتخاب کنیم؟

پرینتر کارت نوعی خاص از چاپگر است که کاربردی متفاوت از پرینترهای معمولی دارند.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کارت پرداز، این پرینترها برای چاپ روی کارت‌های پلاستیکی که به کارت PVC معروف هستند ساخته شدند و امروزه با افزایش محبوبیت این نوع کارت‌ها، استفاده از پرینتر چاپ کارت PVC نیز رواج پیدا کرده است.

چاپگر کارت قابلیت چاپ انواع کارت پی‌وی‌سی ساده و هوشمند نظیر کارت‌های مایفر، دسفایر، کارت‌های مغناطیسی را دارد. با اهمیت‌تر شدن کارت شناسایی و توجه بیشتر به امنیت و چاپ و ماندگاری این کارت‌ها باعث شده که امروزه نیاز به پرینتر کارت به‌صورت روزافزونی بالا رود. با پیشرفت تکنولوژی، امروزه چاپگر کارت PVC به‌صورت پرینترهای رومیزی در دسترس عموم قرارگرفته‌اند و افراد عادی نیز می‌تواند با توجه به نیاز خود به چاپ و شخصی‌سازی انواع کارت‌های پی‌وی‌سی از جمله کارت‌های شناسایی و پرسنلی، کارت هدیه، کارت وفاداری، کارت عضویت، کارت اعتباری و … بپردازند که نسبت به کارت‌های کاغذی و مقوایی کیفیت و ماندگاری بیشتری دارند و از لحاظ امنیت نیز بسیار بهتر هستند.

همچنین با استفاده از این پرینترها می‌توان لایه‌های امنیتی مثل هولگرام های طرح‌دار و یا طرح‌های نامرئی را که فقط زیر نور فرابنفش قابل‌ مشاهده است را جهت افزایش امنیت کارت‌ها به چاپ افزود. در این مقاله قصد داریم این پرینترها را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم.

انواع پرینتر کارت

امروزه برندهای مختلفی در سطح دنیا به عرضه و تولید کارت پرینتر PVC مشغول هستند که همگی داری امکانات و طراحی‌های مختلف و کیفیت‌های گوناگونی هستند. درواقع دستگاه‌های چاپ کارت پی‌وی‌سی انواع مختلف و استفاده‌های متفاوتی دارند و قیمت‌های آن‌ها با توجه به نیاز شما متفاوت است؛ اما به‌صورت کلی پرینترهای کارت بر اساس تکنولوژی چاپ کارت به دودسته، کارت پرینتر پی‌وی‌سی چاپ مستقیم و کارت پرینتر پی‌وی‌سی چاپ غیرمستقیم تقسیم می‌شوند و می‌توان هر یک را بسته به نوع استفاده انتخاب کرد.

پرینتر کارت چاپ مستقیم

این دسته از پرینترها طراحی ساده، جمع جور و زیبایی دارند که امکان نصب آن‌ها در هر مکان و فضایی وجود دارد و کار کردن با آن‌ها بسیار راحت است. در پرینترهای چاپ مستقیم هد دستگاه به‌صورت مستقیم با کارت PVC در تماس است و تصاویر مستقیما از ریبون روی کارت چاپ می‌شود. پس از چاپ نیز یک پوشش بی‌رنگ به‌عنوان لایه محافظ (Overlay) روی آن زده می‌شود. در این تکنیک به دلیل ساده‌تر شدن عملیات چاپ، هزینه‌های چاپ کارت نیز کاهش می‌یابد. استفاده از پرینتر با تکنولوژی چاپ مستقیم علاوه بر اینکه باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می‌شود زمان چاپ کارت را نیز کاهش می‌دهد.

پرینتر کارت چاپ غیرمستقیم

در پرینترهای چاپ غیرمستقیم برخلاف پرینترهای چاپ غیرمستقیم هد دستگاه به‌صورت مستقیم با کارت در تماس نیست. در این دستگاه‌ها ابتدا تصاویر با استفاده از ریبون و توسط هد پرینتر روی یک‌لایه‌ی بی‌رنگ که در این صنعت به فیلم معروف است منتقل می‌شود و سپس روی کارت چاپ می‌شود. چاپ پوشش‌ امنیتی مانند هولوگرام نیز توسط یک ریبون مستقل انجام می‌گیرد. کیفیت و ماندگاری چاپ درروش غیرمستقیم نسبت به روش مستقیم بسیار بیشتر است. در این دستگاه‌ها امکان چاپ لبه به لبه کارت‌های پی‌وی‌سی وجود دارد. این چاپگرها برای چاپ در تیراژ بالای بسیار مناسب‌تر و صنعتی‌تر از دستگاه‌های چاپ مستقیم است.  مواد مصرفی این نوع چاپگر نسبت به پرینترهای چاپ کارت مستقیم گران‌تر بوده و قیمت تمام‌شده آن‌ها نیز به علت استفاده از فیلم بیشتر خواهد بود.

اطلاع از اینکه کدام نوع پرینتر چاپ کارت برای استفاده شما مناسب است، بستگی مستقیم به نیازهای شما از پرینتر و مقدار هزینه‌ای که شخص جهت تهیه چاپگر کارت می‌کند دارد. در واقع هر شخصی که قصد خرید کارت پرینتر PVC را دارد باید با توجه به امکانات دستگاه، قیمت تمام‌شده آن و با توجه به مزایا و معایب هر دو تکنولوژی، انتخاب کنند.

خرید کارت پرینتر PVC

فروشگاه پرینتر کارت /https://www.printercard.ir توصیه می‌کند برای خرید یک پرینتر کارت در وهله اول، به دنبال مدلی باشید که نیازهای خاص شمارا برآورده سازد.

همان‌طور که بیان شد انواع چاپگر کارت با مدل‌های گوناگونی وجود دارد که جوابگوی نیازهای کاربران چه از نوع چاپ مستقیم و چه ازنظر چاپ غیرمستقیم خواهند بود. این پرینترها ازنظر کیفیت و قیمت با یکدیگر متفاوت هستند و بهتر است خرید کارت پرینتر PVC باید متناسب با نیاز و بودجه انجام گیرد. پیش از خرید حتما تحقیقات لازم را انجام ‎دهید و یا با یک متخصص صحبت کنید تا بتوانید دستگاهی را که برای نیازهای شما مناسب است انتخاب کنید. آن دسته از کاربرانی که کیفیت چاپ برایشان اهمیت دارد می‌توانند چاپگرهای کارت باکیفیت بالا مانند پرینتر فارگو HDP۵۰۰۰ را انتخاب کنند که چاپ رنگی کامل هم انجام می‌دهد؛ اما مشتریانی که قیمت برایشان اولویت دارد و حاضر هستند باکیفیت پایین‌تر و قیمت پایین یک پرینتر کارت تهیه کنند؛ می‌توانند پرینترهایتی cs۲۰۰ و یا چاپگر کارت اولیس مدل Dualys۳ را انتخاب کنندکه نسبت به سایر مدل‌ها قیمت مناسب‌تری دارند.

در شرایطی که کیفیت چاپ از اهمیت بالایی برخوردار است ولی بودجه کافی برای خرید دستگاه چاپ وجود ندارد می‌توان اقدام به خرید کارت پرینتر PVC دست‌دوم نمود. درواقع کسانی که سرمایه کافی برای خرید یک دستگاه چاپگر کارت جدید ندارند، یا سعی می‌کنند ابتدا با دستگاه‌های کارکرده تجربه کافی به دست بیاورند، به سراغ این گزینه‌ها می‌روند. موفقیت یا عدم موفقیت در استفاده از این پرینتر کارت دست‌ دوم تا حدود زیادی به طول عمر مفید دستگاه و میزان کارکرد آن بستگی دارد.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha