• چهارشنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۲:۴۵
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98113022445
  • خبرنگار : 50034

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان خبر داد

افزایش مراجعات به درمانگاه‌های تأمین اجتماعی

افزایش مراجعات به درمانگاه‌های تأمین اجتماعی

ایسنا/همدان مدیر درمان تأمین اجتماعی استان همدان از افزایش ۱۰ درصدی مراجعه کنندگان به درمانگاه تأمین اجتماعی تویسرکان خبر داد.

دکتر علیرضا صفری درباره افزایش رضایتمندی بیمه شدگان و افزایش آمار عملکردی درمانگاه شهرستان تویسرکان اظهار کرد: تعداد بیماران مراجعه کننده به این درمانگاه در ۱۱ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، از افزایش ۱۰ درصدی برخوردار بوده به‌طوریکه در این مدت تعداد ۱۲۷ هزار و ۱۶۵ نفر به پزشکان مراجعه کرده‌اند که نسبت به تعداد ۱۱۶ هزار و ۳۶۳ نفر مراجعه در سال ۹۷، از افزایش ۹.۱ درصدی برخوردار بوده است.

وی درباره ارزش ریالی داروهای توزیع شده، بیان کرد: بیمه شدگان تعداد ۳۳۳ هزار و ۳۵۱ قلم دارو از داروخانه این مرکز به‌صورت رایگان دریافت کرده‌اند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که تعداد ۳۰۶ هزار و ۲۳۶ قلم دارو بوده، از رشد بیش از ۹ درصدی برخوردار بوده است.

صفری با بیان اینکه ۱۴ هزار و ۹۲ نفر به آزمایشگاه تأمین اجتماعی مراجعه کرده اند که برای این افراد ۶۶ هزار و ۸۴۵ مورد انواع آزمایش انجام شده است، افزود: ۹۳۲۴ مورد خدمت شامل ترمیم دندان، کشیدن، جرم گیری و سایر خدمات دندانپزشکی برای بیماران انجام پذیرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل، از رشد ۱۰۰ درصدی برخوردار بوده است.

وی از رشد بسیار خوب عملکردی واحد رادیولوژی این مرکز خبر داد و خاطرنشان کرد: در قسمت رادیولوژی تعداد دریافت کنندگان خدمت ۷۶۷۴ نفر بوده و نسبت به سال قبل، ۸۷ درصد افزایش داشته است همچنین ۳۰ هزار مورد انجام نوار قلب و سرم تراپی و ... در بخش تزریقات انجام پذیرفته و در حوزه ارائه خدمات مامایی نیز ۷۶۸۲ نفر در این مدت از خدمات معاینه و درمان این بخش بهره مند بوده‌اند.

صفری گفت: از دیگر اقدامات مثبت این مرکز همگام با سایر مراکز تأمین اجتماعی کشور، نظام ارجاع است به‌طوریکه بیماران نیازمند برای دریافت خدمات تخصصصی به مراکز درمانی استان از جمله بیمارستان های آتیه همدان، دکتر غرضی ملایر و پلی کلینیک شهید شهبازی همدان ارجاع و برای آنان نوبت اخذ می‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی همدان از افزایش دو برابری پذیرش و مراجعات بیماران در درمانگاه اسدآباد طی ۱۱ ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: ۷۳ هزار و ۹۹۱ بیمار توسط پزشکان عمومی این درمانگاه پذیرش شده اند که طبق این آمار به صورت میانگین ماهیانه ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ بیمار توسط هر پزشک ویزیت و پذیرش شده است.

صفری اظهار کرد: جذب پزشکان متخصص در رشته هایی چون پزشک داخلی، اطفال، جراحی عمومی و زنان برای این درمانگاه مدنظر بوده و در دست پیگیری هستیم که در صورت تحقق در ارتقاء هر چه بهتر و مطلوب تر خدمات دهی به بیماران و مراجعه کنندگان از نقش مؤثری برخوردار خواهد بود.

وی با بیان اینکه درخواست پزشکان متخصص برای همکاری و فعالیت در این درمانگاه ایجاد شرایط رفاهی لازم برای آنان است، افزود: برای خدمات درمان، تأمین اجتماعی طبق پروتکل چارت سازمانی به هر منطقه که بالای ۲۰ هزار نفر جمعیت بیمه شده باشد، درمانگاه عمومی، به جمعیت بیمه شده بین ۴۰ تا ۸۰ هزار نفر در هر منطقه درمانگاه تخصصی و به جمعیت بیمه شده ۸۱ تا ۱۲۰ هزار نفر در هر منطقه بیمارستان تعلق می گیرد.

صفری ادامه داد: با توجه به جمعیت ۴۵ هزار نفری بیمه شده تبعی در اسدآباد، درمانگاه عمومی تعلق گرفته است اما مجوز درمانگاه تخصصی را نیز دارد و در صدد جذب پزشک متخصص هستیم.

وی در ادامه با اشاره به آغاز به فعالیت واحد دندانپزشکی این درمانگاه در ۱۱ ماهه امسال تصریح کرد: طی این مدت این واحد ضمن ویزیت ۲۲۲۲ بیمار، تعداد ۲۹۳ مورد جرم گیری، ۱۶۰۷ مورد ترمیم، ۲۱۲۳ مورد کشیدن دندان انجام داده است.

وی همچنین از افزایش دو برابری پذیرش و مراجعات بیماران در این درمانگاه طی ۱۱ ماهه امسال در مقایسه با سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در ۱۱ ماهه امسال با توجه به افزایش پزشکان عمومی درمانگاه از دو پزشک به سه پزشک، ۷۳ هزار و ۹۹۱ بیمار توسط این پزشکان عمومی پذیرش شده اند که بر طبق این آمار به صورت میانگین ماهیانه ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ بیمار توسط هر پزشک ویزیت و پذیرش شده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی همدان با اشاره به اینکه در ۱۱ ماهه امسال حدود ۸۰۹۲  ویزیت مامایی توسط واحد مامایی درمانگاه انجام گرفته است، یادآور شد: انجام ۲۰ هزار و ۷۷ مورد آزمایش توسط واحد آزمایشگاه این درمانگاه نیز انجام شده و بیش از ۸۷ میلیون تومان در راستای این تعداد آزمایش رایگان هزینه صرف شده است.

صفری اضافه کرد: در حال حاضر این آزمایشگاه در سالجاری آزمایش‌های کبدی را نیز با دستگاه اتوآنالایزور که برای این درمانگاه تهیه کرده‌ایم، انجام می‌دهد.

وی در رابطه با وضعیت رضایتمندی مراجعه کنندگان به این درمانگاه نیز اظهار کرد: براساس ارزیابی های انجام شده میزان رضایتمندی بیماران و مراجعه کنندگان از خدمات ارائه شده این درمانگاه ۸۰ تا ۹۰ درصد بوده و بیشترین رضایتمندی به واحد دندانپزشکی، آزمایشگاه و به پزشکان درمانگاه اختصاص دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha