• چهارشنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۶:۱۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 98113022731
  • خبرنگار : 71511

رئیس هیئت مرکزی بازرسی در انتخابات: همه شعب اخذ رای مانیتورینگ می شوند

رئیس هیئت مرکزی بازرسی در انتخابات: همه شعب اخذ رای مانیتورینگ می شوند

رئیس هیئت مرکزی بازرسی در انتخابات گفت: ستاد امنیت کشور که در وزارت کشور تشکیل شده و هیئت های بازرسی ، اقداماتی انجام دادند که انتخابات در امنیت برگزار شوند.

به گزارش ایسنا، علی طالبی رئیس هیئت مرکزی بارزرسی وزارت کشور در جمع خبرنگاران در ارتباط با نحوه بازرسی در انتخابات پیش رو اظهار کرد: اگر بازرسان تخلفی داشته باشند، یک هیئت رسیدگی به شکایت در مرکز وجود دارد که به جرایمشان رسیدگی می‌کند.  اقداماتی برای شناسایی عوامل بازرسی ستادی در وزارت کشور ایجاد شده است. در همه دستگاه ها تلاش ها برای این موضوع به خوبی انجام شده و منتظر هستیم مردم دلسوز پای صندوق رای حاضر شده و دشمنان را مایوس کنند.

وی ادامه داد: هماهنگی بین بخش بازرسی و فن‌آوری  اطلاعات وزارت کشور انجام و قرار شد در جاهایی تکمیل کننده اقدامات آنان باشیم.

طالبی گفت: در صندوق های آفلاین بازرسان ما حضور دارند. همه شعب اخذ رای مانیتورینگ می شوند. ان شاءالله مشکلی پیش نمی‌آید؛ اگر جایی کمبود تعرفه داشته باشد یا مشکلی پیش بیاید سیستم ها اخطار می‌دهند و قسمت مرکز نیز متوجه مشکل می شود.

وی  افزود: ستاد امنیت کشور که در وزارت کشور تشکیل شده و هیئت های بازرسی ، اقداماتی انجام دادند که انتخابات در امنیت برگزار شوند. دستگاه های متولی در بحث امنیت آمادگی خود را اعلام کردند، امسال ان شاءالله امن‌ترین و بهترین انتخابات را خواهیم داشت.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: اگر مردم مشکلی داشتند به بازرسان ما می توانند مراجعه کنند.

وی گفت: همه امکانات و اقدامات اولیه برای برگزاری یک انتخابات با شکوه و پر صلابت در نظام جمهوری اسلامی ایران فراهم شده است. وزارت کشور به عنوان متولی، مجری و ناظر بر حسن اجرای انتخابات وظایف خود را به عنوان شایسته انجام خواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت کشور به موجب ماده 25 قانون انتخابات مامور اجرای قانون انتخابت و مسئول حسن جریان انتخابات است. یعنی یک وظیفه اجرایی و یک وظیفه نظارتی برای وزارت کشور تبیین شده است. هیئت های مرکزی در مرکر استان ها و شهرستان ها تشکیل شدند و آموزش های لازم به آنها داده شد. همه بازرسان شعب حاضر و آموزش های لازم را دیدند.

رئیس هیئت مرکزی بازرسی انتخابات کشور بیان کرد: جلسه امروز یک تمرین اقدامات نظارتی در کل کشور است. همه کشور به صورت ویدئو کنفرانس با این جلسه ارتباط دارند و نظرات دوستان را می گیریم که برای دو روزآینده چه اقداماتی انجام دهیم. ماموریت ها ابلاغ شده و کاربرگ های صورتجلسه انتخابات به کارفرمایان داده شده است.

طالبی افزود: معیارهای انتخاب بازرسان در کل کشور بی طرف بودن است. تلاش کردیم بازرسان از معتمدین و اقشار جامعه اسلامی ایران انتخاب شوند و تاکید کردیم بازرسان بی طرفی، شجاع و امین بودن در حفظ آرای مردم را داشته باشند تا همانطور که وزیر کشور تاکید دارند حتی یک رای از مردم نباید باطل شود.

وی تاکید کرد: امروز جلسه ای با رئیس ستاد انتخابات کشور برگزار شد و همه بازرسان در آن جلسه حضور داشتند. امید داریم انتخابات باشکوهی را برگزار کنیم. گزارش سازمان هواشناسی بیانگر آن بود که در برخی از استان های شمال غرب و غربی مشکلاتی در زمینه آب و هوا داریم. متولیان امر مشخص شدند و روز آینده جهت کنترل شرایط ماموریت دارند تا گزارش آن را ارئه کنند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha