• چهارشنبه / ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ / ۱۹:۳۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 98113022885
  • خبرنگار : 50038

شمارش معکوس برای تصاحب ۲ کرسی سبز نمایندگی ملایر

شمارش معکوس برای تصاحب ۲ کرسی سبز نمایندگی ملایر

ایسنا/همدان در شهرستان ملایر ۷۱ نفر برای تصاحب دو کرسی در مجلس یازدهم ثبت نام کرده بودند که پس از بررسی مراجع چهارگانه و شورای نگهبان، ۲۶ نفر وارد این رقابت نفس گیر شدند و سه نفر از این تعداد انصراف دادند.

اکنون شمارش معکوس برای تصاحب دو کرسی نمایندگی ملایر در مجلس شورای اسلامی برای ۲۳ نفر باقی مانده، آغاز شده است.

اکنون پس از یک هفته تبلیغات، ساعت ۸ صبح روز پنجشنبه یکم اسفند ماه، یعنی ۲۴ ساعت قبل از شروع اخذ رای فرصت تبلیغات به پایان می رسد و در ۲۴ ساعته باقی مانده تا برگزاری ماراتون یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی مردم فرصت دارند تا به نتیجه برسند که چه کسی را به عنوان وکیل خود روانه "خانه ملت" کنند.

تقویت کشور با حضور حداکثری در انتخابات

نماینده فعلی مردم ملایر در مجلس به خبرنگار ایسنا گفت:مطابق فرمایش مقام معظم رهبری باید در انتخابات به دنبال جذب حداکثری باشیم و حضور همه گروه‌ها در انتخابات، موجب تقویت کشور می‌شود.

محمد کاظمی با اشاره به راهکارهای قوی شدن کشور، افزود: پایه قوی شدن کشور همدلی و افزایش صمیمیت بین حاکمان و مردم است تا از این مسیر به اهداف مورد نظر برسیم.

وی با بیان اینکه در همه ابعاد برای پیشرفت به همدلی در کشور نیاز داریم، افزود: باید معیارهای همدلی بین حاکمیت و مردم را شناسایی و آن‌ها را تقویت کنیم.

کاظمی ادامه داد: هرچه در انتخابات سلایق مختلف را پای میز انتخابات بیاوریم و جذب حداکثری را مورد توجه قرار دهیم، نتایج بهتری حاصل می‌شود، رهبری معظم انقلاب نیز همیشه بر این موضوع تاکید فرموده‌اند و همیشه بر برگزاری انتخابات شکوهمند تاکید دارند.

انتخاباتی پرشور؛ ضامن امنیت کشور

فرماندار ویژه ملایر نیز با بیان اینکه برگزاری انتخاباتی پرشور ضامن امنیت کشور است و مردم باید در این عرصه حضور و مشارکت حداکثری داشته باشند، گفت: انتخابات ایران سالم‌ ترین انتخابات دنیاست و این نشان از عظمت و اقتدار ایران اسلامی دارد.

قدرت الله ولدی در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: طبق تاکیدات رهبر معظم انقلاب باید مجلسی قوی با رای بالا تشکیل شود و حضور حداکثری مردم و تمامی احزاب و عقاید در پای صندوق‌های رای نیاز است.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان ضمن آمادگی کامل، قانون ملاک اصلی ما در برگزاری انتخاباتی پرشور و سالم است، تصریح کرد: قانون ‌مداری، بی‌ طرفی کامل، مشارکت حداکثری و انسجام ملی در گام دوم انقلاب، چهار اصل مهم و اساسی در برگزاری انتخابات است.

ولدی انتخابات را مهمترین جنبه عینی مردم سالاری دینی در نظام دانست و با اشاره به اینکه باید تاکیدات و فرامین رهبر معظم انقلاب را نصب العین قرار دهیم، خاطرنشان کرد: ۱۹۹ شعبه اخذ رای در این شهرستان پیش ‌بینی شده و بیش از ۳۵۰۰ نفر عوامل اجرایی و برگزاری انتخابات در ملایر هستند.

۲۳۲ هزار ملایری واجد شرایط رأی دادن

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۲۳۲ هزار و ۹۵۷ نفر در سطح این شهرستان واجد شرایط رأی دادن و شرکت در این دوره از انتخابات هستند، گفت: از این تعداد حدود ۱۱۴ هزار نفر مرد و حدود ۱۱۷ هزار نفر زن هستند.

وی به ابتکار جدید در ساماندهی تبلیغات داوطلبان در سطح شهر و نصب ۴۰ بنر تبلیغاتی در ۴۰ نقطه شهر اشاره و بیان کرد: امسال با این ابتکار نو نظم خوبی در حوزه تبلیغات کاندیداها ایجاد و از مخدوش کردن چهره شهر جلوگیری شد.

فرماندار ملایر در بخش دیگری به وجود ۱۵۰۰ رأی اولی در ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری رأی اولی در پای صندوق‌های رأی امنیت، اقتدار و پیوند میان مردم و نظام را ضمانت و تداعی می ‌کند.

ولدی تصریح کرد: دانش آموزان رأی اولی باید برای انتخاب کاندیدای مورد نظر به تاکیدات رهبر معظم انقلاب توجه کنند و با اطلاع و آگاهی و پرسش از نخبگان، والدین و مدیران در مورد کاندیداها، نماینده خود را با رأی بالا به مجلس بفرستند و در ۲ اسفند ماه حماسه ای دیگر خلق کنند.

آمادگی ۳۵۰۰ نفر دست اندرکار برگزاری انتخابات

رئیس ستاد انتخابات شهرستان ملایر نیز با بیان اینکه طبق تمهیدات اندیشیده شده برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان ملایر آمادگی داریم، گفت: در ارتباط با صندوق های رأی بین ۳۵۰۰  نفر عوامل اجرایی و دست اندرکاران برگزاری انتخابات با ما همکاری مستقیم دارند که شامل عوامل نظارت، بازرسی، اجرایی و انتظامی هستند.

سعید کتابی در گفت و گو با ایسنا، افزود: با توجه به تأکیدات وزارت کشور در بحث آموزش نیروها، برنامه ریزی لازم برای این امر در ملایر انجام شده و کلیه دست اندرکاران برگزاری انتخابات شامل نمایندگان فرماندار، بخشدار، اعضای شعب أخذ رأی، کاربران رایانه، نیروهای انتظامی و... تحت آموزش تخصصی قرار گرفته اند.

وی با بیان اینکه از زمان شروع و آغاز به کار ستاد انتحابات با دستور وزارت کشور، کمیته های شش گانه اصلی در ملایر و کمیته های فرعی منشعب در کنار آن شد، اظهارکرد: کلیه مقدمات، امکانات و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخاباتی باشکوه در سطح شهرستان فراهم است.

کتابی با اشاره به اینکه بخش های سامن، جوکار و زند به عنوان حوزه های انتخابیه فرعی و بخش مرکزی به عنوان زیر مجموعه حوزه انتخابیه شهرستان در آمادگی کامل به سر می برند، خاطرنشان کرد: در سطح شهرستان، روستاها و شهرها در مجموع ۱۹۹ شعبه أخدذ رأی پیش بینی شده است.

معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری ملایر افزود: از این تعداد ۱۱۸ شعبه در حوزه انتخابیه مرکزی و بخش مرکزی، ۳۱ شعبه در بخش جوکار، ۳۰ شعبه در بخش سامن و ۲۰ شعبه در بخش زند تعیین و نصب می شوند.

رئیس ستاد انتخابات ملایر با بیان اینکه تعداد زیادی از شعب اخذ رأی در مدارس، مساجد و تکایا مستقر می شوند، یادآورشد: یکم اسفندماه زمان تبلیغات انتخاباتی به اتمام می رسد و در ۲ اسفند ماه شاهد برگزاری انتخابات و اخذ رأی از واجدین شرایط هستیم.

وی با تأکید بر اینکه داشتن اصل شناسنامه و کد ملی در زمان رأگیری ضروری است، گفت: اگر شهروندی هنوز شماره ملی خود را دریافت نکرده است، باید در اسرع وقت به اداره ثبت احوال مراجعه کند.

۱۵۰۰ رأی اولی در ملایر سرنوشت کشور را رقم می زنند

در ادامه مدیر آموزش و پرورش ملایر با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تعیین شش هدف مهم این سند گفت: توسعه علمی و آموزشی و رشد سیاسی و اجتماعی دانش آموزان از اهداف مهم این سند است.

هادی سلگی افزود: قرار است دانش آموزان از حقوق و تکالیف خود در عرصه سیاسی و اجتماعی مطلع شوند و در تعیین سرنوشت خود با حضور در انتخابات مشارکت کنند.

وی ادامه داد: در این دوره از انتخابات ۱۵۰۰ رأی اولی در سطح شهرستان داریم که می ‌توانند در انتخابات شرکت کنند و در رقم زدن سرنوشت شهرستان و حتی کشور خود سهیم باشند.

پاکسازی آثار تبلیغات غیر مجاز در سطح معابر

شهردار ملایر نیز گفت: با توجه به اینکه قانون انتخابات در خصوص شیوه تبلیغات نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی صراحت دارد و این موضوع قبل از آغاز تبلیغات انتخابات در جلسات مختلف به کلیه کاندیداها تذکر داده شد، شهرداری ملایر به منظور حذف تبلیغات غیر مجاز در سطح معابر شهر چهار اکیپ جداگانه را تجهیز کرد.

حسین بابائی افزود: این اکیپ ها، پس از رویت آثار تبلیغات غیر مجاز نسبت به تصویربرداری و مستندسازی آن اقدام و با هماهنگی بازرسین فرمانداری نسبت به امحای پوسترها و جمع آوری بنرهای غیر مجاز اقدام می کنند، همچنین عملیات پاکسازی تبلیغات غیرمجاز تا آخرین ساعات مهلت تبلیغات با دقت و سرعت ادامه دارد.

از رونمایی از "منشور اخلاقی" تا بالارفتن پرچم ها

در انتهای این گزارش می رسیم به حاشیه نگاری تبلیغات کاندیداها در ملایر، حذف تبلیغات کاغذی و نصب بنر کاندیداها در قالب چند یک سازه متحدالشکل در نقاط مختلف شهر، میادین، بلوارها و .... حرکتی قابل تقدیر و نو از سوی فرمانداری و شهرداری بود که موجب رضایتمندی شهروندان، حفظ نظافت شهر، تبلیغاتی عادلانه و پرهیز از هدر رفت کاغذ شد.

برای تحقیق و آشناشدن با کاندیداها و شناخت اهداف و انگیزه آنها با برخی تماس گرفتیم، پاسخگو نبودن کاندیداها و اینکه در بسیاری از ساعات طول روز موبایلشان خاموش بود، جای سوال دارد که کسی که هنوز پایش به مجلس نرسیده اینقدر سرش شلوغ  است، در زمان جلوس بر کرسی های بهارستان چکار می کند؟!

از سوی دیگر کاهش چشمگیر تعداد ستادهای انتخاباتی نیز جای تأمل است، شاید یکی از دلایل آن هزینه هنگفت اجاره ستاد بوده، این روزها کاندیداها همگی به روستاها هجوم برده اند و عمده رأی خود را در روستاها جستجو می کنند.

با حضور تعدادی از خبرنگاران، از منشور اخلاقی ستاد انتخاباتی احد آزادی‌خواه رونمایی شد، در این جلسه رئیس ستاد انتخاباتی احد آزادی‌خواه گفت: ما به عنوان اولین ستاد، از منشور اخلاقی انتخاباتی‌ مان رونمایی می‌کنیم و اعضای ستاد و حامیان ملزم به رعایت مفاد آن هستیم.

علیرضا فیروزی با بیان اینکه وامدار هیچ جریان و گروهی نیستیم، افزود: "باهم جهانی شدیم"، شعار انتخاباتی ماست و این یعنی تمام مردم و مسئولان با همدلی و همکاری خود در جهانی‌شدن مبلمان منبت و انگور ملایر نقش داشتند و این کار یک فرد نبود است.

وی با اشاره به اینکه خط قرمز ما قانون و اولویت ما افزایش مشارکت مردم در انتخابات است، اظهارکرد: ائتلاف ما با مردم است و از اقشار و گروه هایی که از حجت الاسلام آزادی‌خواه حمایت کردند، ممنونیم.

از سوی دیگر در زمان تبلیغات، مقابل تعدادی از ستادهای انتخاباتی پرچم هایی به رنگ آبی روشن، سفید و قرمز در دست تجمع کنندگان بالا می رفت که خود جای تأمل داشت.

به گزارش ایسنا، در این شرایط سخت و فشار اقتصادی و در حالی که اکثر قریب به اتفاق مردم جزء قشر ضعیف جامعه هستند و به سختی معیشت خود را می گذرانند، کرسی های سبز بهارستان باید با نصیب وکیل الرعاهایی مومن، خداترس، مدیر، مدبر، متخصص، قانوندان، انقلابی، مجاهد، متعهد و صادق شود.

۲ اسفند ماه نیز مثل سایر روزهای تقویم می آید اما چگونه تمام شدنش مهم است، مهم این است که من و شما، "ما" به عنوان یک ملت با وجود همه دردها و مصائبی که داریم باز برای ساختن آینده ای روشن قدم پیش بگذاریم و درست انتخاب کنیم، یک روز سرنوشت چهار سال آینده ملت ایران را رقم می زند، پس رأی من روی سرنوشت و آینده تک تک افراد جامعه اثر می گذارد بنابراین باید درست انتخاب کنیم و بدانیم شرکت مسئولانه و آگاهانه در این انتخابات، یک وظیفه شرعی، اخلاقی و قانونی است.

انتهای پیام

 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha