• پنجشنبه / ۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۲
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 98120100161
  • خبرنگار : 71496

طرح ۵۰۰ میلیون دلاری سازمان ملل برای حمایت از کمک‌های بشردوستانه در سوریه

طرح ۵۰۰ میلیون دلاری سازمان ملل برای حمایت از کمک‌های بشردوستانه در سوریه

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه قصد دارد طرحی را برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به ساکنان شمال غرب سوریه به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار به شورای امنیت ارائه دهد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه "الیوم السابع" چاپ مصر، مارک لوکوک، معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه در نشست شورای امنیت اظهار کرد: کمک‌های بشردوستانه ادامه دارند اما میزان کمک‌های فعلی کافی نیستند به شورای امنیت اعلام کردم که لازم است ۳۶ میلیون دلار برای کمک به آوارگان در شش ماه آتی تامین شود اما اکنون مشخص شد که این مبلغ نیز کافی نیست، در روزهای آتی طرحی اصلاح شده به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار برای کمک به ۱.۱ میلیون نفر ارائه خواهیم کرد.

لوکوک افزود: تمامی امکانات توسعه کمک‌های بشردوستانه در شمال غرب سوریه در دست بررسی هستند.

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه با اشاره به اینکه از دولت سوریه برای ارزیابی وضعیت مناطق تحت کنترل ارتش این کشور درخواست صدور مجوز شده است، گفت: احتمال بازگشایی گذرگاه‌های مرزی در طول هفت روز هفته را با ترکیه بررسی می‌کنیم.

کلی کرافت، نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز گفت: باید با هم‌پیمانان برای برکناری سیاسی و اقتصادی دولت بشار اسد همکاری کنیم، آمریکا از ترکیه برای مقابله با افزایش تنش‌های دمشق در ادلب حمایت می‌کند.

کرافت ادعا کرد: درگیری‌های ترکیه-روسیه در سوریه باعث آوارگی هزاران تن شده است.

لوکوک نیز با اشاره به افزایش بیش از ۷۰ درصدی قیمت مواد غذایی به دلیل موج آوارگی از ادلب و حلب و حملات هوایی به اردوگاه‌های پناهجویان در ادلب، گفت: با ترکیه و دمشق برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به آوارگان هماهنگی می‌کنیم.

وی مدعی شد: بیش از ۱۶۰ هزار سوری در ماه جاری میلادی به دلیل درگیری‌ها فرار کرده و از ابتدای ماه جاری میلادی بیش از ۱۰۰ غیرنظامی که بیشتر آنها کودک بودند، کشته شده‌اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha