• پنجشنبه / ۱ اسفند ۱۳۹۸ / ۲۳:۵۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98120100486
  • خبرنگار : 50310

استاندار:

مردم اخبار انتخابات را از کانال‌های رسمی دنبال کنند/حضور ۶۸ هزار رای اولی در لرستان

مردم اخبار انتخابات را از کانال‌های رسمی دنبال کنند/حضور ۶۸ هزار رای اولی در لرستان

ایسنا/لرستان استاندار لرستان با اشاره به حضور ۶۸ هزار و ۴۳۸ رأی اولی در استان، گفت: مردم اخبار را از ستاد انتخابات، رسانه ملی و خبرنگاران دنبال کنند.

سید موسی خادمی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: امروز انتخابات مهم‌ترین موضوع دستور کار در کل کشور است.

وی با اشاره به این‌که انتخابات مهم‌ترین و اصلی‌ترین روش اعمال حاکمیت مردم بر سرنوشت خودشان است، عنوان کرد: مشارکت بالای مردم در این انتخابات بیان‌کننده این موضوع است.

خادمی با اشاره به این‌که مجلس مظهر و چکیده ملت بوده و معمولاً مهم‌ترین جلوه مردم‌سالاری که مطرح می‌شود در مجلس است، تصریح کرد: طبق بیانات امام خمینی (ره) مجلس خانه ملت است و  نقش مهم ریل‌گذاری، سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری را بر عهده دارد و بخش عمده آنچه کشور در آینده پیشِ‌ رو دارد متوجه این است که نماینده مجلس چگونه قانون‌گذاری کند.

استاندار لرستان تأکید کرد: خود قانون به‌نوعی یک برنامه است، بنابراین مجلس از این حیث که قانون‌گذار بوده و بر مجریان آن نظارت می‌کند، مهم است ازاین‌جهت مشارکت مردم در انتخابات از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی عنوان کرد: کسانی که انتخاب می‌کنیم برای چهار سال نیست چون ممکن است قانونی را تصویب کنند که در ۱۰۰ سال آینده نیز اجرا شود، بنابراین نوع نظرات، تفکر و توانمندی کسانی که قانون را تصویب کردند، در آن دیده می‌شود.

خادمی با اشاره به بیان این‌که ما امروز بنا بر یک سری مسائل داخلی و بیشتر خارجی در شرایطی هستیم که حتماً باید مشارکت بالایی در این انتخابات به وجود بیاید، بیان کرد: این مشارکت پیام‌های خوبی به دشمنان مردم و نظام جمهوری اسلامی می‌دهد.

استاندار لرستان با بیان این‌که مردم با حضور خود نشان می‌دهند علی‌رغم گلایه‌ها و اعتراضاتی که دارند به اصول، پایه‌ها و آنچه در قانون اساسی است پایبندند، تصریح کرد: مردم ولایی و غیور لرستان فردا با حضور خود پای صندوق‌های رأی این موضوع را نشان خواهند داد.

وی با اشاره به این‌که انتخابات یک کار چندین ماهه و حتی نزدیک به یک سال است، بیان کرد: مجموعه‌های زیادی در شکل‌گیری این فرآیند دخالت دارند و کارهایی که باید برای برگزاری انتخابات مناسب در استان آغاز کنیم طبق تقویم ستاد انتخابات انجام شده و مشارکت خوبی از حیث نامزدها وجود داشت.

خادمی تأکید کرد: هر آنچه برای برگزاری انتخابات خوب لازم است در استان فراهم شده و مردم فردا این کار را تکمیل می‌کنند.

استاندار لرستان با اشاره به این‌که از کل جمعیت استان یک‌میلیون و ۴۸۰ هزار و  ۶۴۴  نفر واجد شرایط رأی دادن هستند، گفت: از این تعداد ۷۴۱ هزار و ۹۸۶ نفر مرد و ۷۳۸ هزار و ۶۵۸ نفر زن هستند؛ در کل استان ۶۸ هزار و  ۴۳۸ رأی اولی داریم.

وی با اشاره به این‌که لرستان همواره جزء استان‌هایی با مشارکت مطلوب و حدود ۷۰ درصد به بالا در انتخابات بوده، اظهار کرد:  این امر ریشه در علاقه‌مندی مردم به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی دارد که فردا تکرار خواهد شد.

خادمی با بیان این‌که در کل استان حدود یک هزار و ۴۸۹ شعبه اخذ رأی پیش‌بینی شده، عنوان کرد: از این تعداد  ۸۹۴ شعبه ثابت و ۵۹۵ شعبه سیار است.

استاندار لرستان افزود:  ۷۲۵ شعبه شهری  و ۷۶۴ روستایی داریم که از این تعداد ۱۰ شعبه شهری و ۵۸۵ شعبه روستایی سیار هستند.

وی با بیان این‌که به دلیل پیش‌بینی‌های هواشناسی مبنی بر بارندگی و بارش برف در جاده‌ها یک مقدار کار را زودتر آغاز کردیم و تاکنون ۱۷۶ شعبه روستایی و مناطق صعب‌العبور مستقر شده‌اند، ادامه داد: امیدواریم بتوانیم صندوق‌ها را به‌موقع برسانیم و برگردانیم که در این راستا علاوه بر تجهیزات راهداری و دستگاه‌های اجرایی یک فروند بالگرد به استان اختصاص داده شده که فردا اول وقت می‌رسد و ممکن است برخی از شعب را با بالگرد منتقل کنیم.

خادمی افزود: در مناطق شهری نیز امکانات فراهم و شعب تعریف شده هستند، یک دستگاه احراز هویت داریم که نیازمند ارتباط مخابراتی است که ۹۰ درصد تست شده و بقیه در نقاط خاصی این ارتباط برقرار می‌شود.

استاندار لرستان با اشاره به این‌که طبق برنامه زمان‌بندی ساعت ۸ صبح آماده هستیم رأی مردم را بگیریم، اظهار کرد: امنیت انتخابات در سه سطح مطرح است، اول از نظر تهدیدهای بیرونی و عناصر معاند بوده که تمهیدات لازم انجام شده و از این حیث مورد سوء امنیتی نداریم و آمادگی کامل در نیروی انتظامی و امنیتی وجود دارد.

وی افزود: دوم ایجاد اعتماد در مردم برای رأی دادن با خیال راحت است که در این راستا در شعب اخذ رأی از افرادی که هم سلیقه هستند استفاده نشده ‌است.

 خادمی ادامه داد: مورد سوم امنیتی افرادی هستند که از جنس مردم عادی  و افراد معاند نیستند و بیش از آن انتظاری که ما از نماینده داریم کار می‌خواهند که این‌ها شناسایی و با آن‌ها برخورد شده و ممکن است در چند ساعت آینده نیز برخورد شود.

استاندار لرستان با اشاره به این‌که در اطراف شعب نظم و امنیت لازم برقرار است، افزود:  از مردم درخواست می‌کنیم سعی کنند در آرامش رأی بدهند و به جوانب و حواشی اعتنا نکنند چراکه ما به‌درستی آراء را شمارش و اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به فضای خوب تبلیغات، عنوان کرد:  شاهد حضور جمعیت‌های چند ده هزارنفری با سلیقه‌های مختلف کنار هم بودیم اما کوچک‌ترین اصطکاک را نداشتند که نشانه فرهنگ مردم است، فردا رأی بدهیم و بعد از آن دوست و رفیق و هم استانی و همشهری باشیم.

خادمی تصریح کرد: توصیه‌های ما در این ساعات به نامزدها و طرفدارانشان این است که تبلیغات را انجام داده و برنامه‌های خود را عرضه کرده‌اید اکنون مردم تصمیم خود را گرفته‌اند پس بیشتر از این تبلیغ نکنید و به افکار عمومی فشار نیاورید.

استاندار لرستان با اشاره به این‌که هرکسی که وارد این فضا شده به امید پیروزی آمده، اظهار کرد: نزدیک ۱۷۰ نفر نامزد تائید صلاحیت شده داریم که بناست ۹ نفر وارد مجلس شود، بخش عمده‌ای فکر می‌کنند خودشان پیروز هستند که این فکر و برداشت نباید گفته و به دیگران منتقل شود، چون انتخابات فرآیند مشخص و نتیجه نامشخص دارد.

وی تأکید کرد: مردم نتایج اصلی انتخابات را از طریق ستاد انتخابات استان، رسانه رسمی و خبرنگاران دنبال کنند.

خادمی با اشاره به این‌که هرکسی به هر نوعی وارد انتخابات شده پیروز است، افزود: مردم به نتایج غیررسمی و پراکنده اعتنا نکنند و اگر کسی اعتراض داشت می‌تواند آن‌ها از طریق مراجع قانونی پیگیری کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha