• جمعه / ۲ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۲:۲۵
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 98120200914
  • خبرنگار : 71621

وال استریت ژورنال ادعا کرد

ایران احتمالا امروز در لیست سیاه FATF قرار می‌گیرد

ایران احتمالا امروز در لیست سیاه FATF قرار می‌گیرد

روزنامه وال استریت ژورنال روز جمعه در گزارشی مدعی شد که ایران امروز در لیست سیاه کارگروه ویژه اقدام مالی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، وال استریت ژورنال به نقل از برخی منابع آمریکایی و متحدان‌شان مدعی شده که کارگروه ویژه اقدام مالی در پی پیوستن کشورهای اروپایی به آمریکا قرار است ایران را در لیست سیاه خود قرار دهد.
قرار گرفتن ایران در لیست سیاه این کارگروه باعث می‌شود که تراکنش‌های مالی با ایران زیر ذره بین بیشتری قرار بگیرند و به شرکت‌ها و بانک‌هایی که همچنان به دادوستد با ایران مشغول هستند، فشار بیشتری وارد شود.
به گفته منابع آمریکایی، مقامات اروپایی به اطلاع وزارت خارجه آمریکا رسانده‌اند که کشورشان از اقدام کارگروه ویژه اقدام مالی مبنی بر اتخاذ اقدامات جدید علیه سیستم مالی ایران حمایت خواهد کرد.
به گفته برخی منابع، اعضای این کارگروه در هفته جاری دیدارهایی با یکدیگر در پاریس داشته‌اند و احتمالا قرار است الحاق ایران به لیست سیاه این کارگروه در جلسه روز جمعه نهایی شود.
مدیر اجرایی کارگروه ویژه اقدام مالی، دفتر نمایندگی ایران در سازمال ملل و سخنگوی سفارت این کشور در پاریس حاضر به اظهارنظر در این خصوص نشدند.
ایران در کنار کره شمالی تنها کشورهایی‌ خواهند بود که در لیست "فراخوان برای اقدام" (Call for Action) قرار خواهند گرفت.
دوازده کشور دیگر نیز در خطر ورود به این لیست قرار دارند.
تحریم‌های این کارگروه علیه ایران شامل محدودیت در روابط مالی با شرکت‌های ایرانی، بررسی بیشتر تراکشنات مالی مرتبط با ایران، ارسال گزارش در خصوص انجام هرگونه مبادله مالی با ایران به این کارگروه و ممانعت از احداث شبعه جدید بانک‌های ایران در خارج و بالعکس خواهد شد.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۲ ۱۲:۲۹

تبریک به شورای نگهبان و تبریک به اعضای مصلحت نظام مبارک است

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۲ ۱۴:۱۲

خفه....................... وضع از این بدتر نمیشه.غرب پرستها

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۲ ۱۵:۲۲

شما غرب نزده ها چه کار مثبتی کردین دقیقا ,ما که غیر... مردم چیز دیگه ای نمبینیم فقط یاد گرفتین حمله کنید از واژه مسخره غرب زده استفاده کنید

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۲ ۱۶:۲۰

آقای انقلابی اول از همه ادب داشته باش، دوم مگه اسم نداری یا جیگرشو که می نویسی انقلابی همه انقلابین مگرنه تو ایسنا اخبار رو دنبال نمی کردیم، سوم از همه یه عده نونشون با تحریم تامین می شه، حالا شما هم نونت همینطوری تامین میشه یا بازیچه دست همین آدما شدی....

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۲ ۱۷:۴۳

آقای انقلابی دو آتشه هیچ متوجه هستی در مورد چی نظر میدی؟ با رفتن تو لیست سیاه FATF غرب که هیچ شرق؛ روسیه و چین هم دیگه با ایران تجارت نمیکنند. فعلا فقط کشور برادر کره شمالی تو این لیست هست که به سلامتی ما هم میشیم دومی.

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۲ ۱۲:۴۳

هر دم برای این مردم ... اخباری خوش میرسد!!!

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۲ ۱۳:۳۶

هیچ تاثیری ندارد.

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۲ ۱۷:۲۹

خواهیم دید متوهم

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۲ ۱۳:۴۱

بدبخت شدیم

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۲ ۱۴:۳۴

چشم ما روشن

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۲ ۱۶:۰۳

به مبارکی و خجستگی.... کرونا رو از چین وارد کردیم به لیست سیاه هم پیوستیممم.... اونایی که در خونه مریض دارن و میرن داروخانه ها معنای تحریم را بهتر از من خواهند فهمید... اونایی که دارن از شدت فقر و نداری و گرسنگی خفه میشوند و دم بر نمی آورند معنای لیست سیاه را بهتر از من میفهمند مردم محروم سرزمینم شرمنده ایم در مقابل بزرگیتان.

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۲ ۱۶:۱۲

لیست(انگلیسی) = فهرست

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۲ ۱۶:۳۶

یه بازی برای فشار بیشتر. اینو تصویب کنیم، فردا یه کنوانسیون دیگه درست میکنن. مثلا میگن تنفس هوا برای مردم ایران غیر قانونیه.

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۲ ۱۷:۰۱

دروغه.آقای ظریف امروز تو مصاحبه گفتن همه کشور ها مخالف این هستند که ایران وارد لیست سیاه شود و تنها 2 کشور امریکا و عربستان و رژیم صهیونیستی خواستار این موضوع شدند.

avatar
۱۳۹۸-۱۲-۰۲ ۱۷:۰۴

هیچ بانک خارجی برای ما تا امروز حساب باز نکرده.من دانشجو هر جا میرم توی ایتالیا تا پاسپورتو میبینن میگن چون کشور شما جز کشور های پر ریسک مالی هست و fatf رو قبول نداره نمیتونیم باز کنیم.تازه تا امروز توی لیست خاکستری بودیم کنار پاکستان و چند کشور دیگه.از امروز رفتیم لیست سیاه.ما هیچوقت مسببین این مسائل رو نمیبخشیم.مارو هم آواره کردید توی خارج.ما دانشجوییم چه گناهی کردیم که ...