• جمعه / ۲ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۳۳
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 98120201103
  • خبرنگار : 50310

/روز انتخاب/ امام جمعه خرم آباد:

شنبه روز جشن ملی ایران است

شنبه روز جشن ملی ایران است

ایسنا/لرستان امام جمعه خرم‌آباد گفت: صرفنظر از موفقیت منتخبان، شنبه روز جشن ملی، موفقیت و سربلندی ملت ایران است.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمدرضا شاهرخی امروز در خطبه‌های نمازجمعه خرم‌آباد، اظهار کرد: تقوا ذخیره‌ای برای روز رستاخیز  و انیس و مونس انسان برای روزهای الباقی و سبب آزادگی از بندگی شیطان و شیطان صفت‌هاست.

وی با اشاره به این‌که در هفته آینده آغاز ماه رجب را داریم، عنوان کرد: ماه‌های رجب، شعبان و رمضان سه ماه پرفضیلت در بین ماه‌ها هستند، رجب از آن‌چنان احترامی برخوردار بوده که حتی در زمان جاهلیت از خونریزی و درگیری در آن خودداری می‌کردند.

شاهرخی ادامه داد: ماه رجب را ماه امام علی(ع)، شعبان را ماه رسول خدا(ص) و  رمضان را ماه خدا نامیده‌اند.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: برای ورود به ماه رمضان مقدماتی لازم است و آن حفظ حرمت ماه‌های رجب و شعبان است.

وی افزود: کسی که خود را آماده برای ورود به یک مجلس می‌کند، مانند کسی‌است که خود را برای شرکت در نماز جماعت مساجد یا نماز جمعه آماده می‌کند و از ابتدای اذان در مسجد حضور دارد و صدای اذان و اقامه را می‌شوند و آن معنویت لازم در وجود او فراهم می شود، از ابتدای نماز در نماز جماعت شرکت می کند و برای خضوع و خشوع به درگاه الهی آماده است.

شاهرخی تصریح کرد: ماه‌های رجب و شعبان نیز مقدمه ای برای ورود به ضیافت الهی هستند که حتی خوابیدنش عبادت است، تنفسش ذکر خداست که این‌ها با این مقدمات ماه رجب و شعبان فراهم می‌شود.

امام جمعه خرم‌آباد با اشاره به این‌که ماهی مانند رجب نداریم که ابتدا، وسط و انتهای آن جشن و ولادت و بعثت پیامبر(ص) باشد، عنوان کرد: مؤمنین این روزها را گرامی بدارند و سخنرانان، اندیشمندان، مبلغین، شنوندگان و گویندگان این روزهای ماه رجب را گرامی بدارند و از آموزه‌های امامان معصوم(ع) جهت ارتقاء معنوی و رشد اخلاقی جامعه و خانواده به نحو احسنت استفاده شود.

وی با اشاره به فرا رسیدن دوم اسفندماه و روز انتخابات، عنوان کرد: امروز؛ روز تجلی شعور و عقلانیت مردم و موفقیت و سربلندی ملت ایران است، روزی است که مردم شیفتگان خدمت را انتخاب و روز مسابقه برای خدمت و خدمتگذاری است، در نظام اسلامی شیفته خدمت بودن ارزش است نه شیفته قدرت و جاه و مقام و ثروت بودن.

شاهرخی با بیان این‌که امروز مردم سهم خود را در قانون‌گذاری به منتخبین خود واگذار می‌کنند، عنوان کرد: هرکس در شعبه اخذ رای وارد شده و رأی می‌دهد به این معنی است که من سهم خودم را در نظارت و قانونگذاری به فردی واگذار کردم که او را منتخب خودم دانستم.

امام جمعه خرم‌آباد افزود: به همین دلیل است که گفته می شود مجلس شورای اسلامی مظهر اراده حاکمیت مردم است، مجلس که برخواسته از اراده ملت است بدیهی است که باید در تصمیم‌گیری‌ها، قانونگذاری‌ها و نظارت‌ها شرع مقدس اسلام را رعایت کند و در قانونگذاری و نظارت‌ها نیازهای مردم را در اولویت کار خودش قرار دهد.

وی با اشاره به این‌که شکل‌گیری مجلس با آراء مردم است در نتیجه قانونگذاری‌ها، نظارت و تصمیم‌گیری‌های کلی هم باید در راستای رفع نیازهای مردم باشد، عنوان کرد: باید به گونه‌ای عمل شود که این تفاوتی که در دریافتی‌ها مشاهده می‌کنیم با قانون‌گذاری و نظارت نمایندگان از بین برود.

شاهرخی با بیان این‌که نمایندگاه فعلی مجلس و آیندگان باید نیازهای مردم را در نظر بگیرند، اظهار کرد: ما توانستیم در زیر بار شدیدترین تحریم‌ها مقاومت و استقامت کنیم و مردم ما وفاداری خودشان را به نظام در راهپیمایی ۲۲ بهمن نشان دادند و امروز تکمیل همان راهپیمایی است، قطعاً کسی که با نیت الهی در این رأی‌گیری شرکت کند خشنودی امام زمان(عج) و رضایت مقام معظم رهبری و نائب امام زمان(عج) و شادی روح مطهر امام(ره) و شهدا را در پی خواهد داشت.

امام جمعه خرم‌آباد تأکید کرد: روز شنبه صرفنظر از موفقیت منتخبان روز جشن ملی، موفقیت و سربلندی ملت ایران است و مردم شهرها، بخش‌ها و روستاهای استان با حضور انبوه خودشان در پای صندوق‌های رأی یک بار دیگر ولایت‌مداری، تدین و انقلابی‌گری خود را نشان خواهند داد.

امام جمعه خرم‌آباد بیان کرد: امیدواریم روزی برسد که تمام نمایندگان و طرفدارانشان مانند شما نمازگزاران جهت معرفی خود در یک جا جمع شوند و در صلح، صفا و همدلی برنامه‌های خود را اعلام کنند و پس از جلسه نیز با صلح، صفا، آرامش و همدلی متفرق شوند.

وی ادامه داد: پس از اعلام مجامع قانونی انتخابات مبنی بر صحت نتیجه آراء، فردی که رأی آورده متخب همه مردم و ملت ایران است و در انتخاب خودش این موضوع را ملاحظه کند تا  وحدت، همدلی و یگانگی برجامعه ما حاکم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha