• جمعه / ۲ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۵۳
  • دسته‌بندی: تهران
  • کد خبر: 98120201133
  • خبرنگار : 50291

/روز انتخاب/

امام جمعه موقت ورامین: ملت ایران برای حل مشکلات هیچ راهی به جز انتخاب مدیران انقلابی ندارند

امام جمعه موقت ورامین: ملت ایران برای حل مشکلات هیچ راهی به جز انتخاب مدیران انقلابی ندارند

ایسنا/تهران امام جمعه موقت شهرستان ورامین گفت: باید افراد کارآمد، متعهد، انقلابی، ولایتمدار، استکبارستیز به مجلس راه بیابند که اگر چنین شود قطعاً شاهد تحولاتی چشمگیر در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.

حجت الاسلام سید محسن محمودی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ورامین ضمن دعوت خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: مهمترین تکلیف برای ما پیروی از سیره معصومین و الگو از روش آن بزرگواران است.

وی افزود: گروهی از شیعیان می‌خواستند از حجاز به عراق بروند خدمت امام باقر رسیدند و تقاضای نصیحت کردند حضرت فرمودند؛ اول باید توانمند آن شما به ناتوان آن کمک کند دوم باید ثروتمندان به مستمندان نیکی نمایند سوم وقتی حدیثی از ما به شما رسید اگر از قرآن دلیل برای آن پیدا کردید بپذیرید و گرنه توقف کرد و در موقعیت مناسب از ما بپرسید، چهارم این است که بدانید که پاداش هر کس از شما که در انتظار ظهور امام عصر باشد معادل پاداش روزه دار شب زنده دار است، کسی که به مهدی موعود برسد و در رکاب او شهید شود و دشمن را بکشد پاداش ۲۰ شهید دارد و کسی که در این راه کشته شود پاداش ۲۵ شهید را دارد.

امام جمعه موقت ورامین با اشاره به مناسبت روز اول اسفند که شهادت شهید محلاتی در این روز بوده است گفت: این روز به نام روحانیت و دفاع مقدس نامگذاری شده است، شهید محلاتی که نماینده امام در سپاه بودند به همراه ۸ نماینده مجلس و سایر سرنشینان که ۵۰ نفر بودند مورد هدف جنگنده‌های عراقی قرار گرفتند و به شهادت رسیدند.

وی بیان کرد: روحانیت به تناسب جمعیت خود بیشترین شهید را در دفاع مقدس تقدیم کرده است و به همین مناسبت یاد شهدا را گرامی می‌داریم خوب است که بدانیم امروز روحانیون شیعه بیش از گذشته مورد هجمه دشمنان قرار دارند البته باید حساب چند عمامه به سر منحرف و اشراف زاده تجمل گرا را از خیل عظیم علما و طلاب متدین جدا دانست.

محمودی یادآور شد: حوزه‌های علمیه، مراجع شیعه و روحانیت دلسوز همواره خود را مدافع مردم زمان دانسته و در خط مقدم مبارزه با استکبار و استعمار قرار داشته اند و دارند و به همین خاطر همواره مورد هجمه ناجوانمردانه دشمنان بیرون و نفوذی‌های داخلی هستند.

امام جمعه موقت شهرستان ورامین افزود: اگر چه پشتوانه حوزه‌های علمیه و روحانیت شهید پیرو ولایت و امام عصر بوده اند اما توطئه های شوم دشمن را خنثی کرده و خواهند کرد و مردم هم آنقدر هوشیار هستند که حساب درست ترین عملکردها را تشخیص دهند.

وی بیان کرد: امروز ملت ایران در معرض آزمونی بزرگ قرار گرفته اند و آن حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی و میان دوره‌ای مجلس خبرگان است.

امام جمعه موقت شهرستان ورامین اظهار کرد: حضور در انتخابات تکلیف شرعی است و شرکت در آن در تعیین آینده کشور یک حق است و جمهوری اسلامی افتخار می‌کند به تدبیر حکیمانه امام راحل رهبر عظیم الشان ، سنگ بنای نظام اسلامی مبتنی بر رأی مردم است ؛ چرا که در جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه مردم در تعیین سرنوشت خود شریک و سهیم هستند لذا جمهوری اسلامی یک نظام مترقی است که در دنیا نظیر ندارد.

وی گفت: دشمنان به انتخابات چشم دوخته اند آنچه که در طول این ۴۱ سال پس از انقلاب توطئه‌های دشمن را ناکام ساخته است ، حضور مردم در صحنه‌های انقلاب اسلامی بوده است خصوصاً امسال با توجه به توطئه‌های شومی که در سال ۹۸ توسط نفوذی‌های داخلی تدارک دیدند و به نوعی تمام کشور را تحت تأثیر قرار داد و بیش از ۱۵۰ شهر کشور را به آشوب کشیدند ولی حضور آگاهانه و مقتدرانه مردم طومار آنها را در هم پیچید و سپس شهادت سردار عزیز سلیمانی و تشییع تاریخی و اعجاب برانگیز ایشان دنیای استکبار را در بهت و حیرت فرو برد.

حجت الاسلام محمودی خاطر نشان کرد: راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن که ملت ایران علی رغم سردی هوا و بارش باران و برف با حضور با عظمت عزت و سازش ناپذیری خود را به رخ جهانیان کشیدند و دیدیم در تمام این خیمه‌ها تیر استکبار به سنگ خورد و امروز می‌بینیم که انتخابات خیمه دیگری است که در سال ۹۸ امیدهای آمریکا و مزدورانش را تبدیل به یاس و ناامیدی خواهد کرد.

وی در پایان سخنان خود افزود: انتخاب افراد شایسته برای مجلس با روح خدمتگزاری دینی و انقلابی بسیار مهم است، ملت ایران طی سال‌های اخیر از عملکردهای سخیف برخی مجلسیان و دولتی‌ها زخم خورده اند و ناکارآمدی و وابستگی‌های فکری و عملی به غرب مشکلاتی را برای کشور رقم زده است، ملت ایران برای حل این گره‌ها و مشکلات هیچ راهی به جز انتخاب مدیران انقلابی نداشته و ندارند چرا که بر هر دوره ای که مجلس و دولت روح انقلابی حاکم بوده نظام به اهداف خود نزدیکتر بوده است ، لذا امروز امتحان سختی برای انتخابات است باید افراد کارآمد، متعهد، انقلابی، ولایتمدار، استکبارستیز به مجلس راه بیابند که اگر چنین شود قطعاً شاهد تحولاتی چشمگیر در حوزه‌های مختلف خواهیم بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha