• جمعه / ۲ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۷:۰۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 98120201269
  • خبرنگار : 50042

/روز انتخاب/رئیس هیات بازرسی ستاد انتخابات گیلان خبر داد

دریافت ۱۰۰ گزارش تخلف انتخاباتی جزئی توسط مردم

دریافت ۱۰۰ گزارش تخلف انتخاباتی جزئی توسط مردم

ایسنا/گیلان رئیس هیات بازرسی ستاد انتخابات استان گیلان با بیان اینکه امروز همزمان با آغاز اخذ رای در استان تاکنون بالغ بر ۱۰۰ تخلف جزیی در حوزه‌های مختلف گزارش شده است، گفت: در شعبات اخذ رای ۱۷۴۴ بازرس، ۲۷ بازرس ویژه و یک بازرس کل در گیلان فرآیند برگزاری انتخابات را رصد می‌کنند.

علی‌اوسط اکبری مقدم امروز در جمع خبرنگاران مستقر در ستاد مرکز انتخابات استان گیلان، اظهار کرد: امروز یک روز بسیار مهمی برای ملت بزرگ ایران است، همانظور که می‌دانید با ابلاغ وزارت کشور مبنی بر برگزاری انتخابات در دوم اسفند سالجاری فرآیندهای مربوط به حوزه مرتبط با بازرسی انتخابات در دستور کار هیات بازرسی قرار گرفت و متعاقب آن هیات بازرسی شهرستان‌ها هم تشکیل شد.

رئیس هیات بازرسی ستاد انتخابات استان گیلان افزود: امروز در شعبات اخذ رای ۱۷۴۴ بازرس، ۲۷ بازرس ویژه و یک بازرس کل در گیلان فرآیند برگزاری انتخابات را رصد می‌کنند.

وی با بیان اینکه تا روز گذشته حدود ۱۵۰ تخلف انتخاباتی از سوی مردم در استان گزارش شده است، گفت: امروز همزمان با آغاز اخذ رای در استان تاکنون بالغ بر ۱۰۰ تخلف جزیی در حوزه‌های مختلف گزارش شده است.

اکبری‌مقدم با بیان اینکه در برگزاری انتخابات با وجود سلایق مختلف کاندیداها مشکلاتی در حوزه‌های مختلف وجود داشته ولی جدی نیست، تصریح کرد: یکی از گزارشات مورد توجه در صبح امروز همزمان با ساعات آغازین اخذ رای، مفقود شدن تعدادی از تعرفه‌های رای در شهرستان رشت بود که بلافاصله پیدا و صورتجلسه شد و گزارش آن توسط بازرس مستقر در فرمانداری رشت به صورت مکتوب به هیات بازرسی استان منعکس شد و از هیات بازرسی استان هم به هیات بازرسی وزارت کشور منتقل شد.  

رئیس هیات بازرسی انتخابات استان گیلان ادامه داد: گزاراشات مردمی دیگری نیز مبنی بر شائبه خرید و فروش آرا در برخی حوزه‌ها رخ داده که توسط بازرسین ویژه در حال پیگیری و بررسی است.

وی با بیان اینکه گزارش تخلف انتخاباتی مستقیما توسط مردم در سامانه وزارت کشور ثبت می‌شود یا توسط بازرسین در شعب یا هیات بازرسی استان منعکس و به هیات بازرسی وزارت کشور منتقل می‌شود، خاطرنشان کرد: آخرین گزارشاتی که دقایق پیش دریافت شده بیشترین تخلفات در شهرستان‌های رشت و فومن بوده و جمع‌بندی نهایی آن در ساعات آینده اعلام می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha