• شنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۸ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 98120301625

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی خبر داد؛

برگزاری ۱۳۸ رویداد با مضمون جشن نوروزگاه در سراسر استان

برگزاری ۱۳۸ رویداد با مضمون جشن نوروزگاه در سراسر استان

ایسنا/خراسان رضوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از برگزاری ۱۳۸ رویداد با مضمون «جشن نوروزگاه» در سراسر استان خبر داد.

ابوالفضل مکرمی‌فر در گفت‌وگو با ایسنا با بیان این مطلب، اظهار کرد: در بخش رویدادهای گردشگری خوشبختانه اقدامات خوبی را آغاز کرده‌ایم که یک مورد از آن جشن نوروزگاه است و به آیین‌های نوروزی پرداخته و هرساله در سطح استان اتفاق می‌افتد.

وی افزود: امسال نیز ۱۳۸ رویداد را با مضمون جشن نوروزگاه در سراسر استان خواهیم داشت که در ۲۸ شهرستان و مجموعه‌های تاریخی، فرهنگی و نیز در مرز ایران و ترکمنستان برگزاری این رویدادهای مهم انجام خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی ضمن اشاره به نقش و ظرفیت نمایش‌ و تئاتر آیینی و هویتی در حوزه گردشگری خاطرنشان کرد: نوروز یکی از صدها رویدادی است که چنانچه با نمایش و تئاتر درآمیخته شود، به عقیده من نشاط اجتماعی را در بین مردم به شکل عمیق‌تری در پی خواهد داشت.

مکرمی‌فر تصریح کرد: تئاتر هویت ما را بیدار می‌کند و این امر می‌تواند در پر کردن خلاء و گسستی که بین نسل‌ کنونی و نسل گذشته ایجاد شده، مؤثر واقع شود و ما را با پیشینه پرافتخار خود و سرزمینمان پیوند دهد.

وی ادامه داد: اگر رویدادهایی چون اجرای نمایش و تئاتر بر اساس آیین‌ها، سنت‌ها و رویدادهای تاریخی و فرهنگی که ریشه در پیشینه و تاریخ ما دارند استمرار یابد، قطعا می‌تواند نقش مهمی در جذب گردشگر در مشهد و نیز سراسر استان داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha