• شنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 98120301894
  • منبع : دانشگاه علوم پزشکی تهران

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد

اتخاذ تمهیدات لازم جهت حفظ سلامت دانشجویان به ویژه درخوابگاه‌ها

اتخاذ تمهیدات لازم جهت حفظ سلامت دانشجویان به ویژه درخوابگاه‌ها
عکس دریافتی است

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دستورالعمل حفظ سلامت و مقابله با شیوع ویروس کرونا در خوابگاه های دانشجویی دانشگاه را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، پیرو تائید وجود ویروس کرونا در کشور، دکتر محمدحسین پورغریب، معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران در زمینه تمهیدات این دانشگاه برای جلوگیری از شیوع این ویروس عنوان داشت: در این راستا، در معاونت دانشجویی فرهنگی اقداماتی صورت گرفته است که از آن جمله می توان به برگزاری دوره آنلاین آموزش مقابله با ویروس کرونا با همکاری سازمان نظام پزشکی کل کشور اشاره کرد.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران از ارسال دستورالعمل کشوری پیشگیری از کرونا به مدیریت های تحت پوشش این معاونت خبر داد.

دکتر پورغریب در پاسخ به این پرسش که چگونه می توانیم ریسک ابتلا به ویروس کرونا را کاهش دهیم، توصیه کرد: کلیه دانشجویان ساکن خوابگاه که دچار علائم بیماری کرونا چون تب، سرفه خشک، تنگی نفس و ضعف عمومی هستند، بایستی در اسرع وقت به مرکز بهداشت کوی دانشگاه مراجعه و از سلامت خود اطمینان حاصل کنند. به همین منظور کادر درمانی و تجهیزات و داروهای مورد نیاز بصورت شبانه روزی در مرکز بهداشت خوابگاه کوی مستقر خواهند بود و افرادی که در مناطق شیوع این بیماری حضور داشته و یا دارای علائم این بیماری باشند، غربالگری خواهند شد و مکان هایی برای اسکان دانشجویان مشکوک به بیماری در نظر گرفته شده است.

عضو هیات علمی دانشگاه، بر رعایت اصول بهداشتی به خصوص شستن مکرر دستان با صابون تاکید کرد و افزود: مسئولین خوابگاه موظفند که با تکریم و رعایت شأن دانشجو بطور جد و مستمر از طریق کنترل افراد دارای علائم، بر این موضوع نظارت کنند، همچنین پذیرش مهمان در هر قالبی در خوابگاه‌های دانشجویی تا اطلاع ثانوی ممنوع خواهد بود.

وی افزود: برای پیشگیری از شیوع این ویروس، نظارت بر خوابگاه های دانشجویی به مراتب افزایش خواهد یافت و همچنین بر روی نحوه طبخ و توزیع غذا دقت بیشتری اعمال خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی معاونت دانشجویی فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی تهران، دکتر پورغریب در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر حفظ سلامت دانشجویان در صدر وظایف ما قرار دارد و حسب اهمیت موضوع رعایت مفاد اطلاعیه الزامی خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha