• شنبه / ۳ اسفند ۱۳۹۸ / ۱۴:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 98120302061
  • خبرنگار : 30054

کتاب‌های الیف شافاک

کتاب‌های الیف شافاک

همه‌ می‌دانیم که دریچه رسیدن به سعادت و خوشبختی، افزایش دانش است، به منظور افزایش دانش راهکاری زیباتر و آرامش‌بخش‌تر از مطالعه کتاب وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام کتاب وب، کتاب خواندن یکی از مؤثرترین روش‌های افزایش آگاهی فردی می‌باشد.

دوست خوب من در این نوشته می‌خواهیم شما را آثار یکی از پرآوازه‌ترین نویسندگان چند سال اخیر آشنا کنیم. نویسنده‌ای که تاکنون جوایز ادبی زیادی را نیز برنده شده است و به دلیل فعالیتش به عنوان یکی از فعالان حقوق زنان در دنیا جلسات سخنرانی‌های زیادی را نیز ترتیب داده است. یکی از کتاب‌های این نویسنده رکورد پرفروش‌ترین کتاب تاریخ ایران را هم داراست.

در این نوشته قصد داریم شما را با کتاب های الیف شافاک نویسنده ترک تبار آشنا کنیم.

الیف شافاک نویسنده‌ای ترک تبار است که در فرانسه به دنیا آمد. الیف شافاک هیچ‌گاه زندگی در زیر سایه پدر را تجربه نکرد و فرزند مادری مجرد است و مادرش او را به تنهایی بزرگ کرد. شافاک ۹ ساله بود که مادرش به عنوان یک دیپلمات انتخاب شد.

داستان زندگی الیف شافاک بسیار جذاب و خواندنی است اما چون این نوشته قصد پرداختن به معرفی کتاب‌های الیف شافاک را دارد، به ناچار از این مرحله جذاب گذر می‌کند.

چرا کتاب‌های الیف شافاک را بخوانیم؟

در جامعه امروز که همه از حقوق برابر زن و مرد صحبت می‌کنند و آزادی برابر را فریاد می‌زنند شافاک به عنوان یک پیشرو در این زمینه با داستان‌های جذاب و رمان‌هایی که می‌نویسد می‌کوشد علاوه بر سرگرم کردن مخاطب به یکی از دلنشین‌ترین تفریحات دنیا یعنی کتاب خواندن، مشکلات و مسائل اجتماعی را در غالب داستانی زیبا به مخاطبش ارائه کند. شافاک همچنین به دنبال ارائه اتفاقاتی تاریخی در آثار خود است. اتفاقاتی مانند ملاقات شمس و مولانا و نسل‌کشی ارامنه توسط ارتش عثمانی.

مروری بر برترین آثار الیف شافاک:

 کتاب ناپاکزاده استابول:

این کتاب جنجال برانگیزترین کتاب الیف شافاک است. کتاب ناپاکزاده استانبول روایتگر زندگی خانواده‌ای است که به خاطر یک نفرین عجیب که دچارشان شده است شاهد مرگ تمامی مردان خانواده در چهل سالگی هستند. شخصیت اصلی داستان در این کتاب آسیه کازانچی است. به علت نفرینی که از آن یاد کردیم فضای داستان کاملاً زنانه است. الیف شافاک در این کتاب به موضوع نسل کشی ارمنیان در زمان امپراطوری عثمانی پرداخته است که همین موضوع سبب محاکمه شدن او در ترکیه شده است.

اگر می‌خواهید هم‌زمان با مطالعه تاریخ یکی از کشورهای همسایه که ارتباط زیادی از نظر جغرافیایی، فرهنگی و تاریخی با ایران ما را داراست، با یک رمان نفس‌گیر که داستانی جذاب هم دارد آشنا شوید خواندن کتاب ناپاکزاده استانبول را از دست ندهید.

کتاب ملت عشق:

شاهکار دیگر الیف شافاک کتاب ملت عشق، یا به عنوانی دیگر کتاب چهل قانون عشق است. این کتاب هم‌زمان دو داستان را در دو دوره متفاوت زمانی- مکانی بیان می‌کند اما مخاطب می‌تواند ارتباط بین این داستان را به خوبی درک کند. یکی از این داستان‌ها مربوط به آشنایی شمس تبریزی و مولاناست و دیگری مربوط به داستان زنی خانه دار است که علی رغم زندگی خوبی که با همسر و فرزندانش دارد تصمیم به برقراری ارتباط با مردی دیگر می‌گیرد و پس از گسترش ارتباطش با این مرد دست به اقدام عجیبی می‌زند که مخاطب را شگفت زده می‌کند.

فروشگاه اینترنتی کتاب وب تمامی کتاب‌های موجود در بازار نشر ایران را از این نویسنده را در یک صفحه طبقه بندی کرده است. اگر به خواندن کتاب‌های الیف شافاک علاقه دارید می‌توانید کتاب‌های الیف شافاک را در صفحه کتاب‌های این نویسنده در سایت کتاب وب ببینید.

ما به عنوان عضو کوچکی از جامعه نشر ایران، بر آن شده‌ایم که با فروش کتاب و ارسال رایگان کتاب به ترویج کتاب‌خوانی بین شما مخاطبین عزیز کسب درآمد کنیم. بزرگی به ما می‌گفت هرکس برای زندگی چیزی می‌فروشد و امرار معاش می‌کند، ما نیز برای کسب درآمد از دریچه سایت خرید کتاب کتاب وب، آب حیات می‌فروشیم.

انتهای رپرتاژ آگهی

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha